Revolut vstupuje do Indie, aby skoncoval s vysokými bankovními poplatky
Britská fintechová společnost Revolut se připravuje na významný krok – vstup na indický trh, který považuje za jeden z největších a nejrychleji rostoucích na světě.
Revolut vstupuje na indický trh, aby konkuroval vysokým bankovním poplatkům za směnu měn
Získal klíčové licence od Indické centrální banky a plánuje 20 milionů uživatelů do roku 2030
Do Indie již investoval 45 milionů dolarů a zaměstnává tam 3 500 lidí
Podle vedení firmy představují přeshraniční platby v Indii stále „jednu z nejvíce opomíjených oblastí finančních služeb“. Indové podle jejích odhadů každoročně utratí v zahraničí zhruba 30 miliard dolarů, přičemž na bankovních poplatcích přicházejí až o 600 milionů dolarů ročně – částku, kterou Paroma Chatterjee, generální ředitelka Revolut India, označila za „kriminální“.
„Bylo to výsadou bank,“ uvádí Chatterjee. „Když si jdete směnit peníze nebo vybrat hotovost, banky účtují extrémně vysoké poplatky. My tento přístup chceme změnit.“ Cílem Revolutu je podle ní přinést transparentnější a levnější alternativu k tradičním bankovním službám a zároveň rozšířit finanční dostupnost v zemi s více než miliardou obyvatel.
Zdroj: Getty images
Cesta na indický trh: akvizice, licence a regulační schválení
Společnost Revolut začala pracovat na vstupu do Indie už v roce 2021, kdy si vytkla ambiciózní cíl – vyplnit mezery v oblasti devizových a tradičních platebních služeb. O rok později firma uskutečnila důležitý krok: akvizici společnosti Arvog Forex, díky níž získala licenci pro provoz převodů peněz a správu multiměnových účtů.
V dubnu 2025 pak Revolut obdržel klíčovou licenci PPI (Prepaid Payment Instruments) od Indické centrální banky, která mu umožňuje vydávat předplacené karty, provozovat digitální peněženky a integrovat své služby do vládního systému UPI (Unified Payments Interface) – nejrozšířenějšího platebního rozhraní v Indii.
Tato série regulačních povolení otevřela Revolutu cestu ke konkurenci s domácími bankami a již zavedenými fintechovými hráči. Společnost se zaměřuje především na mladší generaci Indů ve věku 25 až 45 let, kteří jsou podle její analýzy digitálně gramotní a mají globální ambice. Do roku 2030 plánuje firma získat až 20 milionů aktivních uživatelů a zpracovávat transakce v hodnotě přes 7 miliard dolarů ročně.
„Regulační rámec nám umožňuje poskytovat zákazníkům plnohodnotné finanční služby bez závislosti na tradičních bankách,“ uvedla Chatterjee. „Můžeme navrhnout uživatelskou zkušenost přesně tak, jak chceme – rychlou, přehlednou a férovou.“
Nové produkty a zaměření na kvalitu, nikoli kvantitu
Revolut plánuje nabídnout předplacenou digitální peněženku propojenou s UPI, doplněnou o domácí i mezinárodní kartu Visa pro platby ve více měnách. Součástí nabídky budou také dětské a studentské účty napojené na profily rodičů, nástroje pro rozpočtování a analýzu výdajů a model založený na předplatném.
Startup se od svých konkurentů liší také přístupem ke kontrole uživatelů. Zatímco mnohé indické fintechy umožňují registraci přes zjednodušené KYC(poznání zákazníka) pro nízkohodnotné transakce, Revolut bude nabízet výhradně peněženky s plným ověřením KYC. To znamená, že uživatelé budou muset projít kompletní identifikačním procesem, včetně ověření Aadhaar, videa a kontroly proti globálním sankčním seznamům vedeným například Úřadem pro kontrolu zahraničních aktiv (OFAC) či Organizací spojených národů.
„Chceme přilákat zákazníky s vysokým záměrem,“ vysvětluje Chatterjee. „Takové, kteří nejsou jen zvědaví, ale skutečně chtějí náš produkt používat.“
Revolut zároveň nechce měřit úspěch podle pouhého počtu uživatelů, jak je v odvětví zvykem. Firma si stanovila jako hlavní ukazatele hloubku zapojení a ziskovost. „Někteří mluví o stovkách milionů uživatelů,“ uvedla Chatterjee. „My máme po celém světě 65 milionů zákazníků, z nichž přes 25 milionů je aktivních každý měsíc. Díky tomu zpracováváme transakce za více než 4 miliardy dolarů a dosahujeme zisku přes miliardu dolarů.“
Konkurence, investice a indické zázemí
Revolut už do svého indického působení investoval 45 milionů dolarů. Tyto prostředky směřují zejména do lokalizace technologického stacku a přizpůsobení služeb přísným předpisům o suverenitě dat. Firma zároveň plánuje další investice po oficiálním spuštění služeb, které bude záviset na rychlosti zpracování čekací listiny více než 350 000 zájemců a dokončení jejich KYC a AML kontrol(proti praní špinavých peněz).
Z celkového počtu 10 000 zaměstnanců společnosti po celém světě působí již 3 500 v Indii – jde tak o největší tým mimo domácí trh ve Velké Británii. Indické týmy navíc pracují nejen na lokálních produktech, ale i na globálních funkcích, které Revolut využívá na dalších trzích.
Společnost zvažuje také rozšíření spolupráce mimo Visa, například s RuPay, což je státní indická platební síť. Tím chce uživatelům nabídnout širší možnosti při výběru platebních kanálů.
Revolut nicméně nebude mít cestu jednoduchou. Na indickém trhu se již pohybuje několik silných hráčů – mimo tradiční banky také fintechové společnosti Niyo, Scapia, Fi nebo BookMyForex. Ty si již vybudovaly stabilní pozici v oblasti přeshraničních plateb a devizových služeb. Přesto Revolut věří, že díky své globální zkušenosti, technologické síle a důrazu na uživatelský zážitek dokáže oslovit specifickou skupinu klientů, která hledá plnohodnotnou mezinárodní alternativu k domácím bankám.
Revolut chce v Indii narušit dominanci tradičních bank a nabídnout férovější, transparentní a levnější služby v oblasti směny měn a přeshraničních plateb.
Společnost už má regulační schválení, včetně licence PPI, a plánuje do roku 2030 získat 20 milionů uživatelů. Na rozdíl od konkurence klade důraz na plné ověření uživatelů a ziskovost, nikoli jen růst počtu účtů. S investicí 45 milionů dolarů a týmem 3 500 zaměstnanců v Indii chce Revolut vybudovat nejmodernější fintechovou platformu na trhu.
Zdroj: Getty Images
Podle vedení firmy představují přeshraniční platby v Indii stále „jednu z nejvíce opomíjených oblastí finančních služeb“. Indové podle jejích odhadů každoročně utratí v zahraničí zhruba 30 miliard dolarů, přičemž na bankovních poplatcích přicházejí až o 600 milionů dolarů ročně – částku, kterou Paroma Chatterjee, generální ředitelka Revolut India, označila za „kriminální“.„Bylo to výsadou bank,“ uvádí Chatterjee. „Když si jdete směnit peníze nebo vybrat hotovost, banky účtují extrémně vysoké poplatky. My tento přístup chceme změnit.“ Cílem Revolutu je podle ní přinést transparentnější a levnější alternativu k tradičním bankovním službám a zároveň rozšířit finanční dostupnost v zemi s více než miliardou obyvatel.Cesta na indický trh: akvizice, licence a regulační schváleníSpolečnost Revolut začala pracovat na vstupu do Indie už v roce 2021, kdy si vytkla ambiciózní cíl – vyplnit mezery v oblasti devizových a tradičních platebních služeb. O rok později firma uskutečnila důležitý krok: akvizici společnosti Arvog Forex, díky níž získala licenci pro provoz převodů peněz a správu multiměnových účtů.V dubnu 2025 pak Revolut obdržel klíčovou licenci PPI od Indické centrální banky, která mu umožňuje vydávat předplacené karty, provozovat digitální peněženky a integrovat své služby do vládního systému UPI – nejrozšířenějšího platebního rozhraní v Indii.Tato série regulačních povolení otevřela Revolutu cestu ke konkurenci s domácími bankami a již zavedenými fintechovými hráči. Společnost se zaměřuje především na mladší generaci Indů ve věku 25 až 45 let, kteří jsou podle její analýzy digitálně gramotní a mají globální ambice. Do roku 2030 plánuje firma získat až 20 milionů aktivních uživatelů a zpracovávat transakce v hodnotě přes 7 miliard dolarů ročně.„Regulační rámec nám umožňuje poskytovat zákazníkům plnohodnotné finanční služby bez závislosti na tradičních bankách,“ uvedla Chatterjee. „Můžeme navrhnout uživatelskou zkušenost přesně tak, jak chceme – rychlou, přehlednou a férovou.“Chcete využít této příležitosti?Nové produkty a zaměření na kvalitu, nikoli kvantituRevolut plánuje nabídnout předplacenou digitální peněženku propojenou s UPI, doplněnou o domácí i mezinárodní kartu Visa pro platby ve více měnách. Součástí nabídky budou také dětské a studentské účty napojené na profily rodičů, nástroje pro rozpočtování a analýzu výdajů a model založený na předplatném.Startup se od svých konkurentů liší také přístupem ke kontrole uživatelů. Zatímco mnohé indické fintechy umožňují registraci přes zjednodušené KYC pro nízkohodnotné transakce, Revolut bude nabízet výhradně peněženky s plným ověřením KYC. To znamená, že uživatelé budou muset projít kompletní identifikačním procesem, včetně ověření Aadhaar, videa a kontroly proti globálním sankčním seznamům vedeným například Úřadem pro kontrolu zahraničních aktiv či Organizací spojených národů.„Chceme přilákat zákazníky s vysokým záměrem,“ vysvětluje Chatterjee. „Takové, kteří nejsou jen zvědaví, ale skutečně chtějí náš produkt používat.“Revolut zároveň nechce měřit úspěch podle pouhého počtu uživatelů, jak je v odvětví zvykem. Firma si stanovila jako hlavní ukazatele hloubku zapojení a ziskovost. „Někteří mluví o stovkách milionů uživatelů,“ uvedla Chatterjee. „My máme po celém světě 65 milionů zákazníků, z nichž přes 25 milionů je aktivních každý měsíc. Díky tomu zpracováváme transakce za více než 4 miliardy dolarů a dosahujeme zisku přes miliardu dolarů.“Konkurence, investice a indické zázemíRevolut už do svého indického působení investoval 45 milionů dolarů. Tyto prostředky směřují zejména do lokalizace technologického stacku a přizpůsobení služeb přísným předpisům o suverenitě dat. Firma zároveň plánuje další investice po oficiálním spuštění služeb, které bude záviset na rychlosti zpracování čekací listiny více než 350 000 zájemců a dokončení jejich KYC a AML kontrol .Z celkového počtu 10 000 zaměstnanců společnosti po celém světě působí již 3 500 v Indii – jde tak o největší tým mimo domácí trh ve Velké Británii. Indické týmy navíc pracují nejen na lokálních produktech, ale i na globálních funkcích, které Revolut využívá na dalších trzích.Společnost zvažuje také rozšíření spolupráce mimo Visa, například s RuPay, což je státní indická platební síť. Tím chce uživatelům nabídnout širší možnosti při výběru platebních kanálů.Revolut nicméně nebude mít cestu jednoduchou. Na indickém trhu se již pohybuje několik silných hráčů – mimo tradiční banky také fintechové společnosti Niyo, Scapia, Fi nebo BookMyForex. Ty si již vybudovaly stabilní pozici v oblasti přeshraničních plateb a devizových služeb. Přesto Revolut věří, že díky své globální zkušenosti, technologické síle a důrazu na uživatelský zážitek dokáže oslovit specifickou skupinu klientů, která hledá plnohodnotnou mezinárodní alternativu k domácím bankám.Revolut chce v Indii narušit dominanci tradičních bank a nabídnout férovější, transparentní a levnější služby v oblasti směny měn a přeshraničních plateb.Společnost už má regulační schválení, včetně licence PPI, a plánuje do roku 2030 získat 20 milionů uživatelů.Na rozdíl od konkurence klade důraz na plné ověření uživatelů a ziskovost, nikoli jen růst počtu účtů.S investicí 45 milionů dolarů a týmem 3 500 zaměstnanců v Indii chce Revolut vybudovat nejmodernější fintechovou platformu na trhu.
Zářijové týdny roku 2025 přinesly na světových kapitálových trzích nebývalou vlnu optimismu. Investoři se dočkali hned tří mimořádně sledovaných primárních...