V dnešní zprávě byla oznámena pohroma pro Volkswagenovu divizi nákladních vozidel, Traton, která v prvních devíti měsících roku 2025 vykázala pokles upraveného operačního zisku o 39%. Tento pokles je přičítán nižšímu obratu prodeje, negativním devizovým vlivům a dopadům cel.
Upravený operační zisk dosáhl hodnoty 2 miliardy eur (2,33 miliardy dolarů) ve srovnání s 3,3 miliardami eur ve stejném období loňského roku. Divize mezinárodních motorů ve Spojených státech snížila svůj zisk z 6,3% na pouhých 1,6%.
Důvodem poklesu poptávky jsou slabší přepravní aktivity v Severní Americe, což dále zhoršují tržní nejistoty vyplývající z celních politik bývalého prezidenta USA Donalda Trumpa.
Firma i nadále potvrdila svou celoroční prognózu pro prodeje a příjmy, ale zúžila své odhady upravené operační marže na dolní hranici rozpětí 6–7%. Potěšující je, že objednávky za prvních devět měsíců vzrostly o 7% na 202 100 vozidel, což je nárůst ze 189 800 vozidel během minulého roku, přičemž růst byl tažen především náhradní poptávkou v Evropě.
Chcete využít této příležitosti?
Napříč Evropou se však robustní obrat poptávky stále nezdá být na obzoru, uvedl generální ředitel Christian Levin v prohlášení.
V dnešní zprávě byla oznámena pohroma pro Volkswagenovu divizi nákladních vozidel, Traton, která v prvních devíti měsících roku 2025 vykázala pokles upraveného operačního zisku o 39%. Tento pokles je přičítán nižšímu obratu prodeje, negativním devizovým vlivům a dopadům cel.
Upravený operační zisk dosáhl hodnoty 2 miliardy eur ve srovnání s 3,3 miliardami eur ve stejném období loňského roku. Divize mezinárodních motorů ve Spojených státech snížila svůj zisk z 6,3% na pouhých 1,6%.
Důvodem poklesu poptávky jsou slabší přepravní aktivity v Severní Americe, což dále zhoršují tržní nejistoty vyplývající z celních politik bývalého prezidenta USA Donalda Trumpa.
Firma i nadále potvrdila svou celoroční prognózu pro prodeje a příjmy, ale zúžila své odhady upravené operační marže na dolní hranici rozpětí 6–7%. Potěšující je, že objednávky za prvních devět měsíců vzrostly o 7% na 202 100 vozidel, což je nárůst ze 189 800 vozidel během minulého roku, přičemž růst byl tažen především náhradní poptávkou v Evropě.Chcete využít této příležitosti?
Napříč Evropou se však robustní obrat poptávky stále nezdá být na obzoru, uvedl generální ředitel Christian Levin v prohlášení.