Turkish Airlines by mohla přehodnotit svůj nedávný objednávkový kontrakt na letadla Boeing 737 MAX a přejít k konkurenci, Airbus, pokud nedojde k pokroku v jednáních se svým dodavatelem motorů CFM International.
Na nedávné schůzce s americkým prezidentem Donaldem Trumpem se turecký prezident Tayyip Erdogan dohodl na objednávce 150 letadel 737 MAX, ale ta je podmíněna dohodou o dodávkách motorů. CFM International je jediným dodavatelem motorů pro Boeing 737 MAX a čelí konkurenci od Pratt & Whitney pro objednávky letadel Airbus A320neo.
Chairman Turkish Airlines Ahmet Bolat uvedl, že pokud CFM nenabídne ekonomicky výhodné podmínky, společnost přesune svoje objednávky k Airbusu. Bolat zdůraznil, že s Airbusem má větší možnosti, protože ten využívá dva dodavatele motorů.
Pokud nedojde k dohodě, zakázky se mohou dotknout i plánované expanze flotily, kdy Turkish Airlines plánuje rozšířit flotilu na přibližně 800 letadel do roku 2033. Jen v roce 2023 společnost objednala více než 200 letadel Airbus.
Chcete využít této příležitosti?
Bolat dále poznamenal, že Turkish Airlines stále zvažuje objednávku na Boeing 777X, který je nyní plánován na uvedení do provozu teprve v roce 2027 po několika letech zpoždění. Zůstává ve stálém kontaktu s Boeingem a hodnotí, na jakých trasách by byly nové letouny nejvýhodnější.
Turkish Airlines by mohla přehodnotit svůj nedávný objednávkový kontrakt na letadla Boeing 737 MAX a přejít k konkurenci, Airbus, pokud nedojde k pokroku v jednáních se svým dodavatelem motorů CFM International.
Na nedávné schůzce s americkým prezidentem Donaldem Trumpem se turecký prezident Tayyip Erdogan dohodl na objednávce 150 letadel 737 MAX, ale ta je podmíněna dohodou o dodávkách motorů. CFM International je jediným dodavatelem motorů pro Boeing 737 MAX a čelí konkurenci od Pratt & Whitney pro objednávky letadel Airbus A320neo.
Chairman Turkish Airlines Ahmet Bolat uvedl, že pokud CFM nenabídne ekonomicky výhodné podmínky, společnost přesune svoje objednávky k Airbusu. Bolat zdůraznil, že s Airbusem má větší možnosti, protože ten využívá dva dodavatele motorů.
Pokud nedojde k dohodě, zakázky se mohou dotknout i plánované expanze flotily, kdy Turkish Airlines plánuje rozšířit flotilu na přibližně 800 letadel do roku 2033. Jen v roce 2023 společnost objednala více než 200 letadel Airbus.Chcete využít této příležitosti?
Bolat dále poznamenal, že Turkish Airlines stále zvažuje objednávku na Boeing 777X, který je nyní plánován na uvedení do provozu teprve v roce 2027 po několika letech zpoždění. Zůstává ve stálém kontaktu s Boeingem a hodnotí, na jakých trasách by byly nové letouny nejvýhodnější.
