V třetím čtvrtletí 2025 se ukázalo, že určité železniční společnosti v USA vykazují překvapivou rezistenci na pokles objemů přeprav. Firmy jako Union Pacific a CSX se odlišují pozitivními výsledky a ukazateli výkonnosti.
Union Pacific zaznamenává zlepšení v oblasti produktivity a efektivity s rekordními metrikami rychlosti nákladních vozů. Společnost dosáhla ratifikovaných dohod s 11 odbory a má pozitivní projednání s dvěma ze svých největších odborů. Equipace společnosti dovoluje dosáhnout silného provozního poměru pod 60%.
Na druhou stranu, CSX Corporation těží z rychle rostoucích objemů a rekordního výkonu služeb. Nový generální ředitel Steve Angel převzal vedení po Joe Hinrichsovi. Společnost nedávno znovu otevřela klíčovou trasu Blue Ridge, která byla dříve poničena hurikánem.
Norfolk Southern čelí výzvám, když se očekávané oživení v intermodalním převozu nedostavilo. To vedlo k stagnaci celkových objemů a nárůstu provozních nákladů, což si vyžádalo nižší než očekávané výdělky v druhém čtvrtletí.
V rámci mezinárodního srovnání Canadian National Railway a Canadian Pacific Kansas City zažívají problémy s objemovými výsledky, především v segmentech lesních produktů a kovů. Společnost Canadian Pacific potvrdila, že nebude účastnit se další konsolidace na trhu, a místo toho se zaměří na zlepšení své stávající sítě v Severní Americe.
Analytici z Jefferies vyjadřují opatrný optimismus na základě očekávaného margin expansion a růstu zisků pro CSX v roce 2026. S vyřešením nákladových tlaků a dokončením klíčových infrastrukturních projektů má CSX dobré předpoklady pro další růst.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky