Národní bezpečnostní dopravní úřad (NTSB) vydal dnes urgentní doporučení pro provozovatele deseti modelů letadel Bombardier Learjet, aby zajistili správné upevnění hlavního přistávacího zařízení. Tato doporučení se týkají 1,883 letadel, která jsou aktuálně v provozu.
Doporučení nařizuje Federálnímu úřadu pro letectví (FAA) přikázat dodržování servisních bulletinů výrobce týkajících se přistávacího zařízení. Tato opatření vyplývají z vyšetřování smrtelného incidentu, ke kterému došlo 10. února v Scottsdale, Arizona, kdy Learjet 35A sjel z dráhy a narazil do zaparkovaného Gulfstreamu 200, což vedlo k úmrtí kapitána a vážným zraněním dalších tří osob na palubě.
NTSB zaznamenal předchozí incidenty z let 1995, 2001 a 2008, kdy se přistávací zařízení Learjetu odpojilo od trupu letadla kvůli nezařazenému zajišťovacímu šroubu skrze zadní kolík. Po incidentech NTSB doporučil Bombardieru, aby upravil postupy údržby a zajistil vizuální kontrolu zajišťovacího šroubu, protože je možné, že mechanik by mohl šroub nainstalovat, aniž by prošel skrze kolík.
Bombardier v loňském roce ukončil výrobu letadel Learjet a podle údajů pouze 12 % letadel bylo zkontrolováno podle nového servisního sdělení, které bylo vydáno po incidentu v Scottsdale. NTSB tak zdůrazňuje klíčovou potřebu rychlé akce, aby se zabránilo dalším tragédiím.
Chcete využít této příležitosti?
Národní bezpečnostní dopravní úřad vydal dnes urgentní doporučení pro provozovatele deseti modelů letadel Bombardier Learjet, aby zajistili správné upevnění hlavního přistávacího zařízení. Tato doporučení se týkají 1,883 letadel, která jsou aktuálně v provozu.
Doporučení nařizuje Federálnímu úřadu pro letectví přikázat dodržování servisních bulletinů výrobce týkajících se přistávacího zařízení. Tato opatření vyplývají z vyšetřování smrtelného incidentu, ke kterému došlo 10. února v Scottsdale, Arizona, kdy Learjet 35A sjel z dráhy a narazil do zaparkovaného Gulfstreamu 200, což vedlo k úmrtí kapitána a vážným zraněním dalších tří osob na palubě.
NTSB zaznamenal předchozí incidenty z let 1995, 2001 a 2008, kdy se přistávací zařízení Learjetu odpojilo od trupu letadla kvůli nezařazenému zajišťovacímu šroubu skrze zadní kolík. Po incidentech NTSB doporučil Bombardieru, aby upravil postupy údržby a zajistil vizuální kontrolu zajišťovacího šroubu, protože je možné, že mechanik by mohl šroub nainstalovat, aniž by prošel skrze kolík.
Bombardier v loňském roce ukončil výrobu letadel Learjet a podle údajů pouze 12 % letadel bylo zkontrolováno podle nového servisního sdělení, které bylo vydáno po incidentu v Scottsdale. NTSB tak zdůrazňuje klíčovou potřebu rychlé akce, aby se zabránilo dalším tragédiím.Chcete využít této příležitosti?