Společnost CMA CGM, třetí největší kontejnerová linka na světě, oznámila, že se námořní doprava připravuje na náročný rok 2026. Vyplývá to ze zprávy, ve které výkonný ředitel Ramon Fernandez sdělil, že poptávka zpomaluje, zatímco nová plavidla zvyšují kapacitu.
V třetím čtvrtletí společnost vykázala EBITDA ve výši 2,96 miliardy dolarů, což představuje pokles o 40,5 % ve srovnání se stejným obdobím minulého roku, avšak nárůst oproti předchozímu čtvrtletí. Tento nedávný růst byl ovlivněn obnovou objemů po zastavení obchodů mezi Čínou a USA, které nastalo během tarifového sporu.
Fernandez dodal, že očekává, že výsledky za čtvrté čtvrtletí nebudou srovnatelné s třetím čtvrtletím, díky klesajícím přepravním sazbám a plánované normalizaci, čímž se dostává na trh nová kapacita. „Myslíme, že přepravní sazby budou i nadále klesat kvůli slabší poptávce a nové nabídce,“ uvedl.
Další konkurence, včetně Maersku, čelí podobným tlakům. Kromě toho byly kapacity narušeny útoky povstalců z Houthi v Jemenu, které donutily lodě hledat delší trasy. Na druhou stranu, příměří v Gaze vyvolává očekávání návratu normálního provozu.
Chcete využít této příležitosti?
CMA CGM také reagovala na obchodní napětí mezi Washingtonem a Pekingem, když reorganizovala svou flotilu, aby se vyhnula přístavním poplatkům, které byly nyní pozastaveny. Oznámeno bylo, že na základě aktuálních objednávek by se CMA CGM měla stát druhou největší kontejnerovou linkou na světě do konce roku 2027.
Rozmanitost aktivit společnosti, včetně investic do logistiky a námořních terminálů, ji postavila do pozice, kdy se vyrovnává s náročnými podmínkami na trhu a nepřetržitě hledá nové obchodní příležitosti, jak exemplárně ukazuje její investice do Carrefour, největšího evropského maloobchodníka s potravinami.
Společnost CMA CGM, třetí největší kontejnerová linka na světě, oznámila, že se námořní doprava připravuje na náročný rok 2026. Vyplývá to ze zprávy, ve které výkonný ředitel Ramon Fernandez sdělil, že poptávka zpomaluje, zatímco nová plavidla zvyšují kapacitu.
V třetím čtvrtletí společnost vykázala EBITDA ve výši 2,96 miliardy dolarů, což představuje pokles o 40,5 % ve srovnání se stejným obdobím minulého roku, avšak nárůst oproti předchozímu čtvrtletí. Tento nedávný růst byl ovlivněn obnovou objemů po zastavení obchodů mezi Čínou a USA, které nastalo během tarifového sporu.
Fernandez dodal, že očekává, že výsledky za čtvrté čtvrtletí nebudou srovnatelné s třetím čtvrtletím, díky klesajícím přepravním sazbám a plánované normalizaci, čímž se dostává na trh nová kapacita. „Myslíme, že přepravní sazby budou i nadále klesat kvůli slabší poptávce a nové nabídce,“ uvedl.
Další konkurence, včetně Maersku, čelí podobným tlakům. Kromě toho byly kapacity narušeny útoky povstalců z Houthi v Jemenu, které donutily lodě hledat delší trasy. Na druhou stranu, příměří v Gaze vyvolává očekávání návratu normálního provozu.Chcete využít této příležitosti?
CMA CGM také reagovala na obchodní napětí mezi Washingtonem a Pekingem, když reorganizovala svou flotilu, aby se vyhnula přístavním poplatkům, které byly nyní pozastaveny. Oznámeno bylo, že na základě aktuálních objednávek by se CMA CGM měla stát druhou největší kontejnerovou linkou na světě do konce roku 2027.
Rozmanitost aktivit společnosti, včetně investic do logistiky a námořních terminálů, ji postavila do pozice, kdy se vyrovnává s náročnými podmínkami na trhu a nepřetržitě hledá nové obchodní příležitosti, jak exemplárně ukazuje její investice do Carrefour, největšího evropského maloobchodníka s potravinami.