Senátoři Josh Hawley a Richard Blumenthal oslovili vedení Federal Trade Commission (FTC) a Securities and Exchange Commission (SEC) s požadavkem na prošetření společnosti Meta Platforms . Toto vyšetřování vychází z informací, které uvádějí, že Meta generuje příjmy z reklam na Facebooku a Instagramu, které propagují podvodné akce a zakázané zboží.
Podle interních dokumentů Meta, které byly získány a zveřejněny v říjnu, společnost očekávala, že v roce 2024 získá přibližně 10 % svých příjmů, což tvoří zhruba 16 miliard dolarů, z reklam na nelegální produkty. Z dokumentu vyplývá, že Meta obdržela 3,5 miliardy dolarů za reklamní kampaně spojené s podvodnými praktikami každých šest měsíců.
Hawley a Blumenthal prohlásili, že Meta neaplikuje vlastní protifraudní pravidla na množství reklam, které porušují zásady společnosti ohledně podvodného inzerování. Vzhledem k tomu, že FTC odhaduje, že Američané přišli v loňském roce o 158,3 miliardy dolarů na podvodech, senátoři uvedli, že Meta mohla být zodpovědná za ztrátu přes 50 miliard dolarů pro spotřebitele.
V reakci na výzvu senátorů Meta uvedla, že dokázala snížit uživatelské stížnosti na podvody o 58 % za posledních osmnáct měsíců. Zástupce společnosti Andy Stone označil obvinění z dopisu za přehnaná a chybná, přičemž tvrdil, že Meta „neochvějně bojuje proti podvodům a scamům“.
Chcete využít této příležitosti?
Hawley a Blumenthal vyjádřili podezření, že Meta nadále přijímá reklamy vedené podvodnými praktikami, a zajímal je taky obsah klamavých reklam, které se snaží napodobit americkou vládu a politické představitele. Uvedli konkrétní příklad, kdy se objevila reklama, která tvrdila, že bývalý prezident Donald Trump nabízí 1 000 dolarů příjemcům potravinové pomoci.
Senátoři Josh Hawley a Richard Blumenthal oslovili vedení Federal Trade Commission a Securities and Exchange Commission s požadavkem na prošetření společnosti Meta Platforms . Toto vyšetřování vychází z informací, které uvádějí, že Meta generuje příjmy z reklam na Facebooku a Instagramu, které propagují podvodné akce a zakázané zboží.
Podle interních dokumentů Meta, které byly získány a zveřejněny v říjnu, společnost očekávala, že v roce 2024 získá přibližně 10 % svých příjmů, což tvoří zhruba 16 miliard dolarů, z reklam na nelegální produkty. Z dokumentu vyplývá, že Meta obdržela 3,5 miliardy dolarů za reklamní kampaně spojené s podvodnými praktikami každých šest měsíců.
Hawley a Blumenthal prohlásili, že Meta neaplikuje vlastní protifraudní pravidla na množství reklam, které porušují zásady společnosti ohledně podvodného inzerování. Vzhledem k tomu, že FTC odhaduje, že Američané přišli v loňském roce o 158,3 miliardy dolarů na podvodech, senátoři uvedli, že Meta mohla být zodpovědná za ztrátu přes 50 miliard dolarů pro spotřebitele.
V reakci na výzvu senátorů Meta uvedla, že dokázala snížit uživatelské stížnosti na podvody o 58 % za posledních osmnáct měsíců. Zástupce společnosti Andy Stone označil obvinění z dopisu za přehnaná a chybná, přičemž tvrdil, že Meta „neochvějně bojuje proti podvodům a scamům“.Chcete využít této příležitosti?
Hawley a Blumenthal vyjádřili podezření, že Meta nadále přijímá reklamy vedené podvodnými praktikami, a zajímal je taky obsah klamavých reklam, které se snaží napodobit americkou vládu a politické představitele. Uvedli konkrétní příklad, kdy se objevila reklama, která tvrdila, že bývalý prezident Donald Trump nabízí 1 000 dolarů příjemcům potravinové pomoci.