Nissan Motor oznámil návrat k provoznímu zisku za druhé čtvrtletí, kdy vykázal 51,5 miliardy jenů (přibližně 342 milionů dolarů) na provozním zisku pro období červenec-září. Tento údaj je o 61 % vyšší než ve stejném období minulého roku, kdy činil 31,9 miliardy jenů, a překonal průměrné očekávání analytiků, kteří předpovídali ztrátu 70,9 miliardy jenů.
Výsledek představuje nejlepší čtvrtletní výkon od posledního čtvrtletí fiskálního roku 2023, kdy Nissan dosáhl 90,3 miliardy jenů zisku. Tento pozitivní obrat je částečně zapříčiněn úsilím automobilky snížit své fixní náklady a silnějšími prodeji v Severní Americe.
Společnost pokračuje v plánu restrukturalizace, který zahrnuje výrazné snížení počtu výrobních závodů na 10 z předchozích 17 a propouštění 15 % pracovníků. I přes tyto úspěchy Nissan zachoval předpověď pro fiskální rok končící v březnu 2026, kdy očekává roční provozní ztrátu 275 miliard jenů, částečně kvůli vlivu amerických cel a rizikům v dodavatelském řetězci, zejména z důvodu problémů s dodávkami čipů od nizozemské firmy Nexperia.
Je rovněž plánováno omezení výroby populárního SUV Rogue v Japonsku kvůli nedostatku čipů, což ukazuje na přetrvávající výzvy, kterým automobilky čelí. Ve spojení s tímto krokem Nissan také uzavřel dohodu o 97 miliardách jenů na prodej a opětovný pronájem své globální centrály v Jokohamě.
Chcete využít této příležitosti?
Nissan Motor oznámil návrat k provoznímu zisku za druhé čtvrtletí, kdy vykázal 51,5 miliardy jenů na provozním zisku pro období červenec-září. Tento údaj je o 61 % vyšší než ve stejném období minulého roku, kdy činil 31,9 miliardy jenů, a překonal průměrné očekávání analytiků, kteří předpovídali ztrátu 70,9 miliardy jenů.
Výsledek představuje nejlepší čtvrtletní výkon od posledního čtvrtletí fiskálního roku 2023, kdy Nissan dosáhl 90,3 miliardy jenů zisku. Tento pozitivní obrat je částečně zapříčiněn úsilím automobilky snížit své fixní náklady a silnějšími prodeji v Severní Americe.
Společnost pokračuje v plánu restrukturalizace, který zahrnuje výrazné snížení počtu výrobních závodů na 10 z předchozích 17 a propouštění 15 % pracovníků. I přes tyto úspěchy Nissan zachoval předpověď pro fiskální rok končící v březnu 2026, kdy očekává roční provozní ztrátu 275 miliard jenů, částečně kvůli vlivu amerických cel a rizikům v dodavatelském řetězci, zejména z důvodu problémů s dodávkami čipů od nizozemské firmy Nexperia.
Je rovněž plánováno omezení výroby populárního SUV Rogue v Japonsku kvůli nedostatku čipů, což ukazuje na přetrvávající výzvy, kterým automobilky čelí. Ve spojení s tímto krokem Nissan také uzavřel dohodu o 97 miliardách jenů na prodej a opětovný pronájem své globální centrály v Jokohamě.Chcete využít této příležitosti?