V závěru čtvrtého čtvrtletí roku 2025 se americký železniční sektor nachází v pozici plné smíšených signálů. Analýza od společnosti Bernstein Societe Generale ukazuje na oslabující trendy v přepravných objemech a rizika srovnání meziročních výsledků pro některé provozovatele. Navzdory těmto překážkám se zdá, že sloučení nabízí zajímavé investiční příležitosti v tomto odvětví.
V třetím čtvrtletí roku 2025 však většina hlavních železničních společností nedosáhla očekávaných výnosů. Přesto silný výkon v oblasti provozních nákladů pomohl většině těchto společností vyrovnat se s těmito výzvami. Společnost Union Pacific Corporation (UNP) se i nadále profiluje jako lídr podle Bernstein, ačkoli nedosáhla očekávání trhu ohledně výnosů.
Podle analytiků společnosti Bernstein, potenciální sloučení Union Pacific s Norfolk Southern (NSC) představuje perspektivní růstový katalyzátor, a to víc než pouhé očekávání širšího oživení trhu s nákladem v roce 2026. Union Pacific oznámila upravený zisk na akcii ve výši 3,08 USD, což překonalo očekávání.
Na straně společnosti Norfolk Southern, i když vydala třetí čtvrtletní zisk 3,30 USD na akcii, její celkové příjmy dosáhly 3,10 miliardy USD, což bylo pod prognózami. Analytici přesto zůstávají optimisté díky potenciálnímu sloučení.
Chcete využít této příležitosti?
Bernstein také upozorňuje na změny v intermodálních objemech, které se již začaly realignovat v důsledku navrhovaného spojení UNP-NSC. Tento posun by mohl znamenat přibližně 100 milionů USD v ročních příjmech a 100 000–150 000 jednotek přesouvajících se mezi těmito společnostmi, což představuje přibližně 1 % tlak na Norfolk Southern.
V závěru čtvrtého čtvrtletí roku 2025 se americký železniční sektor nachází v pozici plné smíšených signálů. Analýza od společnosti Bernstein Societe Generale ukazuje na oslabující trendy v přepravných objemech a rizika srovnání meziročních výsledků pro některé provozovatele. Navzdory těmto překážkám se zdá, že sloučení nabízí zajímavé investiční příležitosti v tomto odvětví.
V třetím čtvrtletí roku 2025 však většina hlavních železničních společností nedosáhla očekávaných výnosů. Přesto silný výkon v oblasti provozních nákladů pomohl většině těchto společností vyrovnat se s těmito výzvami. Společnost Union Pacific Corporation se i nadále profiluje jako lídr podle Bernstein, ačkoli nedosáhla očekávání trhu ohledně výnosů.
Podle analytiků společnosti Bernstein, potenciální sloučení Union Pacific s Norfolk Southern představuje perspektivní růstový katalyzátor, a to víc než pouhé očekávání širšího oživení trhu s nákladem v roce 2026. Union Pacific oznámila upravený zisk na akcii ve výši 3,08 USD, což překonalo očekávání.
Na straně společnosti Norfolk Southern, i když vydala třetí čtvrtletní zisk 3,30 USD na akcii, její celkové příjmy dosáhly 3,10 miliardy USD, což bylo pod prognózami. Analytici přesto zůstávají optimisté díky potenciálnímu sloučení.Chcete využít této příležitosti?
Bernstein také upozorňuje na změny v intermodálních objemech, které se již začaly realignovat v důsledku navrhovaného spojení UNP-NSC. Tento posun by mohl znamenat přibližně 100 milionů USD v ročních příjmech a 100 000–150 000 jednotek přesouvajících se mezi těmito společnostmi, což představuje přibližně 1 % tlak na Norfolk Southern.