Společnost Nissan Motor Co. Ltd. byla downgradována na hodnocení BB- od S&P Global Ratings, což odráží trvalé problémy s efektivností a ziskovostí automobilky. Toto rozhodnutí je následkem obav z výrazného oslabení konkurenceschopnosti a operativní efektivity společnosti v klíčových tržních oblastech.
S&P prohlásilo, že očekává, že marže EBITDA v automobilovém segmentu dosáhne přibližně 3 % do fiskálního roku 2027, přičemž i uplatnění plánované strategie obratu nebude stačit k překonání současných výzev. Mezi hlavními faktory, které brání obnově, jsou náklady na tarify, komplikované konkurentní prostředí a rostoucí náklady v důsledku inflace.
S&P označila pokles volného provozního cash flow za negativní a předpokládá, že tento trend bude pokračovat v následujících 1–2 letech. K dnešnímu dni se čistá hotovost společnosti v automobilovém segmentu snížila na přibližně ¥1 bilion ze ¥1,5 bilionu na konci března 2025.
Expert v oblasti financí podotkl, že „fiskálně konzervativní politika“, zahrnující pozastavení dividend a prodeje aktiv, by mohla poskytnout potřebnou finanční flexibilitu. Avšak Nissan oproti konkurentům, jako jsou Renault S.A., Volvo Car AB a Mitsubishi Motors Corp., stále zaostává.
Chcete využít této příležitosti?
Pokud Nissan nezvýší svou ziskovost a volné cash flow, S&P nevylučuje další snížení ratingu. Revize výhledu na stabilní by vyžadovala potvrzení o zlepšení ziskovosti a cash flow v automobilovém segmentu v nadcházejících letech.
Společnost Nissan Motor Co. Ltd. byla downgradována na hodnocení BB- od S&P Global Ratings, což odráží trvalé problémy s efektivností a ziskovostí automobilky. Toto rozhodnutí je následkem obav z výrazného oslabení konkurenceschopnosti a operativní efektivity společnosti v klíčových tržních oblastech.
S&P prohlásilo, že očekává, že marže EBITDA v automobilovém segmentu dosáhne přibližně 3 % do fiskálního roku 2027, přičemž i uplatnění plánované strategie obratu nebude stačit k překonání současných výzev. Mezi hlavními faktory, které brání obnově, jsou náklady na tarify, komplikované konkurentní prostředí a rostoucí náklady v důsledku inflace.
S&P označila pokles volného provozního cash flow za negativní a předpokládá, že tento trend bude pokračovat v následujících 1–2 letech. K dnešnímu dni se čistá hotovost společnosti v automobilovém segmentu snížila na přibližně ¥1 bilion ze ¥1,5 bilionu na konci března 2025.
Expert v oblasti financí podotkl, že „fiskálně konzervativní politika“, zahrnující pozastavení dividend a prodeje aktiv, by mohla poskytnout potřebnou finanční flexibilitu. Avšak Nissan oproti konkurentům, jako jsou Renault S.A., Volvo Car AB a Mitsubishi Motors Corp., stále zaostává.
Chcete využít této příležitosti?
Pokud Nissan nezvýší svou ziskovost a volné cash flow, S&P nevylučuje další snížení ratingu. Revize výhledu na stabilní by vyžadovala potvrzení o zlepšení ziskovosti a cash flow v automobilovém segmentu v nadcházejících letech.