V USA zahájila sváteční nákupní sezóna rekordními online prodeji, kdy během Cyber Week (od Díkůvzdání do následujícího pondělí) utratili Američané celkem 44,2 miliardy dolarů. Tyto údaje poskytla firma Adobe Analytics , která sleduje návštěvnost online obchodů.
Navzdory těmto pozitivním číslům existují známky ekonomické křehkosti. Důvěra spotřebitelů v listopadu opět poklesla a někteří spotřebitelé včetně zákazníků řetězců Target a Walmart omezili impulzivní nákupy. Mnozí také sáhli po krátkodobých úvěrech do programů „koupit nyní, zaplatit později“.
Podle Jacka O’Learyho, ředitele e-commerce insight v NielsenIQ , slevy na běžné zboží, jako jsou baterie a čisticí prostředky, naznačují, že spotřebitelé hledají výhodné nabídky, aby si mohli dovolit základní potřeby. Více než dvě třetiny spotřebitelů uvedlo, že ceny v důsledku cel ovlivní jejich nákupy, buď je donutí nakupovat dárky dříve, nebo omezí množství zakoupených produktů.
Podle Julie Craig, viceprezidentky pro nákupní doporučení v Kantar, chování spotřebitelů naznačuje „pomalou eroze“ finanční stability rodin. Z analýzy RBC vyplývá, že nižší a střední příjmové skupiny se „vyčerpávají“, což bude mít dopad na výdaje po sváteční sezóně.
Chcete využít této příležitosti?
Analytik Mark Mathews z Národní maloobchodní federace však vyjadřuje pozitivní očekávání. Upozorňuje, že spotřebitelská nálada často neodráží skutečné výdaje a že významné poklesy jsou vzácné. „Spotřebitelé se snaží co nejvíce využít své peníze a stahují se k obchodům s nižšími cenami,“ poznamenává Mathews.
V USA zahájila sváteční nákupní sezóna rekordními online prodeji, kdy během Cyber Week utratili Američané celkem 44,2 miliardy dolarů. Tyto údaje poskytla firma Adobe Analytics , která sleduje návštěvnost online obchodů.
Navzdory těmto pozitivním číslům existují známky ekonomické křehkosti. Důvěra spotřebitelů v listopadu opět poklesla a někteří spotřebitelé včetně zákazníků řetězců Target a Walmart omezili impulzivní nákupy. Mnozí také sáhli po krátkodobých úvěrech do programů „koupit nyní, zaplatit později“.
Podle Jacka O’Learyho, ředitele e-commerce insight v NielsenIQ , slevy na běžné zboží, jako jsou baterie a čisticí prostředky, naznačují, že spotřebitelé hledají výhodné nabídky, aby si mohli dovolit základní potřeby. Více než dvě třetiny spotřebitelů uvedlo, že ceny v důsledku cel ovlivní jejich nákupy, buď je donutí nakupovat dárky dříve, nebo omezí množství zakoupených produktů.
Podle Julie Craig, viceprezidentky pro nákupní doporučení v Kantar, chování spotřebitelů naznačuje „pomalou eroze“ finanční stability rodin. Z analýzy RBC vyplývá, že nižší a střední příjmové skupiny se „vyčerpávají“, což bude mít dopad na výdaje po sváteční sezóně.Chcete využít této příležitosti?
Analytik Mark Mathews z Národní maloobchodní federace však vyjadřuje pozitivní očekávání. Upozorňuje, že spotřebitelská nálada často neodráží skutečné výdaje a že významné poklesy jsou vzácné. „Spotřebitelé se snaží co nejvíce využít své peníze a stahují se k obchodům s nižšími cenami,“ poznamenává Mathews.