Brazilský federální účetní soud (TCU) rozhodl o dvoufázovém modelu aukce pro plánovaný megaterminal v přístavu Santos, což má zásadní dopad na stávající operátory kontejnerových terminálů v tomto největším latinskoamerickém přístavu. Rozhodnutí, které bylo přijato poměrem 6 ku 3, znemožňuje současným operátorům, jako je Maersk a MSC , účastnit se první fáze aukce.
Cílem tohoto kroku je snížit riziko koncentrace trhu a podpořit vstup nových hráčů. Očekává se, že vítěz aukce, označený jako Tecon 10, investuje přibližně 6 miliard reales (přibližně 1,11 miliardy dolarů) v průběhu 25 let, čímž se zvýší kapacita nakládání kontejnerů v přístavu o 50 %.
Augusto Nardes, člen TCU, uvedl: „Schválení návrhu na pořádání aukce ve dvou fázích zvyšuje šanci na vstup nezávislého operátora do přístavu a snižuje riziko, že jediný operátor ovládne terminál.“ Na druhou stranu Maersk kritizoval rozhodnutí soudů a tvrdí, že toto opatření vážně snižuje potenciál projektu pro největší přístav Latinské Ameriky.
Další firmy, jako International Container Terminal Services , které provozují 33 kontejnerových terminálů v různých zemích, uvítaly rozhodnutí TCU a označily ho za příležitost pro efektivní vstup nového hráče na trh.
Chcete využít této příležitosti?
V rámci debaty o pokynech TCU vznikly rozdílné názory. Například Benjamin Zymler, jeden z členů soudu, navrhl alternativní model, v němž by musel vítěz, pokud je již operátorem v Santosu, prodat část svých aktiv. Tato komplexní situace odráží napětí mezi zájmy zajištění soutěže a potřebou investic do infrastruktury.
Brazilský federální účetní soud rozhodl o dvoufázovém modelu aukce pro plánovaný megaterminal v přístavu Santos, což má zásadní dopad na stávající operátory kontejnerových terminálů v tomto největším latinskoamerickém přístavu. Rozhodnutí, které bylo přijato poměrem 6 ku 3, znemožňuje současným operátorům, jako je Maersk a MSC , účastnit se první fáze aukce.
Cílem tohoto kroku je snížit riziko koncentrace trhu a podpořit vstup nových hráčů. Očekává se, že vítěz aukce, označený jako Tecon 10, investuje přibližně 6 miliard reales v průběhu 25 let, čímž se zvýší kapacita nakládání kontejnerů v přístavu o 50 %.
Augusto Nardes, člen TCU, uvedl: „Schválení návrhu na pořádání aukce ve dvou fázích zvyšuje šanci na vstup nezávislého operátora do přístavu a snižuje riziko, že jediný operátor ovládne terminál.“ Na druhou stranu Maersk kritizoval rozhodnutí soudů a tvrdí, že toto opatření vážně snižuje potenciál projektu pro největší přístav Latinské Ameriky.
Další firmy, jako International Container Terminal Services , které provozují 33 kontejnerových terminálů v různých zemích, uvítaly rozhodnutí TCU a označily ho za příležitost pro efektivní vstup nového hráče na trh.Chcete využít této příležitosti?
V rámci debaty o pokynech TCU vznikly rozdílné názory. Například Benjamin Zymler, jeden z členů soudu, navrhl alternativní model, v němž by musel vítěz, pokud je již operátorem v Santosu, prodat část svých aktiv. Tato komplexní situace odráží napětí mezi zájmy zajištění soutěže a potřebou investic do infrastruktury.