Prodeje společnosti Tesla v Evropě v listopadu 2025 poklesly o 11,8 % na 22 801 jednotek ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Tento pokles byl potvrzen daty od Evropské asociace automobilových výrobců (ACEA).
Zatímco Tesla zažívá pokles trhu, její čínský rival BYD vykazuje silný růst, když jeho prodeje vzrostly o 221,8 % na 21 133 jednotek. Tržní podíl společnosti BYD vzrostl na 2 % z 0,6 % v předchozím roce, zatímco podíl Tesly klesl na 2,1 %.
Celkový počet registrací nových vozidel v Evropě vzrostl o 2,4 % na 1,08 milionu jednotek. Tento nárůst je přičítán zejména rostoucímu zájmu o bateriové a hybridní elektrické vozy, přičemž hybridy nyní představují 34,6 % tržního podílu.
Tesla se stále potýká s intenzivní konkurencí na evropském trhu a s výzvami v oblasti obnovy její značky po politických kontroverzích, které byly spojeny s jejím CEO Elonem Muskem. To vše nasvědčuje problémům, které musí americký výrobce překonat, aby si udržel svou pozici v odvětví.
Chcete využít této příležitosti?
V tomto kontextu BYD klade důraz na expanze v Evropě, přestože se potýká s vysokými evropskými dovozními poplatky. Čínská automobilka se více soustředí na poptávku po hybridních vozidlech, které jsou pro spotřebitele cenově dostupnější než čistě elektrické varianty.
Prodeje společnosti Tesla v Evropě v listopadu 2025 poklesly o 11,8 % na 22 801 jednotek ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Tento pokles byl potvrzen daty od Evropské asociace automobilových výrobců .
Zatímco Tesla zažívá pokles trhu, její čínský rival BYD vykazuje silný růst, když jeho prodeje vzrostly o 221,8 % na 21 133 jednotek. Tržní podíl společnosti BYD vzrostl na 2 % z 0,6 % v předchozím roce, zatímco podíl Tesly klesl na 2,1 %.
Celkový počet registrací nových vozidel v Evropě vzrostl o 2,4 % na 1,08 milionu jednotek. Tento nárůst je přičítán zejména rostoucímu zájmu o bateriové a hybridní elektrické vozy, přičemž hybridy nyní představují 34,6 % tržního podílu.
Tesla se stále potýká s intenzivní konkurencí na evropském trhu a s výzvami v oblasti obnovy její značky po politických kontroverzích, které byly spojeny s jejím CEO Elonem Muskem. To vše nasvědčuje problémům, které musí americký výrobce překonat, aby si udržel svou pozici v odvětví.Chcete využít této příležitosti?
V tomto kontextu BYD klade důraz na expanze v Evropě, přestože se potýká s vysokými evropskými dovozními poplatky. Čínská automobilka se více soustředí na poptávku po hybridních vozidlech, které jsou pro spotřebitele cenově dostupnější než čistě elektrické varianty.