Ford Motor Company oznámil partnerství s francouzskou automobilkou Renault zaměřené na vývoj elektrických vozidel jako součást své strategie expanze na evropských trzích. Společnosti plánují vyvinout cenově dostupné elektrické vozy, které by měly být dostupné od roku 2028, a to na základě Renaultovy platformy Ampere.
CEO Fordu, Jim Farley, zdůraznil, že jako americká společnost vnímají Evropu jako klíčové místo pro transformaci automobilového průmyslu. Tento krok přichází v době, kdy se Ford snaží zvýšit svůj podíl na evropském trhu, který činil 3,1 % k říjnu 2025, zatímco Renault má 10,4 %.
Farley přitom varoval, že Evropská unie riskuje budoucnost evropského automobilového průmyslu zavedením přísných požadavků na elektromobily. Ford vyzval EU, aby přehodnotila své realistické cíle v oblasti EV, zejména když se čelí silné konkurenci od čínských značek, jako je BYD .
Evropská poptávka po tradičních benzinových a naftových vozidlech se v posledních letech zmenšuje, což přispívá k potřebě automobilky zaměřit se na elektrifikaci a zlepšit své postavení na trhu v rámci regionu.
Ford Motor Company oznámil partnerství s francouzskou automobilkou Renault zaměřené na vývoj elektrických vozidel jako součást své strategie expanze na evropských trzích. Společnosti plánují vyvinout cenově dostupné elektrické vozy, které by měly být dostupné od roku 2028, a to na základě Renaultovy platformy Ampere.
CEO Fordu, Jim Farley, zdůraznil, že jako americká společnost vnímají Evropu jako klíčové místo pro transformaci automobilového průmyslu. Tento krok přichází v době, kdy se Ford snaží zvýšit svůj podíl na evropském trhu, který činil 3,1 % k říjnu 2025, zatímco Renault má 10,4 %.
Farley přitom varoval, že Evropská unie riskuje budoucnost evropského automobilového průmyslu zavedením přísných požadavků na elektromobily. Ford vyzval EU, aby přehodnotila své realistické cíle v oblasti EV, zejména když se čelí silné konkurenci od čínských značek, jako je BYD .
Evropská poptávka po tradičních benzinových a naftových vozidlech se v posledních letech zmenšuje, což přispívá k potřebě automobilky zaměřit se na elektrifikaci a zlepšit své postavení na trhu v rámci regionu.