Goldman Sachs nedávno zveřejnil analýzu týkající se pokroku v technologiích elektrických vertikálních vzletových a přistávacích letadel (EVTOL) a podpory politiky pro americkou výrobu, která zlepšuje přehled o časových osách certifikace. Na trhu EVTOL však panuje vysoká konkurence, která neumožňuje vznik jednoho dominantního výrobce.
Ve zprávě se uvádí, že společnosti s silným potenciálem dodatečných služeb, vertikální integrací a jasnějšími cestami k výnosům jsou lépe postavené pro budoucí komerční nasazení. BETA Technologies dostala od Goldman Sachs rating Buy, díky své strategii, která zahrnuje kombinaci výroby letadel a dodávek součástí, což ji činí nejatraktivnějším modelem v tomto sektoru.
Naopak Joby Aviation <a class="stockdetails" data-symbol="JOBY „> byla ohodnocena jako Sell, ačkoli má nejvíce letových hodin a vede v certifikaci. Banka poukazuje na to, že její strategie výrobce, dodavatele a operátora čelí regulačním překážkám a vysokým kapitálovým potřebám. Limitace hmotnosti a užitečného zatížení kladou otázky ohledně hodnoty její vedoucí pozice v certifikaci.
Archer Aviation byla ohodnocena na úroveň Neutral, s ohledem na rychlejší pokrok v certifikaci, který je podporován outsourcingem a větší velikostí jejich letadel. Nicméně, její omezená vertikální integrace naznačuje nižší potenciál pro dodatečné služby a menší marže.
Chcete využít této příležitosti?
Zpráva také zdůrazňuje, že snižování hluku u EVTOL, nižší provozní náklady a stagnující inovace u helikoptér podporují dlouhodobou poptávku, včetně náhradních a nových trhů v oblasti nákladu, sdílení jízd, medicíny a obrany. Certifikace zůstává největším faktorem ovlivňujícím trh. FAA bude chtít, aby existovalo více certifikovaných hráčů, a především, výhody prvního pohybatele jsou omezené.
S nízkým tempem certifikace v USA, JOBY a Archer zaměřují své úsilí na brzké komerční operace na Blízkém východě, začínající v roce 2026, a cíle s rychlejšími schváleními a nižší citlivostí na ceny. BETA hodlá nejdříve certifikovat v USA, odkazujíc na přísnost standardů FAA.
Goldman Sachs nedávno zveřejnil analýzu týkající se pokroku v technologiích elektrických vertikálních vzletových a přistávacích letadel a podpory politiky pro americkou výrobu, která zlepšuje přehled o časových osách certifikace. Na trhu EVTOL však panuje vysoká konkurence, která neumožňuje vznik jednoho dominantního výrobce.
Ve zprávě se uvádí, že společnosti s silným potenciálem dodatečných služeb, vertikální integrací a jasnějšími cestami k výnosům jsou lépe postavené pro budoucí komerční nasazení. BETA Technologies dostala od Goldman Sachs rating Buy, díky své strategii, která zahrnuje kombinaci výroby letadel a dodávek součástí, což ji činí nejatraktivnějším modelem v tomto sektoru.
Naopak Joby Aviation <a class="stockdetails" data-symbol="JOBY „> byla ohodnocena jako Sell, ačkoli má nejvíce letových hodin a vede v certifikaci. Banka poukazuje na to, že její strategie výrobce, dodavatele a operátora čelí regulačním překážkám a vysokým kapitálovým potřebám. Limitace hmotnosti a užitečného zatížení kladou otázky ohledně hodnoty její vedoucí pozice v certifikaci.
Archer Aviation byla ohodnocena na úroveň Neutral, s ohledem na rychlejší pokrok v certifikaci, který je podporován outsourcingem a větší velikostí jejich letadel. Nicméně, její omezená vertikální integrace naznačuje nižší potenciál pro dodatečné služby a menší marže.Chcete využít této příležitosti?
Zpráva také zdůrazňuje, že snižování hluku u EVTOL, nižší provozní náklady a stagnující inovace u helikoptér podporují dlouhodobou poptávku, včetně náhradních a nových trhů v oblasti nákladu, sdílení jízd, medicíny a obrany. Certifikace zůstává největším faktorem ovlivňujícím trh. FAA bude chtít, aby existovalo více certifikovaných hráčů, a především, výhody prvního pohybatele jsou omezené.
S nízkým tempem certifikace v USA, JOBY a Archer zaměřují své úsilí na brzké komerční operace na Blízkém východě, začínající v roce 2026, a cíle s rychlejšími schváleními a nižší citlivostí na ceny. BETA hodlá nejdříve certifikovat v USA, odkazujíc na přísnost standardů FAA.