IKEA plánuje zvýšit výrobu v USA, aby se vyrovnala s rostoucími náklady na dovoz nábytku, jako jsou knižní skříně, matrace a sofy, způsobenými celními tarify, které zavedla administrativa prezidenta Donalda Trumpa.
Tato změna strategie přichází po deseti letech poklesu podílu amerických výrobků společnosti IKEA, kdy byl uzavřen výrobní závod v Danville, Virginia v roce 2019. Nový plán zahrnuje také investice do amerických dodavatelů, například do závodu SBA Home v Mocksville, North Carolina, který měl hodnotu 70 milionů dolarů.
Podle Susanne Waidzunas, globálního manažera dodavatelského řetězce Inter IKEA, je cíl společnosti vybudovat odolnější a flexibilnější dodavatelský systém, který reaguje na měnící se poptávku. „Čím blíže můžeme vyrábět, tím rychleji můžeme reagovat jak při nárůstu, tak i poklesu poptávky,“ uvedla Waidzunas. V současnosti pouze 15 % produktů prodávaných v USA pochází z domácí výroby, což je pokles z 19 % v roce 2014.
Přestože výroba v USA je nákladnější, IKEA plánuje více nakupovat od amerických dodavatelů, zejména pro objemné zboží, jako jsou matrace. Tento krok je součástí celosvětové iniciativy a přichází v době, kdy jsou náklady na přepravu po celém světě příliš vysoké a méně předvídatelné.
Chcete využít této příležitosti?
Důsledky těchto změn by mohly výrazně ovlivnit trh s nábytkem v USA, kde IKEA plánuje rozšířit svou přítomnost nejen v USA, ale také v Kanadě, Mexiku, Chilsku a Kolumbii, s budoucími plánovanými otvory v Costa Rice a Panamě.
IKEA plánuje zvýšit výrobu v USA, aby se vyrovnala s rostoucími náklady na dovoz nábytku, jako jsou knižní skříně, matrace a sofy, způsobenými celními tarify, které zavedla administrativa prezidenta Donalda Trumpa.
Tato změna strategie přichází po deseti letech poklesu podílu amerických výrobků společnosti IKEA, kdy byl uzavřen výrobní závod v Danville, Virginia v roce 2019. Nový plán zahrnuje také investice do amerických dodavatelů, například do závodu SBA Home v Mocksville, North Carolina, který měl hodnotu 70 milionů dolarů.
Podle Susanne Waidzunas, globálního manažera dodavatelského řetězce Inter IKEA, je cíl společnosti vybudovat odolnější a flexibilnější dodavatelský systém, který reaguje na měnící se poptávku. „Čím blíže můžeme vyrábět, tím rychleji můžeme reagovat jak při nárůstu, tak i poklesu poptávky,“ uvedla Waidzunas. V současnosti pouze 15 % produktů prodávaných v USA pochází z domácí výroby, což je pokles z 19 % v roce 2014.
Přestože výroba v USA je nákladnější, IKEA plánuje více nakupovat od amerických dodavatelů, zejména pro objemné zboží, jako jsou matrace. Tento krok je součástí celosvětové iniciativy a přichází v době, kdy jsou náklady na přepravu po celém světě příliš vysoké a méně předvídatelné.Chcete využít této příležitosti?
Důsledky těchto změn by mohly výrazně ovlivnit trh s nábytkem v USA, kde IKEA plánuje rozšířit svou přítomnost nejen v USA, ale také v Kanadě, Mexiku, Chilsku a Kolumbii, s budoucími plánovanými otvory v Costa Rice a Panamě.