V Londýně začal soudní proces, který se soustředí na práva umělců spojená se slavnými alby Jimiho Hendrixe z 60. let, konkrétně na požadavek bývalých hudebníků skupiny The Jimi Hendrix Experience. Dědicové baskytaristy Noela Reddinga a bubeníka Mitcha Mitchella se domáhají podílu na výnosných streamovacích royaltech, které by mohly zpřetrhat dosavadní dohody uzavřené v minulosti.
Redding a Mitchell, kteří vytvořili některé z nejslavnějších skladeb tehdejší doby, hráli na třech studiových albech: „Are You Experienced“, „Axis: Bold As Love“ a „Electric Ladyland“, jež zahrnují hity jako „Hey Joe“ a „Purple Haze“. Redding zemřel v roce 2003 a Mitchell v roce 2008, jejich dědicové později převedli svá práva na Noel Redding Estate Limited a Mitch Mitchell Estate Limited .
Právníci Sony Music Entertainment tvrdí, že veškerá práva byla v roce 1966 podepsána a přenesena na hudební vydavatelství. V argumentaci prokazují, že dohody uzavřené v 60. letech „nepokryjí nově vzniklé digitální platformy“, jakými jsou streamingové služby jako Spotify . Simon Malynicz, právník pro žalobce, upozornil, že tehdejší dohody „neodpovídají radikálně odlišným způsobům digitálního exploatace“ současného hudebního průmyslu.
Zda bude případ úspěšný, může ovlivnit množství dalších právních sporů týkajících se smluv umělců z minulých dekád. Robert Howe, právník Sony, varoval, že výsledek může vyvolat řetězovou reakci a umožnit soudní nároky od dalších hudebníků a skladatelů, což by mohlo „uzamknout“ právní rámec pro celé generace hudebních umělců.
V Londýně začal soudní proces, který se soustředí na práva umělců spojená se slavnými alby Jimiho Hendrixe z 60. let, konkrétně na požadavek bývalých hudebníků skupiny The Jimi Hendrix Experience. Dědicové baskytaristy Noela Reddinga a bubeníka Mitcha Mitchella se domáhají podílu na výnosných streamovacích royaltech, které by mohly zpřetrhat dosavadní dohody uzavřené v minulosti.
Redding a Mitchell, kteří vytvořili některé z nejslavnějších skladeb tehdejší doby, hráli na třech studiových albech: „Are You Experienced“, „Axis: Bold As Love“ a „Electric Ladyland“, jež zahrnují hity jako „Hey Joe“ a „Purple Haze“. Redding zemřel v roce 2003 a Mitchell v roce 2008, jejich dědicové později převedli svá práva na Noel Redding Estate Limited a Mitch Mitchell Estate Limited .
Právníci Sony Music Entertainment tvrdí, že veškerá práva byla v roce 1966 podepsána a přenesena na hudební vydavatelství. V argumentaci prokazují, že dohody uzavřené v 60. letech „nepokryjí nově vzniklé digitální platformy“, jakými jsou streamingové služby jako Spotify . Simon Malynicz, právník pro žalobce, upozornil, že tehdejší dohody „neodpovídají radikálně odlišným způsobům digitálního exploatace“ současného hudebního průmyslu.
Zda bude případ úspěšný, může ovlivnit množství dalších právních sporů týkajících se smluv umělců z minulých dekád. Robert Howe, právník Sony, varoval, že výsledek může vyvolat řetězovou reakci a umožnit soudní nároky od dalších hudebníků a skladatelů, což by mohlo „uzamknout“ právní rámec pro celé generace hudebních umělců.