Kanadský dopravní regulátor zahájil přehodnocení svých pravidel týkajících se únavy pilotů v reakci na obavy ze strany leteckého sektoru o složitost stávajících regulací. Tyto úpravy přicházejí v době, kdy se Kanada snaží zlepšit bezpečnost v letectví, přičemž aktuální pravidla platná od roku 2018 narazila na kritiku z volání po jejich zjednodušení.
V Indii byl největšímu leteckému přepravci IndiGo udělen jednorázový výjimka z nových pravidel o nočních povinnostech pilotů, což způsobilo více než 2 000 zrušených letů během prosince. Tato situace přiměla indického regulátora k flexibilnějšímu přístupu k pravidlům pro zajištění provozu v turbulentních časech.
Regulátor v Kanadě uvedl, že v současné době konzultují otázky týkající se letových a pracovních hodin s piloty a leteckými operátory. Podle návrhu by mohli piloti pracovat až 23 dní v řadě bez zaručeného dne volna, což vyvolalo obavy v pilotních unijních kruzích o bezpečnost a zdraví pilotů.
Ředitel Mezinárodní pilotní unie vyjádřil znepokojení nad indickým rozhodnutím poskytnout výjimku, přičemž zdůraznil nebezpečí, která takové úpravy mohou představovat pro kvalitu leteckého provozu.
Chcete využít této příležitosti?
Vysoké standardy regulace práce pilotů se ukazují jako zásadní pro zajištění bezpečnosti létání, přičemž v minulosti čelily podobné iniciativy i v dalších zemích, například ve Spojených státech, kde nové předpisy bojovaly proti únavě pilotů, což vedlo k výrazným nákladům na legislativní prosazení.
Současná kanadská pravidla o maximálním počtu letových hodin omezují piloty na 1 000 hodin ročně namísto předchozích 1 200 hodin a nastavují maximální pracovní den mezi 9 až 13 hodinami v závislosti na čase zahájení služby. Tento systém se snaží zohlednit zdravotní aspekty a zachovat bezpečnostní standardy pro leteckou dopravu.
Kanadský dopravní regulátor zahájil přehodnocení svých pravidel týkajících se únavy pilotů v reakci na obavy ze strany leteckého sektoru o složitost stávajících regulací. Tyto úpravy přicházejí v době, kdy se Kanada snaží zlepšit bezpečnost v letectví, přičemž aktuální pravidla platná od roku 2018 narazila na kritiku z volání po jejich zjednodušení.
V Indii byl největšímu leteckému přepravci IndiGo udělen jednorázový výjimka z nových pravidel o nočních povinnostech pilotů, což způsobilo více než 2 000 zrušených letů během prosince. Tato situace přiměla indického regulátora k flexibilnějšímu přístupu k pravidlům pro zajištění provozu v turbulentních časech.
Regulátor v Kanadě uvedl, že v současné době konzultují otázky týkající se letových a pracovních hodin s piloty a leteckými operátory. Podle návrhu by mohli piloti pracovat až 23 dní v řadě bez zaručeného dne volna, což vyvolalo obavy v pilotních unijních kruzích o bezpečnost a zdraví pilotů.
Ředitel Mezinárodní pilotní unie vyjádřil znepokojení nad indickým rozhodnutím poskytnout výjimku, přičemž zdůraznil nebezpečí, která takové úpravy mohou představovat pro kvalitu leteckého provozu.Chcete využít této příležitosti?
Vysoké standardy regulace práce pilotů se ukazují jako zásadní pro zajištění bezpečnosti létání, přičemž v minulosti čelily podobné iniciativy i v dalších zemích, například ve Spojených státech, kde nové předpisy bojovaly proti únavě pilotů, což vedlo k výrazným nákladům na legislativní prosazení.
Současná kanadská pravidla o maximálním počtu letových hodin omezují piloty na 1 000 hodin ročně namísto předchozích 1 200 hodin a nastavují maximální pracovní den mezi 9 až 13 hodinami v závislosti na čase zahájení služby. Tento systém se snaží zohlednit zdravotní aspekty a zachovat bezpečnostní standardy pro leteckou dopravu.