Annie Vargas, matka 41letého pilota Brian Wittke, vystavila na světlo závažný problém v leteckém průmyslu, kde mnoho pilotů skrývá své duševní problémy. Tato situace často vyplývá z obav, že vyhledání léčby by mohlo znamenat ztrátu jejich licencí a tím pád jejich kariéry.
Brian Wittke, pilot Delta Air Lines a otec tří dětí, podlehl svým duševním problémům po letech pandemie, kdy byl nucen trávit více času doma. Tragická událost se odehrála 14. června 2022, kdy jeho matka zoufale vyzývala k tomu, aby vyhledal pomoc, avšak on se zděsil z následků. Jeho smrt byla pravděpodobně způsobena nedostatečnou podporou ze strany leteckého průmyslu.
Podle názorů pozorovatelů a odborníků na zdraví je stigmatu spojené s duševními problémy v letectví stále nedostatečně čelí. Mnoho pilotů uvádí, že se obává, že vyžaduje-li pomoc, bude okamžitě odstaveno od letového provozu a podrobeno dlouhému vyšetřování, které může trvat měsíce a stát je značné množství peněz.
Vargas poznamenala, že „skuteční lidé mají skutečné problémy,“ a doufala, že její osobní tragédie přispěje ke změně kultury v letectví ohledně přístupu k duševnímu zdraví. Delta Air Lines přiznala, že stigma i nadále zůstává překážkou pro piloty, kteří potřebují vyhledat pomoc.
Chcete využít této příležitosti?
V USA bylo zavedeno několik novinek v přístupu k duševnímu zdraví pilotů. FAA rozšířila seznam schválených antidepresiv a umožnila pilotům, kteří se uchází o licenci s diagnózou ADHD, posouzení na individuální bázi. Nicméně i po těchto změnách, více než polovina pilotů v průzkumu v roce 2023 uvedla, že se vyhýbali lékařské péči z obavy z možného ztracení statusu pilota.
Reformy duševního zdraví během posledního roku získaly důraz na politické scéně, přičemž konference v září vyzvala FAA k rychlejšímu posuzování publikovaných žádostí pilotů o zdravotní certifikaci. S opozicí však vyvstává otázka, jak dlouho ještě budou muset piloti čelit těmto obavám, než se situace skutečně změní.
Annie Vargas, matka 41letého pilota Brian Wittke, vystavila na světlo závažný problém v leteckém průmyslu, kde mnoho pilotů skrývá své duševní problémy. Tato situace často vyplývá z obav, že vyhledání léčby by mohlo znamenat ztrátu jejich licencí a tím pád jejich kariéry.
Brian Wittke, pilot Delta Air Lines a otec tří dětí, podlehl svým duševním problémům po letech pandemie, kdy byl nucen trávit více času doma. Tragická událost se odehrála 14. června 2022, kdy jeho matka zoufale vyzývala k tomu, aby vyhledal pomoc, avšak on se zděsil z následků. Jeho smrt byla pravděpodobně způsobena nedostatečnou podporou ze strany leteckého průmyslu.
Podle názorů pozorovatelů a odborníků na zdraví je stigmatu spojené s duševními problémy v letectví stále nedostatečně čelí. Mnoho pilotů uvádí, že se obává, že vyžaduje-li pomoc, bude okamžitě odstaveno od letového provozu a podrobeno dlouhému vyšetřování, které může trvat měsíce a stát je značné množství peněz.
Vargas poznamenala, že „skuteční lidé mají skutečné problémy,“ a doufala, že její osobní tragédie přispěje ke změně kultury v letectví ohledně přístupu k duševnímu zdraví. Delta Air Lines přiznala, že stigma i nadále zůstává překážkou pro piloty, kteří potřebují vyhledat pomoc.Chcete využít této příležitosti?
V USA bylo zavedeno několik novinek v přístupu k duševnímu zdraví pilotů. FAA rozšířila seznam schválených antidepresiv a umožnila pilotům, kteří se uchází o licenci s diagnózou ADHD, posouzení na individuální bázi. Nicméně i po těchto změnách, více než polovina pilotů v průzkumu v roce 2023 uvedla, že se vyhýbali lékařské péči z obavy z možného ztracení statusu pilota.
Reformy duševního zdraví během posledního roku získaly důraz na politické scéně, přičemž konference v září vyzvala FAA k rychlejšímu posuzování publikovaných žádostí pilotů o zdravotní certifikaci. S opozicí však vyvstává otázka, jak dlouho ještě budou muset piloti čelit těmto obavám, než se situace skutečně změní.