Investiční společnost UBS dnes oznámila zahájení pokrytí akcií Roblox s neutrálním hodnocením a cílovou cenou 103 USD. Tento krok přichází v době, kdy se očekává, že společnost zažije zpomalení růstu v příštím roce, a to i přesto, že zůstává unikátní platformou v oblasti interaktivní zábavy.
V letošním třetím čtvrtletí Roblox dosáhl růstu tržeb o 70 %, což posílilo celkový růst o více než 50 % od začátku roku. Nicméně, UBS varovala, že tempo růstu bude pravděpodobně zpomalovat v roce 2026, pokud nevyjdou najevo nové úspěšné tituly.
Roblox se nachází v centru tří zásadních změn v herním průmyslu: větší sociální interakce, zážitky nezávislé na hardwaru a nižší překážky pro tvůrce obsahu díky umělé inteligenci. UBS uvádí, že nástroje, které Roblox poskytuje vývojářům, napomáhají k šíření obsahu napříč různými zařízeními a jazyky, což podněcuje cyklus tvorby, zapojení a utrácení.
Mezi důsledky zavádění nových bezpečnostních a věkových ověřovacích nástrojů v prosinci se očekává negativní dopad na krátkodobé používání platformy. Růst příjmů z reklamy, který je považován za značnou příležitost, nese vysoké riziko provedení kvůli mladšímu publiku.
Chcete využít této příležitosti?
Analytici předpovídají, že v roce 2026 porostou příjmy o 23 %, což je mírně nad cílem vedení společnosti, který činí přibližně 20 % ročně. Předpovídají také nižší marže EBITDA o asi 40 bazických bodů v důsledku zvýšených investic do infrastruktury a výplat vývojářům.
Očekává se, že se marže opět zvýší od roku 2027, podpořeny efektivitou poháněnou umělou inteligencí a přechodem na vysoce ziskové platformy.
Investiční společnost UBS dnes oznámila zahájení pokrytí akcií Roblox s neutrálním hodnocením a cílovou cenou 103 USD. Tento krok přichází v době, kdy se očekává, že společnost zažije zpomalení růstu v příštím roce, a to i přesto, že zůstává unikátní platformou v oblasti interaktivní zábavy.
V letošním třetím čtvrtletí Roblox dosáhl růstu tržeb o 70 %, což posílilo celkový růst o více než 50 % od začátku roku. Nicméně, UBS varovala, že tempo růstu bude pravděpodobně zpomalovat v roce 2026, pokud nevyjdou najevo nové úspěšné tituly.
Roblox se nachází v centru tří zásadních změn v herním průmyslu: větší sociální interakce, zážitky nezávislé na hardwaru a nižší překážky pro tvůrce obsahu díky umělé inteligenci. UBS uvádí, že nástroje, které Roblox poskytuje vývojářům, napomáhají k šíření obsahu napříč různými zařízeními a jazyky, což podněcuje cyklus tvorby, zapojení a utrácení.
Mezi důsledky zavádění nových bezpečnostních a věkových ověřovacích nástrojů v prosinci se očekává negativní dopad na krátkodobé používání platformy. Růst příjmů z reklamy, který je považován za značnou příležitost, nese vysoké riziko provedení kvůli mladšímu publiku.Chcete využít této příležitosti?
Analytici předpovídají, že v roce 2026 porostou příjmy o 23 %, což je mírně nad cílem vedení společnosti, který činí přibližně 20 % ročně. Předpovídají také nižší marže EBITDA o asi 40 bazických bodů v důsledku zvýšených investic do infrastruktury a výplat vývojářům.
Očekává se, že se marže opět zvýší od roku 2027, podpořeny efektivitou poháněnou umělou inteligencí a přechodem na vysoce ziskové platformy.