Analytici ve společnosti Wedbush snížili hodnocení akcií Lyft z Neutral na Underperform. Důvodem je obava, že rok 2026 by mohl být zlomový pro odvětví sdílené dopravy kvůli vzestupu autonomních vozidel.
Firmy, jako Lyft, se musí přizpůsobit změnám v trhu, jak autonomní vozidla získávají stále větší podíl. Wedbush snížil také cílovou cenu akcií Lyft na 16 USD z původních 20 USD.
Dle analýzy Scotta Devitta z Wedbush očekávají investoři, že časový rámec pro rozšíření autonomních vozidel bude klíčovým faktorem v hodnocení budoucího výkonu Lyftu a dalších platforem třetích stran, jako je Uber . Zatímco dopad na krátkodobé výsledky je podle něj omezený, dlouhodobé důsledky by mohly mít zásadní vliv na současný obchodní model.
Devitt označuje Lyft jako nejzranitelnější vůči disruptivním efektům autonomních vozidel a varuje, že na rozdíl od konkurence, Lyft nemá dostatečně diverzifikované produkty. Očekává se, že 2026 by mohl být rokem velkých změn, kdy například Waymo plánuje spuštění služeb v minimálně 20 nových městech.
Chcete využít této příležitosti?
Nedůvěra v růstový potenciál Lyftu se odráží také v poklesu prognóz pro základní podnikání, kdy analytici očekávají ročně 12,6 % nárůst hrubých rezerv do roku 2027, což je výrazně pod cílovými 15 % růstem společnosti.
Analytici ve společnosti Wedbush snížili hodnocení akcií Lyft z Neutral na Underperform. Důvodem je obava, že rok 2026 by mohl být zlomový pro odvětví sdílené dopravy kvůli vzestupu autonomních vozidel.
Firmy, jako Lyft, se musí přizpůsobit změnám v trhu, jak autonomní vozidla získávají stále větší podíl. Wedbush snížil také cílovou cenu akcií Lyft na 16 USD z původních 20 USD.
Dle analýzy Scotta Devitta z Wedbush očekávají investoři, že časový rámec pro rozšíření autonomních vozidel bude klíčovým faktorem v hodnocení budoucího výkonu Lyftu a dalších platforem třetích stran, jako je Uber . Zatímco dopad na krátkodobé výsledky je podle něj omezený, dlouhodobé důsledky by mohly mít zásadní vliv na současný obchodní model.
Devitt označuje Lyft jako nejzranitelnější vůči disruptivním efektům autonomních vozidel a varuje, že na rozdíl od konkurence, Lyft nemá dostatečně diverzifikované produkty. Očekává se, že 2026 by mohl být rokem velkých změn, kdy například Waymo plánuje spuštění služeb v minimálně 20 nových městech.Chcete využít této příležitosti?
Nedůvěra v růstový potenciál Lyftu se odráží také v poklesu prognóz pro základní podnikání, kdy analytici očekávají ročně 12,6 % nárůst hrubých rezerv do roku 2027, což je výrazně pod cílovými 15 % růstem společnosti.