Investiční plán BlackRock , podpořený společností Mediterranean Shipping Company (MSC), čelí vážnému ohrožení. Dne 24. prosince 2025 se objevily zprávy, že transakce na koupi klíčových přístavů, včetně strategických aktiv v Panamském kanálu, je v ohrožení kvůli požadavkům čínské společnosti Cosco .
Podle informací zveřejněných v deníku Financial Times se BlackRock a MSC zvažují stáhnout z akvizice přístavů od CK Hutchison , pokud Cosco nadále trvá na majoritním podílu v rámci tohoto obchodního jednání. Tato situace vyvolává obavy o budoucnost přístavních rozvojových projektů a jejich dopad na mezinárodní obchod.
Odborníci varují, že možný krach tohoto jednání by mohl mít významné důsledky na globální dodavatelské řetězce, jelikož Panamský kanál je klíčová námořní obchodní trasa spojující Atlantský a Tichý oceán. Zatímco BlackRock odmítl situaci komentovat, odstoupí-li strany od obchodu, dojde k velkým ztrátám pro všechny zúčastněné.
Vyjádření třech nejmenovaných zdrojů blízkých jednání navíc ukazuje, že strany zatím nehodlají vyjednávat veřejně, přičemž CK Hutchison, Cosco, MSC a čínské ministerstvo zahraničí neodpověděly na žádosti o komentář.
Chcete využít této příležitosti?
V případě, že by BlackRock a MSC skutečně ustoupili od transakce, mohlo by to ovlivnit strategické investice a vyvolat nejistotu na trhu s přístavy, což by mělo dalekosáhlé důsledky pro příští roky.
Investiční plán BlackRock , podpořený společností Mediterranean Shipping Company , čelí vážnému ohrožení. Dne 24. prosince 2025 se objevily zprávy, že transakce na koupi klíčových přístavů, včetně strategických aktiv v Panamském kanálu, je v ohrožení kvůli požadavkům čínské společnosti Cosco .
Podle informací zveřejněných v deníku Financial Times se BlackRock a MSC zvažují stáhnout z akvizice přístavů od CK Hutchison , pokud Cosco nadále trvá na majoritním podílu v rámci tohoto obchodního jednání. Tato situace vyvolává obavy o budoucnost přístavních rozvojových projektů a jejich dopad na mezinárodní obchod.
Odborníci varují, že možný krach tohoto jednání by mohl mít významné důsledky na globální dodavatelské řetězce, jelikož Panamský kanál je klíčová námořní obchodní trasa spojující Atlantský a Tichý oceán. Zatímco BlackRock odmítl situaci komentovat, odstoupí-li strany od obchodu, dojde k velkým ztrátám pro všechny zúčastněné.
Vyjádření třech nejmenovaných zdrojů blízkých jednání navíc ukazuje, že strany zatím nehodlají vyjednávat veřejně, přičemž CK Hutchison, Cosco, MSC a čínské ministerstvo zahraničí neodpověděly na žádosti o komentář.Chcete využít této příležitosti?
V případě, že by BlackRock a MSC skutečně ustoupili od transakce, mohlo by to ovlivnit strategické investice a vyvolat nejistotu na trhu s přístavy, což by mělo dalekosáhlé důsledky pro příští roky.