Jedno z nejlidnatějších měst na světě dostalo první železnici hromadné dopravy
Hlavní město Bangladéše má nyní první metro, projekt financovaný Japonskem, jehož cílem je usnadnit dojíždění do jednoho z nejpřetíženějších měst na světě.
Úsek více než 20kilometrové městské železnice, známý jako linka 6, ve středu slavnostně otevřela premiérka Sheikh Hasina. Trať prozatím spojuje severní zónu Dháky s centrem vládních úřadů a nemocnic ve středu. Nakonec protne město až do finanční čtvrti Motijheel na jihu.
Projekt pravděpodobně přinese výrazné změny v cestování po Dháce, jeho otevření však také dodá tolik potřebný politický náboj Hasínině vládě. V lednu 2024 se očekávají volby a vůdkyně a její strana jsou pod tlakem, protože jihoasijské zemi ubývají devizové rezervy a bojuje s inflací a energetickou krizí.
Metro „přidalo Bangladéši další pírko“ a je „dalším milníkem v rozvoji“, řekla Hasina při slavnostním otevření. Byla prvním cestujícím, který se za přísných bezpečnostních opatření vlakem svezl. Provoz bude pro veřejnost zahájen ve čtvrtek.
V Dháce, kde žije 10,3 milionu lidí na ploše 305 km2, klesla průměrná rychlost jízdy z 21 km/hod před deseti lety na méně než 7 km/hod právě nyní. Vzhledem k současným trendům zpráva Světové banky odhaduje, že by mohla klesnout až na 4 kilometry za hodinu, tedy pomaleji než chůze.
Zdroj: Bloomberg
„Pro město, jako je Dháka, je to nesmírně důležitý vývoj,“ řekl v rozhovoru Martín Rama, konzultant předsednictví Světové banky a bývalý hlavní regionální ekonom pro jižní Asii. „Když se podíváte na případ Indie, v mnoha městech se hodně změnil způsob, jakým lidé chodí do práce. Je to bezpečný dopravní prostředek například pro ženy, což v jižní Asii není zanedbatelné.“
Rama zároveň uvedl, že by bylo „naivní si myslet, že problémy s dopravními zácpami okamžitě zmizí“, protože pokaždé, když země vybuduje infrastrukturu veřejné dopravy a zvýší její kapacitu, 90-95 % uvolněného silničního prostoru zabere další doprava.
Dopravní zácpy každý den zmaří přibližně 3,2 milionu pracovních hodin a bangladéšskou ekonomiku stojí miliardy dolarů ročně. Dháka je sedmým nejméně obyvatelným městem na seznamu 172 měst na světě v globálním indexu obyvatelnosti pro rok 2022, který sestavila Economist Intelligence Unit.
„Čím větší je vaše město, tím více času obvykle strávíte dojížděním,“ řekl Rama. „Jde tedy o náklady na přetížení, které snižují hodnotu toho, co město nabízí.“
Bangladéš schválil v roce 2012 na projekt linky 6 fond ve výši 219,85 miliardy taka (2,1 miliardy dolarů), přičemž Japonsko tehdy poskytlo 165,95 miliardy taka. Později se náklady zvýšily na 334,72 miliardy taka, protože úřady přidaly nový úsek spojující metro s Kamalapurem, centrálním nádražím, které spojuje Dháku se zbytkem země.
Zdroj: Pixabay
Japonsko financuje také dvě další městské železniční tratě v Dháce. Podle internetových stránek Japonské agentury pro mezinárodní spolupráci se předpokládá, že po dokončení budou tři linky metra přepravovat dva miliony cestujících denně.
Dhácké metro vzniklo šest měsíců poté, co Hasina slavnostně otevřela nejdelší říční most v zemi, který se klene přes řeku Padma v délce více než 6 kilometrů. Ten by měl spojit 80 milionů lidí – polovinu obyvatel země – a propojit jihozápad se severovýchodem.
Úsek více než 20kilometrové městské železnice, známý jako linka 6, ve středu slavnostně otevřela premiérka Sheikh Hasina. Trať prozatím spojuje severní zónu Dháky s centrem vládních úřadů a nemocnic ve středu. Nakonec protne město až do finanční čtvrti Motijheel na jihu.Projekt pravděpodobně přinese výrazné změny v cestování po Dháce, jeho otevření však také dodá tolik potřebný politický náboj Hasínině vládě. V lednu 2024 se očekávají volby a vůdkyně a její strana jsou pod tlakem, protože jihoasijské zemi ubývají devizové rezervy a bojuje s inflací a energetickou krizí.Metro „přidalo Bangladéši další pírko“ a je „dalším milníkem v rozvoji“, řekla Hasina při slavnostním otevření. Byla prvním cestujícím, který se za přísných bezpečnostních opatření vlakem svezl. Provoz bude pro veřejnost zahájen ve čtvrtek.V Dháce, kde žije 10,3 milionu lidí na ploše 305 km2, klesla průměrná rychlost jízdy z 21 km/hod před deseti lety na méně než 7 km/hod právě nyní. Vzhledem k současným trendům zpráva Světové banky odhaduje, že by mohla klesnout až na 4 kilometry za hodinu, tedy pomaleji než chůze.„Pro město, jako je Dháka, je to nesmírně důležitý vývoj,“ řekl v rozhovoru Martín Rama, konzultant předsednictví Světové banky a bývalý hlavní regionální ekonom pro jižní Asii. „Když se podíváte na případ Indie, v mnoha městech se hodně změnil způsob, jakým lidé chodí do práce. Je to bezpečný dopravní prostředek například pro ženy, což v jižní Asii není zanedbatelné.“Rama zároveň uvedl, že by bylo „naivní si myslet, že problémy s dopravními zácpami okamžitě zmizí“, protože pokaždé, když země vybuduje infrastrukturu veřejné dopravy a zvýší její kapacitu, 90-95 % uvolněného silničního prostoru zabere další doprava.Dopravní zácpy každý den zmaří přibližně 3,2 milionu pracovních hodin a bangladéšskou ekonomiku stojí miliardy dolarů ročně. Dháka je sedmým nejméně obyvatelným městem na seznamu 172 měst na světě v globálním indexu obyvatelnosti pro rok 2022, který sestavila Economist Intelligence Unit.„Čím větší je vaše město, tím více času obvykle strávíte dojížděním,“ řekl Rama. „Jde tedy o náklady na přetížení, které snižují hodnotu toho, co město nabízí.“Bangladéš schválil v roce 2012 na projekt linky 6 fond ve výši 219,85 miliardy taka , přičemž Japonsko tehdy poskytlo 165,95 miliardy taka. Později se náklady zvýšily na 334,72 miliardy taka, protože úřady přidaly nový úsek spojující metro s Kamalapurem, centrálním nádražím, které spojuje Dháku se zbytkem země.Japonsko financuje také dvě další městské železniční tratě v Dháce. Podle internetových stránek Japonské agentury pro mezinárodní spolupráci se předpokládá, že po dokončení budou tři linky metra přepravovat dva miliony cestujících denně.Dhácké metro vzniklo šest měsíců poté, co Hasina slavnostně otevřela nejdelší říční most v zemi, který se klene přes řeku Padma v délce více než 6 kilometrů. Ten by měl spojit 80 milionů lidí – polovinu obyvatel země – a propojit jihozápad se severovýchodem.
Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...
Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....