Budou se muset vyjádřit ke kruté skutečnosti: Maloobchodní řetězec s domácím zbožím, který má nedostatek peněz, už nemá čas.
Ve čtvrtek společnost Bed Bath varovala, že možná bude muset vyhlásit bankrot, a uvedla, že brzy nebude schopna pokrýt náklady, protože prodeje zaostávají a návštěvnost obchodů klesá. Společnost také uvedla, že má problémy udržet zboží na skladě, protože jí dochází hotovost a snaží se napravit napjaté vztahy s dodavateli.
Celostátnímu řetězci, který je známý svými 20% kupony a nebetyčnými hromadami ručníků a domácích potřeb, stále více hrozí, že se připojí k seznamu maloobchodníků, kteří zavřeli prodejny a zanikli.
Pokus o obrat navíc přichází ve stejné době, kdy spotřebitelům zatěžuje peněženky inflace a kdy trh s bydlením zasáhly vyšší úrokové sazby. Navíc poté, co lidé strávili první roky pandemie Covidu doma, se stále více lidí rozhoduje utratit peníze za stravování v restauracích nebo rezervaci výletů, místo aby si koupili nádobí, peřiny nebo polštáře.
„Když se změní způsob, jakým spotřebitelé rozdělují své výdaje, a na obzoru se potenciálně rýsuje recese, je to mnohem těžší boj,“ řekl Justin Kleber, senior analytik společnosti Baird Equity Research.
Výkonnost akcií společnosti také odráží její obtížnou cestu vpřed. Akcie společnosti se v pátek dotkly 52týdenního minima. V pondělí se obchodovaly na úrovni 1,62 USD při tržní hodnotě necelých 150 milionů USD.
Honba za návratem
Společnost Bed Bath představila svou nejnovější strategii obratu v srpnu. Plán počítal s drastickým snížením nákladů ve formě uzavření přibližně 150 stejnojmenných prodejen a snížení počtu zaměstnanců o přibližně 20 % v rámci firemního a dodavatelského řetězce.
Tyto snahy snížily její provozní náklady, zatímco se snaží zvýšit tržby: Společnost Bed Bath očekává, že ve třetím čtvrtletí budou její provozní náklady činit přibližně 583,6 milionu dolarů, zatímco v předchozím roce to bylo přibližně 698 milionů dolarů, uvedla ve čtvrtek.
Součástí strategie obratu společnosti bylo také postupné vyřazení některých privátních značek a návrat známějších národních značek. V srpnu se zavázala, že bude s těmito národními značkami spolupracovat na vývoji exkluzivního zboží a přidá zboží od značek určených přímo pro spotřebitele – zboží, které ji má odlišit a dát zákazníkům důvod, aby se do jejích obchodů vraceli.

V úterý budou investoři chtít slyšet, zda se společnosti podařilo zlepšit stav zásob, zda se jí podařilo zajistit nějaké exkluzivní zboží pro sváteční sezónu a jak ochotní byli prodejci spolupracovat s maloobchodním řetězcem. Pokud se Bed Bath podařilo výrazně zlepšit stav zásob, mohlo by to být zábleskem naděje pro další čtvrtletí.
„Být první, kdo přináší nové značky a výrobky našim zákazníkům, bylo vždy jednou z našich rolí jako maloobchodního prodejce,“ řekla výkonná viceprezidentka Mara Sirhalová investorům během aktualizace obchodních informací 31. srpna. „Na domácím trhu je mnoho značek D2C, které přinášejí vlastní přesvědčivý marketing značky a příznivce, kteří je znají a chtějí, ale nejsou široce dostupné k nákupu.“
Nově vznikající značky, které se prodávají přímo spotřebitelům, mají motivaci spolupracovat s kamennými obchody, jako jsou Bed Bath a Target, protože nabízejí způsob, jak oslovit více zákazníků, a úlevu od útlumu elektronického obchodu, vysokých nákladů na marketing a změny spotřebitelských zvyklostí, které snižují ziskovost od doby, kdy pandemie začala slábnout.
Značky a prodejci se však zdráhali poskytnout společnosti Bed Bath úvěr, protože její narůstající dluhy vyvolávaly pochybnosti o její schopnosti splácet účty.
A trendy prodeje zůstávají celkově slabé.

Společnost ve čtvrtek uvedla, že očekává čisté tržby za třetí fiskální čtvrtletí, které skončilo 26. listopadu, ve výši přibližně 1,26 miliardy dolarů, což je téměř 33% pokles oproti 1,88 miliardy dolarů, které vykázala za předchozí rok. Společnost Bed Bath očekává za toto čtvrtletí čistou ztrátu ve výši přibližně 385,8 milionu USD, což představuje přibližně 40% meziroční nárůst ztráty. Tyto čtvrtletní ztráty zahrnují přibližně 100 milionů dolarů odpisů ze snížení hodnoty, které nebyly upřesněny.
Generální ředitelka Sue Goveová ve čtvrtek vyzvala k trpělivosti a uvedla, že obrat k lepšímu bude nějakou dobu trvat. Do čela společnosti nastoupila poté, co byl v červnu odvolán bývalý generální ředitel Mark Tritton.
„Transformace organizace naší velikosti a rozsahu vyžaduje čas a my předpokládáme, že každé další čtvrtletí bude stavět na našem pokroku,“ uvedla v tiskové zprávě.
Kleber z Baird’s uvedl, že investoři budou chtít slyšet, zda došlo ke změně trendů v prodeji během vánoční sezóny – klíčových týdnů, které by se odrazily ve výsledcích za čtvrté čtvrtletí, ale mohly by být předznamenány dříve.
Polibek smrti?
Než však Bed Bath začne řešit stěhování výrobků z regálů, musí vyřešit ještě zásadnější problém: dostatek zboží, kterým by je zaplnil.
Goveová uvedla, že za očekávané ztráty společnosti ve třetím čtvrtletí mohou částečně nízké zásoby.

Společnost Bed Bath využila dolary, které získala během prázdnin, k doplnění zboží na pultech s pomocí svých klíčových dodavatelů, uvedla Goveová. Podle jejích slov se s rostoucím stavem zásob zlepšily i trendy v prodeji.
Není však jasné, zda to bude stačit.
„Nakonec, všechna ta yabba dabba doo o jejich nově vymyšlené strategii, kterou se v posledním půlroce oháněli. Jsou to všechno jenom řeči,“ řekl Mark Cohen, profesor a ředitel maloobchodních studií na Columbia Business School.
Cohen uvedl, že varování před bankrotem považuje za „polibek smrti“ pro Bed Bath, který upevňuje bankrot jako jedinou zbývající možnost maloobchodního řetězce – kromě toho, že do něj vstoupí zachránce s peněžní injekcí nebo odkoupí podíl ve společnosti.
„Bez rozhodující události tohoto druhu je tato společnost vyřízená,“ řekl Cohen, bývalý generální ředitel společnosti Sears Canada.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky