Neradostné výsledky Bed Bath & Beyond a rozšířená služba společnosti Amazon
Společnost Bed Bath & Beyond (BBBY) v úterý vykázala větší čtvrtletní ztrátu, než se očekávalo, a její generální ředitelka přiznala, že plán na ozdravení maloobchodního řetězce, který se potýká s problémy, nedosáhl svých cílů.
Bed Bath & Beyond hlásí větší než očekávanou ztrátu, protože hrozí možný bankrot
Několik dní poté, co společnost varovala před možným bankrotem, vykázala za třetí čtvrtletí záporný provozní peněžní tok ve výši 307,6 milionu USD a balancující čisté ztráty.
Jak uvedla v úterý, Bed Bath v tomto období prodělala 393 milionů USD, což je dokonce horší než čtvrtletní ztráta 385,8 milionu USD, kterou ještě minulý týden plánovala, a o 42 % vyšší než ztráta, kterou vykázala v předchozím čtvrtletí.
Čtvrtletní ztráty zahrnují přibližně 100 milionů dolarů odpisů ze snížení hodnoty, které se podle úterního vyjádření společnosti týkaly „určitých aktiv na úrovni prodejen“.
Generální ředitelka Sue Goveová v úterý uvedla, že společnost pracuje na „včasném“ řešení svých kaskádovitých finančních problémů. V poznámkách na přibližně desetiminutovém hovoru k výsledkům zopakovala sdělení společnosti a odmítla odpovídat na dotazy analytiků.
Zdroj: Getty Images
Zde se dozvíte, jak si maloobchodní řetězec vedl v tříměsíčním období, které skončilo 26. listopadu, ve srovnání s tím, co očekávali analytici na základě údajů společnosti Refinitiv:
Ztráta na akcii: 3,65 USD oproti očekávaným 2,23 USD Tržby: 1,26 miliardy USD oproti očekávaným 1,34 miliardy USD
Čistá ztráta společnosti vzrostla na 393 milionů dolarů, tj. 4,33 dolaru na akcii, zatímco před rokem činila 276 milionů dolarů, tj. 2,78 dolaru na akcii.
Srovnatelné tržby klesly o 32 %. Srovnatelné tržby stejnojmenného banneru Bed Bath & Beyond klesly o 34 % a srovnatelné tržby společnosti Buybuy Baby se pohybovaly v rozmezí 20 %.
Minulý týden společnost zveřejnila předběžnou informaci o čistých tržbách za třetí fiskální čtvrtletí a uvedla, že se očekávají ve výši přibližně 1,26 miliardy USD, což je pokles oproti 1,88 miliardy USD v předchozím roce.
Toto předběžné oznámení maloobchodního prodejce domácích potřeb, který bojuje o udržení se na trhu, přišlo spolu s varováním před „pokračujícím podnikáním“. V něm uvedla, že mu hrozí, že mu dojdou peníze na pokrytí výdajů a možná bude muset vyhlásit bankrot. Uvedla, že se jí nedaří přilákat zákazníky do obchodů a zvrátit klesající tržby.
Zdroj: Getty Images
Společnost navíc uvedla, že je stále obtížnější udržet zásoby v regálech, protože dodavatelé upravují platební podmínky nebo přestávají posílat zboží kvůli finančním problémům společnosti Bed Bath. Tržní hodnota společnosti klesla na pouhých 142,8 milionu USD. Přesto její akcie v úterý před zahájením obchodování vzrostly přibližně o 12 %.
„Přestože jsme rychle a efektivně přistoupili ke změně sortimentu a dalším merchandisingovým a marketingovým strategiím, zásoby byly omezené a my jsme nedosáhli našich cílů,“ uvedla Goveová v úterní zprávě.
Přesto podle ní maloobchodní řetězec agresivně snížil náklady a je na dobré cestě uzavřít 150 prodejen, což již dříve oznámil. Jeho provozní náklady klesly na 583,6 milionu dolarů ve srovnání s 698 miliony dolarů v loňském roce.
„Naše organizace je racionálnější a přijali jsme cílenější infrastrukturu, která odráží naše současné podnikání,“ uvedla Goveová.
Maloobchodní řetězec zahrnuje tři bannery: svůj stejnojmenný řetězec s dětskými potřebami Buybuy Baby a banner pro zdraví a krásu Harmon.
Amazon rozšiřuje svou službu, která přidává odznak Prime na další stránky
Společnost Amazon (AMZN) v úterý oznámila, že rozšiřuje službu, která umožňuje obchodníkům přidávat k produktům na jejich vlastních webových stránkách proslulý odznak Prime.
Program Buy with Prime, který byl poprvé oznámen v dubnu loňského roku, umožňuje členům programu Prime nakupovat na stránkách jiných prodejců prostřednictvím účtu Amazon a získat bezplatné dvoudenní doručení. Služba byla spuštěna jako program pouze pro zvané, ale do 31. ledna bude dostupná všem americkým prodejcům, uvedl Amazon.
Elektronický prodejce také oznámil nový doplněk programu, který umožňuje obchodníkům zobrazovat recenze a hodnocení z jejich nabídek Amazonu na jejich stránkách.
Zdroj: Getty Images
Širší zavedení programu Buy with Prime přichází v době, kdy Amazon čelí zpomalujícímu se růstu tržeb a delšímu období ekonomické nejistoty, což přimělo generálního ředitele Andyho Jassyho, aby se důkladně podíval na výdaje společnosti a provedl největší kolo propouštění v její historii. Amazon je nyní pod tlakem, aby našel nové zdroje příjmů, protože jeho maloobchodní a cloudové služby mají potíže s udržením rychlé expanze, kterou investoři začali očekávat, zejména v době vrcholící pandemie.
Amazon nezveřejnil, kolik obchodníkům účtuje za používání služby Buy with Prime. Společnost uvedla, že ceny zahrnují poplatky za plnění a skladování, které se mohou lišit v závislosti na zásobách prodejců.
Tržiště třetích stran se stalo ústředním bodem dominantního podnikání společnosti Amazon v oblasti elektronického obchodování a tvoří více než polovinu jejích maloobchodních tržeb. Společnost vydělává také na tom, že prodejcům účtuje poplatky za přepravu a skladování jejich zboží ve svých skladech, vybírá provize a další doplňkové služby. Tržby ze služeb pro prodejce třetích stran vzrostly ve třetím čtvrtletí oproti předchozímu roku o 18 % na 28,7 miliardy dolarů.
Zdroj: Getty Images
Díky službě Buy with Prime se Amazon dostává do přímého konkurenčního boje se společnostmi jako Shopify a BigCommerce, které oslovují prodejce, kteří chtějí rozvíjet svou online prezentaci tím, že jim nabízejí nástroje pro správu jejich webových stránek určených přímo spotřebitelům.
Doplněk pro recenze, který mohou členové Buy with Prime využívat bez dalších nákladů, je „prvním krokem“ k rozšíření programu o další funkce, uvedl viceprezident Buy with Prime Peter Larsen.
Prodejci nemohou kontrolovat recenze, které se zobrazují na jejich webových stránkách – například nemohou vyřadit negativní recenze – aby funkce zůstala důvěryhodná.
Bed Bath & Beyond hlásí větší než očekávanou ztrátu, protože hrozí možný bankrotNěkolik dní poté, co společnost varovala před možným bankrotem, vykázala za třetí čtvrtletí záporný provozní peněžní tok ve výši 307,6 milionu USD a balancující čisté ztráty.Jak uvedla v úterý, Bed Bath v tomto období prodělala 393 milionů USD, což je dokonce horší než čtvrtletní ztráta 385,8 milionu USD, kterou ještě minulý týden plánovala, a o 42 % vyšší než ztráta, kterou vykázala v předchozím čtvrtletí.Čtvrtletní ztráty zahrnují přibližně 100 milionů dolarů odpisů ze snížení hodnoty, které se podle úterního vyjádření společnosti týkaly „určitých aktiv na úrovni prodejen“.Generální ředitelka Sue Goveová v úterý uvedla, že společnost pracuje na „včasném“ řešení svých kaskádovitých finančních problémů. V poznámkách na přibližně desetiminutovém hovoru k výsledkům zopakovala sdělení společnosti a odmítla odpovídat na dotazy analytiků.Zdroj: Getty ImagesZde se dozvíte, jak si maloobchodní řetězec vedl v tříměsíčním období, které skončilo 26. listopadu, ve srovnání s tím, co očekávali analytici na základě údajů společnosti Refinitiv:Ztráta na akcii: 3,65 USD oproti očekávaným 2,23 USDTržby: 1,26 miliardy USD oproti očekávaným 1,34 miliardy USDČistá ztráta společnosti vzrostla na 393 milionů dolarů, tj. 4,33 dolaru na akcii, zatímco před rokem činila 276 milionů dolarů, tj. 2,78 dolaru na akcii.Srovnatelné tržby klesly o 32 %. Srovnatelné tržby stejnojmenného banneru Bed Bath & Beyond klesly o 34 % a srovnatelné tržby společnosti Buybuy Baby se pohybovaly v rozmezí 20 %.Minulý týden společnost zveřejnila předběžnou informaci o čistých tržbách za třetí fiskální čtvrtletí a uvedla, že se očekávají ve výši přibližně 1,26 miliardy USD, což je pokles oproti 1,88 miliardy USD v předchozím roce.Toto předběžné oznámení maloobchodního prodejce domácích potřeb, který bojuje o udržení se na trhu, přišlo spolu s varováním před „pokračujícím podnikáním“. V něm uvedla, že mu hrozí, že mu dojdou peníze na pokrytí výdajů a možná bude muset vyhlásit bankrot. Uvedla, že se jí nedaří přilákat zákazníky do obchodů a zvrátit klesající tržby.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost navíc uvedla, že je stále obtížnější udržet zásoby v regálech, protože dodavatelé upravují platební podmínky nebo přestávají posílat zboží kvůli finančním problémům společnosti Bed Bath. Tržní hodnota společnosti klesla na pouhých 142,8 milionu USD. Přesto její akcie v úterý před zahájením obchodování vzrostly přibližně o 12 %.„Přestože jsme rychle a efektivně přistoupili ke změně sortimentu a dalším merchandisingovým a marketingovým strategiím, zásoby byly omezené a my jsme nedosáhli našich cílů,“ uvedla Goveová v úterní zprávě.Přesto podle ní maloobchodní řetězec agresivně snížil náklady a je na dobré cestě uzavřít 150 prodejen, což již dříve oznámil. Jeho provozní náklady klesly na 583,6 milionu dolarů ve srovnání s 698 miliony dolarů v loňském roce.„Naše organizace je racionálnější a přijali jsme cílenější infrastrukturu, která odráží naše současné podnikání,“ uvedla Goveová.Maloobchodní řetězec zahrnuje tři bannery: svůj stejnojmenný řetězec s dětskými potřebami Buybuy Baby a banner pro zdraví a krásu Harmon.Amazon rozšiřuje svou službu, která přidává odznak Prime na další stránkySpolečnost Amazon v úterý oznámila, že rozšiřuje službu, která umožňuje obchodníkům přidávat k produktům na jejich vlastních webových stránkách proslulý odznak Prime.Program Buy with Prime, který byl poprvé oznámen v dubnu loňského roku, umožňuje členům programu Prime nakupovat na stránkách jiných prodejců prostřednictvím účtu Amazon a získat bezplatné dvoudenní doručení. Služba byla spuštěna jako program pouze pro zvané, ale do 31. ledna bude dostupná všem americkým prodejcům, uvedl Amazon.Elektronický prodejce také oznámil nový doplněk programu, který umožňuje obchodníkům zobrazovat recenze a hodnocení z jejich nabídek Amazonu na jejich stránkách.Zdroj: Getty ImagesŠirší zavedení programu Buy with Prime přichází v době, kdy Amazon čelí zpomalujícímu se růstu tržeb a delšímu období ekonomické nejistoty, což přimělo generálního ředitele Andyho Jassyho, aby se důkladně podíval na výdaje společnosti a provedl největší kolo propouštění v její historii. Amazon je nyní pod tlakem, aby našel nové zdroje příjmů, protože jeho maloobchodní a cloudové služby mají potíže s udržením rychlé expanze, kterou investoři začali očekávat, zejména v době vrcholící pandemie.Amazon nezveřejnil, kolik obchodníkům účtuje za používání služby Buy with Prime. Společnost uvedla, že ceny zahrnují poplatky za plnění a skladování, které se mohou lišit v závislosti na zásobách prodejců.Tržiště třetích stran se stalo ústředním bodem dominantního podnikání společnosti Amazon v oblasti elektronického obchodování a tvoří více než polovinu jejích maloobchodních tržeb. Společnost vydělává také na tom, že prodejcům účtuje poplatky za přepravu a skladování jejich zboží ve svých skladech, vybírá provize a další doplňkové služby. Tržby ze služeb pro prodejce třetích stran vzrostly ve třetím čtvrtletí oproti předchozímu roku o 18 % na 28,7 miliardy dolarů.Zdroj: Getty ImagesDíky službě Buy with Prime se Amazon dostává do přímého konkurenčního boje se společnostmi jako Shopify a BigCommerce, které oslovují prodejce, kteří chtějí rozvíjet svou online prezentaci tím, že jim nabízejí nástroje pro správu jejich webových stránek určených přímo spotřebitelům.Doplněk pro recenze, který mohou členové Buy with Prime využívat bez dalších nákladů, je „prvním krokem“ k rozšíření programu o další funkce, uvedl viceprezident Buy with Prime Peter Larsen.Prodejci nemohou kontrolovat recenze, které se zobrazují na jejich webových stránkách – například nemohou vyřadit negativní recenze – aby funkce zůstala důvěryhodná.