podle lidí obeznámených s touto záležitostí shromáždila investory pro jedenáctihodinovou finanční injekci, která by jí umožnila odvrátit vyhlášení bankrotu.
Maloobchodní řetězec, který se připravuje na vyhlášení konkurzu podle kapitoly 11 poté, co věřitelé minulý měsíc prohlásili, že je v platební neschopnosti, plánuje vydat konvertibilní prioritní cenné papíry a warranty, jak uvedl v pondělním prohlášení, v rámci transakce, která by nakonec vynesla více než 1 miliardu USD.
Společnost shromáždila objednávky od institucionálních investorů, které by pokryly celou nabídku, uvedli lidé, kteří si nepřáli být jmenováni, protože podrobnosti jsou neveřejné. Významná část objednávek pochází od jednoho kotevního investora, uvedl jeden z nich, který nechtěl investory jmenovat.

Společnost by okamžitě získala 225 milionů dolarů prodejem konvertibilních prioritních akcií a warrantů na kmenové akcie. Čerstvá hotovost by společnosti umožnila vyřešit nesplácení úvěru založeného na aktivech a uhradit dluhové splátky, které tento měsíc nesplnila.
Dalších 800 milionů USD by společnost mohla získat v průběhu času realizací vydaných warrantů.
Mluvčí společnosti Bed Bath & Beyond ve svém prohlášení uvedla, že společnost „dnes poskytla podrobné informace a vzhledem k regulatorním požadavkům se k nim nebude dále vyjadřovat“.
Získávání času
„Kupují si tím čas, ale na zásadních problémech podniku to nic nemění,“ řekl Joel Bines, který nedávno odešel z pozice globálního šéfa maloobchodu poradenské společnosti AlixPartners a nyní vede vlastní firmu Spruce Advisory.
Peněžní zásoba společnosti Bed Bath & Beyond se snižuje a tržby již několik čtvrtletí klesají meziročně dvouciferným tempem. „Pokud se najdou zájemci o vlastní kapitál, který bude s velkou pravděpodobností nakonec bezcenný – myslím, že je obchodní povinností společnosti Bed Bath & Beyond tento kapitál prodat,“ dodal.

Společnost v pondělní zprávě o cenných papírech varovala, že možná bude muset požádat o bankrotovou ochranu, i když bude nabídka dokončena. „Obchodování s našimi cennými papíry je vysoce spekulativní,“ uvedla společnost. Rovněž varovala, že „nemusí být úspěšná při realizaci našeho transformačního plánu, včetně obnovení zásob a zvýšení prodeje zákazníkům, a v minulosti jsme při realizaci plánů managementu nedosahovali dostatečných výsledků“.
Společnost Bed Bath & Beyond varovala před problémy s platební schopností a již dříve uvedla, že zvažuje bankrot. Nesplácela úvěrovou linku a vynechala splátky úroků z některých svých dluhů, čímž vstoupila do 30denního odkladného období. V poslední době se snažila najít zájemce o koupi, kteří by jí pomohli s financováním a nakonec i s překonáním bankrotu, uvedla agentura Bloomberg News.
I když se zdálo, že se její možnosti zužují, akcie společnosti v uplynulém týdnu zaznamenaly kolísavý odraz od desetiletých minim. Cena jejích akcií v pondělí před oznámením vzrostla o 92 % a uzavřela na 5,86 USD, bezprostředně po oznámení pak na trhu klesla.
Společnost rovněž jmenovala dočasnou finanční ředitelkou Holly Etlinovou, partnerku a výkonnou ředitelku poradenské společnosti AlixPartners. AlixPartners je jednou z několika firem, které spolupracují s Bed Bath & Beyond na snížení nákladů a pokusu o obrat v podnikání.
Problémy se zbožím
Konvertibilní prioritní akcie obvykle vyplácejí dividendy a dávají držitelům možnost přeměnit svůj kapitál na kmenové akcie. Tato nabídka je často oblíbená mezi firmami s nedostatkem hotovosti, které hledají způsoby, jak získat kapitál.
Prodejce domácích potřeb uvedl, že část výnosů z prodeje akcií plánuje použít také na obnovu svého zboží. Je to však těžký boj. Ani s jakoukoli finanční injekcí není jisté, zda se společnosti podaří zvrátit své podnikání, a nové finanční prostředky by nakonec mohly pouze prodloužit její dlouhý pokles.

Vedení společnosti během posledních dvou hovorů k výsledkům hospodaření uvedlo, že když měli dostatek zboží na skladě, prodeje se zlepšily – což je podle nich známka toho, že po výrobcích Bed Bath & Beyond je stále poptávka ze strany spotřebitelů.
Podle dodavatelů a analytiků se však mnoho zákazníků již řetězce s domácím zbožím vzdalo a bude těžké je získat zpět. Navíc může být nákladné vylepšovat unaveně vypadající prodejny a investovat do marketingu, aby se zákazníci dozvěděli, zda se prodejny opět dobře zásobí. Dodavatelé se mezitím budou pravděpodobně i nadále obávat dodávat své výrobky do churavějícího maloobchodu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky