Společnost Roku (ROKU) nedávno překonala hranici 70 milionů aktivních účtů, ale při zveřejnění výsledků za čtvrté čtvrtletí krátce po středečním uzavření trhu může přijít zklamání.
Je den po Valentýnu, ale investoři Roku jsou zvyklí připravovat se na špatná data. Akcie sice překonávají trh s 36% meziročním ziskem, ale stále se obchodují 89 % pod historickým maximem, kterého dosáhly před dvěma lety. Laťka je pro Roku nízko, když míří k finanční zprávě z tohoto týdne. To však neznamená, že nemůže tuto hru na Wall Street přibít.
Tiskové zprávy společnosti Roku z posledních týdnů byly lichotivé. Každých pár dní se objevují zprávy o dalším obsahu na kanálu Roku Channel, který již nyní patří mezi pět nejstreamovanějších aplikací na platformě. Došlo k chytré marketingové dohodě se společností DoorDash, kdy se uživatelé Roku mohou zapojit do reklam obchodníků, kteří doručují prostřednictvím doručovací služby, tím, že iniciují objednávku pomocí dálkového ovladače. Dohoda se společností Cox Automotive by měla zvýšit hodnotu a aktivitu automobilových společností díky efektivnějšímu zacílení jejich marketingových misí na Roku.
Zdroj: Getty Images
Rallye 2023 začala také skutečným zvratem, který odstartoval letošní ročník. Obrovskou událostí bylo oznámení Roku, že na začátku ledna má na své platformě více než 70 milionů aktivních uživatelů. Bylo to o 5 milionů účtů více, než kolik jich obsluhovala o tři měsíce dříve, a lepší než 16% vzestup oproti stavu na začátku roku 2022. A třešnička na dortu? 23,9 miliardy hodin obsahu streamovaného prostřednictvím Roku – zhruba 3,7 hodiny denně na jednoho diváka – představovalo 19% nárůst oproti minulému roku.
Existovaly obavy, že prodeje hardwaru budou ve čtvrtém čtvrtletí slabé, ale je zřejmé, že bez velkého množství klíčů Roku nebo chytrých televizorů s podporou Roku jako dárků k svátku se základna nezvýší alespoň o 4,6 milionu aktivních účtů za sebou. Jedinou pákou, kterou investoři nemají dobře pod kontrolou, jsou příjmy z reklamy, a právě zde by se mohly krátce po středečním uzavření trhu otevřít padací dveře Roku dokořán.
Společnost Roku vydala koncem října prognózu, podle které by měly její tržby ve čtvrtém čtvrtletí, o němž bude tento týden jednat, meziročně klesnout o 8 %. Ano, pokles o 8 %. Počet diváků a využívání platformy Roku za poslední rok vzrostl o 16 % a 23 %. Instalovaná základna uživatelů Roku vzrostla ve čtvrtém čtvrtletí o více než 4,6 milionu, zatímco o rok dříve se postupně zvýšila o 3,7 milionu aktivních účtů.
Zdroj: Shutterstock
Pokud se společnost Roku přiblíží svým dřívějším předpokladům – nebo i kdyby byly jen mírně pozitivní – bude to muset být na úkor příjmů z reklamy. To by bylo pro Roku jako veřejnou společnost poprvé. Průměrné příjmy na uživatele (v podstatě příjmy z reklamy na uživatele) se s každým dalším čtvrtletím zvyšují. Je to chybějící proměnná v rovnici nejvyššího čtvrtletního zisku. I když příjmy z hardwaru přehrávačů klesají kvůli nižším průměrným prodejním cenám, budou to pravděpodobně právě příjmy z reklamy, které vyvolávají největší údiv.
Připravujete se na trhliny v reklamním modelu Roku? To je dobře, ale na druhém konci výkazu zisku a ztráty je další tlakový bod. Kdysi zisková společnost Roku vykazuje stále větší schodky. Ve dvou z posledních tří čtvrtletí vykázala větší než očekávanou ztrátu. Trend není tvým přítelem, dokud není jeho koncem, příteli.
Analytici předpokládají, že společnost Roku vykáže ztrátu ve výši 1,73 USD na akcii. Cílová hodnota červeného inkoustu se v posledních týdnech stále více propadá do červené barvy. Ve čtvrtém čtvrtletí předchozího roku dosáhla společnost Roku zisku, což je pravděpodobně poslední kladný čistý zisk, který investoři od Roku na nějakou dobu uvidí. Jakkoli byl rok 2022 pro Roku špatný, profesionálové z Wall Street vidí ztráty v roce 2023 ještě větší.
Zdroj: Rokutv
Obrátit průměrný příjem na uživatele není obtížné. Trh s reklamou v propojené televizi se musí zotavit a Roku se snaží o štěstí díky partnerstvím, jako je to, které začátkem tohoto měsíce uzavřel se společnostmi Cox Automotive a DoorDash, aby inzerenti platili více za to, že se dostanou před toto rostoucí publikum. Znovu se dostat k ziskovosti bude pro tuto hvězdu mezi akciemi streamovaného videa těžší. Všechny ty dobré zprávy o obsahu přicházejícím do Roku Channel nejsou levné a totéž lze říci o hardwaru, který konkuruje technologickým titánům. Její plán vydat vlastní televizory nezní jako levné datum. Roku bude muset do svých vtipů naprogramovat optimismus, až bude hovořit o svých příjmech z reklamy a rozšiřujících se ztrátách. Riskuje, že pokud tyto dvě slabé stránky nezmírní, investoři přepnou kanál a začnou sledovat něco jiného.
Společnost Roku nedávno překonala hranici 70 milionů aktivních účtů, ale při zveřejnění výsledků za čtvrté čtvrtletí krátce po středečním uzavření trhu může přijít zklamání.Je den po Valentýnu, ale investoři Roku jsou zvyklí připravovat se na špatná data. Akcie sice překonávají trh s 36% meziročním ziskem, ale stále se obchodují 89 % pod historickým maximem, kterého dosáhly před dvěma lety. Laťka je pro Roku nízko, když míří k finanční zprávě z tohoto týdne. To však neznamená, že nemůže tuto hru na Wall Street přibít.Tiskové zprávy společnosti Roku z posledních týdnů byly lichotivé. Každých pár dní se objevují zprávy o dalším obsahu na kanálu Roku Channel, který již nyní patří mezi pět nejstreamovanějších aplikací na platformě. Došlo k chytré marketingové dohodě se společností DoorDash, kdy se uživatelé Roku mohou zapojit do reklam obchodníků, kteří doručují prostřednictvím doručovací služby, tím, že iniciují objednávku pomocí dálkového ovladače. Dohoda se společností Cox Automotive by měla zvýšit hodnotu a aktivitu automobilových společností díky efektivnějšímu zacílení jejich marketingových misí na Roku.Rallye 2023 začala také skutečným zvratem, který odstartoval letošní ročník. Obrovskou událostí bylo oznámení Roku, že na začátku ledna má na své platformě více než 70 milionů aktivních uživatelů. Bylo to o 5 milionů účtů více, než kolik jich obsluhovala o tři měsíce dříve, a lepší než 16% vzestup oproti stavu na začátku roku 2022. A třešnička na dortu? 23,9 miliardy hodin obsahu streamovaného prostřednictvím Roku – zhruba 3,7 hodiny denně na jednoho diváka – představovalo 19% nárůst oproti minulému roku.Existovaly obavy, že prodeje hardwaru budou ve čtvrtém čtvrtletí slabé, ale je zřejmé, že bez velkého množství klíčů Roku nebo chytrých televizorů s podporou Roku jako dárků k svátku se základna nezvýší alespoň o 4,6 milionu aktivních účtů za sebou. Jedinou pákou, kterou investoři nemají dobře pod kontrolou, jsou příjmy z reklamy, a právě zde by se mohly krátce po středečním uzavření trhu otevřít padací dveře Roku dokořán.Společnost Roku vydala koncem října prognózu, podle které by měly její tržby ve čtvrtém čtvrtletí, o němž bude tento týden jednat, meziročně klesnout o 8 %. Ano, pokles o 8 %. Počet diváků a využívání platformy Roku za poslední rok vzrostl o 16 % a 23 %. Instalovaná základna uživatelů Roku vzrostla ve čtvrtém čtvrtletí o více než 4,6 milionu, zatímco o rok dříve se postupně zvýšila o 3,7 milionu aktivních účtů.Pokud se společnost Roku přiblíží svým dřívějším předpokladům – nebo i kdyby byly jen mírně pozitivní – bude to muset být na úkor příjmů z reklamy. To by bylo pro Roku jako veřejnou společnost poprvé. Průměrné příjmy na uživatele se s každým dalším čtvrtletím zvyšují. Je to chybějící proměnná v rovnici nejvyššího čtvrtletního zisku. I když příjmy z hardwaru přehrávačů klesají kvůli nižším průměrným prodejním cenám, budou to pravděpodobně právě příjmy z reklamy, které vyvolávají největší údiv.Připravujete se na trhliny v reklamním modelu Roku? To je dobře, ale na druhém konci výkazu zisku a ztráty je další tlakový bod. Kdysi zisková společnost Roku vykazuje stále větší schodky. Ve dvou z posledních tří čtvrtletí vykázala větší než očekávanou ztrátu. Trend není tvým přítelem, dokud není jeho koncem, příteli.Analytici předpokládají, že společnost Roku vykáže ztrátu ve výši 1,73 USD na akcii. Cílová hodnota červeného inkoustu se v posledních týdnech stále více propadá do červené barvy. Ve čtvrtém čtvrtletí předchozího roku dosáhla společnost Roku zisku, což je pravděpodobně poslední kladný čistý zisk, který investoři od Roku na nějakou dobu uvidí. Jakkoli byl rok 2022 pro Roku špatný, profesionálové z Wall Street vidí ztráty v roce 2023 ještě větší.Obrátit průměrný příjem na uživatele není obtížné. Trh s reklamou v propojené televizi se musí zotavit a Roku se snaží o štěstí díky partnerstvím, jako je to, které začátkem tohoto měsíce uzavřel se společnostmi Cox Automotive a DoorDash, aby inzerenti platili více za to, že se dostanou před toto rostoucí publikum. Znovu se dostat k ziskovosti bude pro tuto hvězdu mezi akciemi streamovaného videa těžší. Všechny ty dobré zprávy o obsahu přicházejícím do Roku Channel nejsou levné a totéž lze říci o hardwaru, který konkuruje technologickým titánům. Její plán vydat vlastní televizory nezní jako levné datum. Roku bude muset do svých vtipů naprogramovat optimismus, až bude hovořit o svých příjmech z reklamy a rozšiřujících se ztrátách. Riskuje, že pokud tyto dvě slabé stránky nezmírní, investoři přepnou kanál a začnou sledovat něco jiného.