února po zveřejnění zprávy za čtvrté čtvrtletí o 11 %. Tržby společnosti, která poskytuje streamovací zařízení a softwarovou platformu pro ně, zůstaly meziročně téměř stejné a dosáhly 867 milionů USD, ale překonaly odhady analytiků o 64 milionů USD.
Vykázala čistou ztrátu 237 milionů dolarů, zatímco před rokem měla čistý zisk 24 milionů dolarů. Čistá ztráta ve výši 1,70 USD na akcii však přesto překonala konsenzuální prognózu o 0,03 USD.
Za celý rok se tržby společnosti Roku zvýšily o 13 % na 3,1 miliardy USD, ale čistá ztráta ve výši 498 milionů USD znamenala prudký pokles oproti čistému zisku 242 milionů USD v roce 2021. Tato tempa růstu byla neradostná a akcie Roku po nedávném popřevratovém výsledku zůstávají za posledních 12 měsíců o více než 50 % níže. Mohla by konečně dosáhnout dna a zotavit se do konce letošního roku?
Zdroj: Unsplash
Nejprve několik dobrých zpráv…
Růst společnosti Roku se během pandemie zrychlil, protože stále více lidí zůstávalo doma a sledovalo streamované video. Tento růst však skončil spolu s výlukami, protože lidé opět trávili více času venku. V posledních dvou letech se společnost potýkala s těžkým zpomalením po pandemii.
Počet aktivních účtů společnosti Roku se však ve čtvrtém čtvrtletí meziročně zvýšil o 16 % na 70 milionů, což odpovídá tempu růstu ve třetím čtvrtletí. Celkový počet hodin streamování se rovněž zvýšil o 23 % na 23,9 miliardy, což představuje zrychlení oproti 21% růstu v předchozím čtvrtletí.
Během konferenčního hovoru za čtvrté čtvrtletí generální ředitel Anthony Wood uvedl, že i když byl rok 2022 pro reklamní trh obtížný, společnost Roku dosáhla vynikajícího pokroku při budování „platformy, značky a vedoucí pozice v odvětví“ a stále má „bezkonkurenční“ rozsah a míru zapojení ve srovnání s konkurenčními společnostmi. Wood uvedl, že téměř polovina všech širokopásmových domácností v USA nyní používá Roku OS a že jeho softwarová platforma se nyní stala „nejprodávanějším operačním systémem pro chytré televize“ v USA, Kanadě a Mexiku.
Zdroj: Unsplash
A nyní spousta špatných zpráv…
Publikum společnosti Roku se stále rozšiřuje, ale její marže se snižují. Její hrubá marže se ve čtvrtém čtvrtletí meziročně snížila o 190 bazických bodů na 42 %. Hrubá marže jejího platformového podnikání, které generuje většinu příjmů z integrovaných reklam v operačním systému Roku OS, klesla z 60,6 % na 55,8 %, protože makroekonomické vlivy omezily růst reklamního trhu.
Hrubá marže společnosti Roku v oblasti zařízení – set-top boxů, streamovacích zařízení a chytrých televizorů – klesla ze záporných 26,4 % na záporných 32,1 %, protože makroekonomické a konkurenční vlivy jí bránily v přenosu vyšších nákladů na dodavatelský řetězec. Společnost Roku tedy prodává svá hardwarová zařízení se ztrátou, aby přilákala více diváků ke svému podnikání s platformou s vyšší marží, ale marže obou segmentů se v uplynulém roce trvale snižovaly.
Toto nepříznivé prostředí ztěžovalo společnosti Roku růst průměrného příjmu na uživatele (ARPU), který ve čtvrtém čtvrtletí meziročně vzrostl jen o 2 % (a meziročně poklesl o 6 %) na 41,68 USD. Tento anemický růst, který lze přičíst měkkému reklamnímu trhu, kompenzoval růst aktivních účtů a způsobil, že celkové příjmy zůstaly stejné.
Zdroj: Getty Images
Tato kombinace zpomalujícího se růstu prodeje a klesajících marží způsobila, že se společnost Roku v roce 2022 stala ztrátovou. Toto zpomalení v dohledné době neskončí: Společnost očekává, že v prvním čtvrtletí roku 2023 se její tržby meziročně propadnou o 5 % na 700 milionů dolarů a hrubá marže klesne ze 49,7 % na 44,3 %.
Analytici očekávají, že za celý rok vzrostou tržby společnosti Roku o 4 % na 3,27 miliardy USD, zatímco čistá ztráta se zvýší ze 498 milionů USD na 746 milionů USD. Tyto rostoucí ztráty jsou znepokojivé, protože hlavní konkurenti Roku – mezi něž patří technologičtí giganti jako Amazon, Apple a Google ze skupiny Alphabet – si mohou dovolit provozovat své streamovací ekosystémy se ztrátou, aby získali více diváků.
Aby si společnost Roku udržela konkurenceschopnost, bude muset také zvýšit výdaje na Roku Channel, svou platformu pro streamování původního obsahu podporovanou reklamou.
Zdroj: Shutterstock
Kde budou akcie Roku za rok?
Akcie společnosti se mohou zdát levné, protože jejich cena je nižší než trojnásobek letošních tržeb, ale obchodují se s touto slevou, protože neprokázaly, že jejich obchodní model je udržitelný. Stále získává více diváků, ale při tomto růstu se do značné míry spoléhá na strategie, které ničí marže (levná streamovací zařízení, výroba vlastních chytrých televizorů a kanál Roku).
Vyhlídky Roku by se mohly zlepšit, pokud se reklamní trh opět oteplí, ale domnívám se, že jeho akcie zůstanou v letošním roce na neutrální úrovni a celkově zaostanou za indexem S&P 500, protože investoři pochybují o jeho schopnosti účinně konkurovat společnostem Apple, Amazon, Google a dalším a zároveň dlouhodobě stabilizovat své marže.
února po zveřejnění zprávy za čtvrté čtvrtletí o 11 %. Tržby společnosti, která poskytuje streamovací zařízení a softwarovou platformu pro ně, zůstaly meziročně téměř stejné a dosáhly 867 milionů USD, ale překonaly odhady analytiků o 64 milionů USD.Vykázala čistou ztrátu 237 milionů dolarů, zatímco před rokem měla čistý zisk 24 milionů dolarů. Čistá ztráta ve výši 1,70 USD na akcii však přesto překonala konsenzuální prognózu o 0,03 USD.Za celý rok se tržby společnosti Roku zvýšily o 13 % na 3,1 miliardy USD, ale čistá ztráta ve výši 498 milionů USD znamenala prudký pokles oproti čistému zisku 242 milionů USD v roce 2021. Tato tempa růstu byla neradostná a akcie Roku po nedávném popřevratovém výsledku zůstávají za posledních 12 měsíců o více než 50 % níže. Mohla by konečně dosáhnout dna a zotavit se do konce letošního roku?Růst společnosti Roku se během pandemie zrychlil, protože stále více lidí zůstávalo doma a sledovalo streamované video. Tento růst však skončil spolu s výlukami, protože lidé opět trávili více času venku. V posledních dvou letech se společnost potýkala s těžkým zpomalením po pandemii.Počet aktivních účtů společnosti Roku se však ve čtvrtém čtvrtletí meziročně zvýšil o 16 % na 70 milionů, což odpovídá tempu růstu ve třetím čtvrtletí. Celkový počet hodin streamování se rovněž zvýšil o 23 % na 23,9 miliardy, což představuje zrychlení oproti 21% růstu v předchozím čtvrtletí.Během konferenčního hovoru za čtvrté čtvrtletí generální ředitel Anthony Wood uvedl, že i když byl rok 2022 pro reklamní trh obtížný, společnost Roku dosáhla vynikajícího pokroku při budování „platformy, značky a vedoucí pozice v odvětví“ a stále má „bezkonkurenční“ rozsah a míru zapojení ve srovnání s konkurenčními společnostmi. Wood uvedl, že téměř polovina všech širokopásmových domácností v USA nyní používá Roku OS a že jeho softwarová platforma se nyní stala „nejprodávanějším operačním systémem pro chytré televize“ v USA, Kanadě a Mexiku.Publikum společnosti Roku se stále rozšiřuje, ale její marže se snižují. Její hrubá marže se ve čtvrtém čtvrtletí meziročně snížila o 190 bazických bodů na 42 %. Hrubá marže jejího platformového podnikání, které generuje většinu příjmů z integrovaných reklam v operačním systému Roku OS, klesla z 60,6 % na 55,8 %, protože makroekonomické vlivy omezily růst reklamního trhu.Hrubá marže společnosti Roku v oblasti zařízení – set-top boxů, streamovacích zařízení a chytrých televizorů – klesla ze záporných 26,4 % na záporných 32,1 %, protože makroekonomické a konkurenční vlivy jí bránily v přenosu vyšších nákladů na dodavatelský řetězec. Společnost Roku tedy prodává svá hardwarová zařízení se ztrátou, aby přilákala více diváků ke svému podnikání s platformou s vyšší marží, ale marže obou segmentů se v uplynulém roce trvale snižovaly.Toto nepříznivé prostředí ztěžovalo společnosti Roku růst průměrného příjmu na uživatele , který ve čtvrtém čtvrtletí meziročně vzrostl jen o 2 % na 41,68 USD. Tento anemický růst, který lze přičíst měkkému reklamnímu trhu, kompenzoval růst aktivních účtů a způsobil, že celkové příjmy zůstaly stejné.Tato kombinace zpomalujícího se růstu prodeje a klesajících marží způsobila, že se společnost Roku v roce 2022 stala ztrátovou. Toto zpomalení v dohledné době neskončí: Společnost očekává, že v prvním čtvrtletí roku 2023 se její tržby meziročně propadnou o 5 % na 700 milionů dolarů a hrubá marže klesne ze 49,7 % na 44,3 %.Analytici očekávají, že za celý rok vzrostou tržby společnosti Roku o 4 % na 3,27 miliardy USD, zatímco čistá ztráta se zvýší ze 498 milionů USD na 746 milionů USD. Tyto rostoucí ztráty jsou znepokojivé, protože hlavní konkurenti Roku – mezi něž patří technologičtí giganti jako Amazon, Apple a Google ze skupiny Alphabet – si mohou dovolit provozovat své streamovací ekosystémy se ztrátou, aby získali více diváků.Aby si společnost Roku udržela konkurenceschopnost, bude muset také zvýšit výdaje na Roku Channel, svou platformu pro streamování původního obsahu podporovanou reklamou.Akcie společnosti se mohou zdát levné, protože jejich cena je nižší než trojnásobek letošních tržeb, ale obchodují se s touto slevou, protože neprokázaly, že jejich obchodní model je udržitelný. Stále získává více diváků, ale při tomto růstu se do značné míry spoléhá na strategie, které ničí marže .Vyhlídky Roku by se mohly zlepšit, pokud se reklamní trh opět oteplí, ale domnívám se, že jeho akcie zůstanou v letošním roce na neutrální úrovni a celkově zaostanou za indexem S&P 500, protože investoři pochybují o jeho schopnosti účinně konkurovat společnostem Apple, Amazon, Google a dalším a zároveň dlouhodobě stabilizovat své marže.