To by mohlo znamenat, že je na čase, aby investoři začali přehodnocovat, jak hodlají dlouhodobě hrát streamovací válku.
Nedávná prognóza společnosti Insider Intelligence naznačuje, že dospělí obyvatelé USA budou v roce 2023 poprvé v historii trávit více času streamováním digitálních videí na platformách, jako jsou Netflix a TikTok, než tradiční televizí.
Podle těchto zjištění se očekává, že lineární televize – tedy tradiční televize s plánovaným programem – bude v letošním roce představovat méně než polovinu denního sledování televize, protože sledování digitálních videí vyskočí na více než 52 %.
I přes tento potenciální milník by nedávný skok v cenách akcií streamovacích služeb mohl signalizovat pozitivnější náladu vůči tomuto odvětví, zejména po loňském masakru na trhu, kdy se giganti jako Netflix propadli o 51 %.
Zdroj: Getty Images
Ke čtvrtečnímu závěru roku vzrostly akcie Netflixu od počátku roku o 9 %, zatímco Disney, Paramount a Warner Bros. Discovery posílily o zhruba 17 %, 39 % a 66 %.
Během pandemie se odvětví streamingu postavilo kabelové televizi, protože zákazníci přestali využívat kabel. Nyní se konkurence mezi streamovacími hráči stupňuje.
V posledních několika letech téměř každá významná společnost, která se snaží zapojit do války o streamování, uvedla na trh nějaký produkt. S počáteční fází boje v pozadí nyní mediální giganti bojují o spotřebitelské dolary, zatímco pozornost Wall Street – a investorů – se začala soustředit na ziskovost a ukazatele, jako je průměrný příjem na uživatele.
Vzhledem k tomu, že v letošním roce se očekává velký pokrok v oblasti cord-cuttingu, zde jsou některé z nejlepších streamovacích produktů Wall Street pro investory, kteří zvažují, že v nadcházejících měsících budou hrát v této oblasti.
Výběr streamovacích gigantů Je nemožné diskutovat o streamovacím odvětví, aniž bychom zmínili Netflix. Streamovací gigant známý tituly jako “Squid Game” a „Stranger Things“ se loni dostal na titulní stránky novin, když vykázal první ztrátu předplatitelů za více než deset let.
V měsících, které od té doby uplynuly, společnost zavedla novou úroveň reklamy a plánuje potlačit sdílení hesel. Ve zprávě o výsledcích hospodaření za čtvrté čtvrtletí minulý měsíc Netflix (NFLX) také zveřejnil obrovské množství předplatitelů a oznámil, že Reed Hastings se vzdá své funkce generálního ředitele.
Navzdory úspěchům Netflixu má Wall Street na tohoto mediálního giganta smíšené názory. Jen asi 40 % analytiků má na akcie nákupní doporučení a konsenzuální cílová cena znamená pouze 7% nárůst oproti závěru.
Akcie Netflixu se ve čtvrtek potýkaly s problémy po zprávě deníku The Wall Street Journal, že společnost snižuje ceny ve více než 30 zemích. Mluvčí Netflixu pro CNBC potvrdil, že společnost „aktualizuje“ některé své cenové plány v jednotlivých zemích.
Společnost Disney (DIS) představuje dalšího jednoznačného giganta v této oblasti a může se pochlubit jedním z vyššího počtu nákupních hodnocení na Wall Street. Zhruba 74 % analytiků označuje akcie za nákupní, přičemž konsenzuální cílová cena naznačuje téměř 24% nárůst oproti čtvrtečnímu závěru. Akcie letos již vzrostly o 17 %.
Stejně jako Netflix i společnost Disney prošla v poslední době vlastními změnami ve vedení, když v listopadu oznámila náhlý odchod Boba Capeka a návrat generálního ředitele Boba Igera.
Začátkem tohoto roku aktivistický investor Nelson Peltz uspořádal se společností proxy boj, od kterého upustil poté, co Disney oznámil reorganizaci svého podnikání a propouštění tisíců zaměstnanců. Společnost Disney v posledním čtvrtletí vykázala menší než očekávanou ztrátu předplatitelů v rámci své streamovací činnosti.
Zdroj: Reuters
I přes obtížnou konkurenci se daří i menším hráčům na poli streamingu. Brett Feldman ze společnosti Goldman Sachs v lednovém sdělení klientům označil Warner Bros Discovery (WBD) za nejlepší mediální titul s jednou z nejatraktivnějších odměn za riziko.
Společnost, která vznikla loňskou fúzí Discovery a WarnerMedia, plánuje na jaře spustit kombinovanou streamovací službu HBO Max a Discovery+, což by podle Feldmana mělo poskytnout lepší přehled o jejím růstovém potenciálu.
Necelá polovina analytiků hodnotí akcie jako nákupní, přičemž konsenzuální cílová cena naznačuje přibližně 33% růst akcií oproti středečnímu závěru. Po zhruba 60% propadu v roce 2022 již akcie letos vzrostly o téměř 66 %.
„Ačkoli mediální společnost čelí všem stejným sekulárním a cyklickým výzvám jako její kolegové, domníváme se, že má nejlepší pozici pro růst EBITDA, generování lepšího FCF a snižování zadluženosti rozvahy, protože integruje WarnerMedia a vidí nárůst synergií,“ uvedl.
Jessica Ehrlichová z Bank of America v prosincovém sdělení klientům uvedla, že poskytování lepšího mixu obsahu a lepšího uživatelského rozhraní by mohlo „snížit odliv uživatelů a zvýšit jejich zapojení“.
Příjemci reklamy pod radarem Zdá se, že streamovací giganti mají nejlepší pozici pro využití trendů v oblasti odpojování kabelů, ale nejsou jedinými potenciálními vítězi.
Laura Martinová z Needhamu tento týden ve své zprávě klientům vyzdvihla společnost Magnite (MGNI), která je připravena těžit z růstu připojené televize. Přibližně 82 % analytiků říká, že akcie kupovat, což je připraveno na 11% nárůst oproti středečnímu závěru.
„MGNI je placena na základě procenta z celkových reklamních výdajů a odborníci předpokládají rychlý růst programatické reklamy v USA v příštích 3 letech,“ napsala. Martin zdůraznil, jak pandemie proměnila spotřebitelské sledování a pomohla zvýšit celkový adresovatelný trh společnosti Magnite.
Akcie společnosti se letos zvýšily o 7 % poté, co v roce 2022 klesly o více než 39 %.
The Trade Desk (TTD) je další reklamní akcií, kterou Wall Street hodnotí jako býčí, přičemž více než 60 % analytiků jí udělilo nákupní hodnocení.
Společnost Macquarie Research v zářijovém sdělení klientům označila společnost za „klíčového příjemce“ další fáze růstu propojené televize a za jednoho z největších vítězů v oblasti reklamních technologií.
V letošním roce akcie vzrostly o více než 25 %. V roce 2022 se propadla o 51 %. Konsensuální cílová cena naznačuje, že by akcie mohly od středečního závěru posílit o téměř 23 %.
„Vzhledem k tomu, že kupující zvyšují poptávku po větším množství reklamního inventáře, roste programatická poptávka na soukromých trzích – to je kolbiště TTD,“ napsal analytik Tim Nollen a dodal, že očekává, že se společnost nakonec stane kupcem reklamy Netflixu.
„Domníváme se, že tato společnost byla vybudována správným způsobem: strategicky se zařadila tam, kam proudí dolary na straně poptávky, prostřednictvím globálních agentur pro nákup médií,“ uvedl.
To by mohlo znamenat, že je na čase, aby investoři začali přehodnocovat, jak hodlají dlouhodobě hrát streamovací válku.Nedávná prognóza společnosti Insider Intelligence naznačuje, že dospělí obyvatelé USA budou v roce 2023 poprvé v historii trávit více času streamováním digitálních videí na platformách, jako jsou Netflix a TikTok, než tradiční televizí.Podle těchto zjištění se očekává, že lineární televize – tedy tradiční televize s plánovaným programem – bude v letošním roce představovat méně než polovinu denního sledování televize, protože sledování digitálních videí vyskočí na více než 52 %.I přes tento potenciální milník by nedávný skok v cenách akcií streamovacích služeb mohl signalizovat pozitivnější náladu vůči tomuto odvětví, zejména po loňském masakru na trhu, kdy se giganti jako Netflix propadli o 51 %.Ke čtvrtečnímu závěru roku vzrostly akcie Netflixu od počátku roku o 9 %, zatímco Disney, Paramount a Warner Bros. Discovery posílily o zhruba 17 %, 39 % a 66 %.Během pandemie se odvětví streamingu postavilo kabelové televizi, protože zákazníci přestali využívat kabel. Nyní se konkurence mezi streamovacími hráči stupňuje.V posledních několika letech téměř každá významná společnost, která se snaží zapojit do války o streamování, uvedla na trh nějaký produkt. S počáteční fází boje v pozadí nyní mediální giganti bojují o spotřebitelské dolary, zatímco pozornost Wall Street – a investorů – se začala soustředit na ziskovost a ukazatele, jako je průměrný příjem na uživatele.Vzhledem k tomu, že v letošním roce se očekává velký pokrok v oblasti cord-cuttingu, zde jsou některé z nejlepších streamovacích produktů Wall Street pro investory, kteří zvažují, že v nadcházejících měsících budou hrát v této oblasti.Výběr streamovacích gigantůJe nemožné diskutovat o streamovacím odvětví, aniž bychom zmínili Netflix. Streamovací gigant známý tituly jako “Squid Game” a „Stranger Things“ se loni dostal na titulní stránky novin, když vykázal první ztrátu předplatitelů za více než deset let.V měsících, které od té doby uplynuly, společnost zavedla novou úroveň reklamy a plánuje potlačit sdílení hesel. Ve zprávě o výsledcích hospodaření za čtvrté čtvrtletí minulý měsíc Netflix také zveřejnil obrovské množství předplatitelů a oznámil, že Reed Hastings se vzdá své funkce generálního ředitele.Navzdory úspěchům Netflixu má Wall Street na tohoto mediálního giganta smíšené názory. Jen asi 40 % analytiků má na akcie nákupní doporučení a konsenzuální cílová cena znamená pouze 7% nárůst oproti závěru.Akcie Netflixu se ve čtvrtek potýkaly s problémy po zprávě deníku The Wall Street Journal, že společnost snižuje ceny ve více než 30 zemích. Mluvčí Netflixu pro CNBC potvrdil, že společnost „aktualizuje“ některé své cenové plány v jednotlivých zemích.Společnost Disney představuje dalšího jednoznačného giganta v této oblasti a může se pochlubit jedním z vyššího počtu nákupních hodnocení na Wall Street. Zhruba 74 % analytiků označuje akcie za nákupní, přičemž konsenzuální cílová cena naznačuje téměř 24% nárůst oproti čtvrtečnímu závěru. Akcie letos již vzrostly o 17 %.Stejně jako Netflix i společnost Disney prošla v poslední době vlastními změnami ve vedení, když v listopadu oznámila náhlý odchod Boba Capeka a návrat generálního ředitele Boba Igera.Začátkem tohoto roku aktivistický investor Nelson Peltz uspořádal se společností proxy boj, od kterého upustil poté, co Disney oznámil reorganizaci svého podnikání a propouštění tisíců zaměstnanců. Společnost Disney v posledním čtvrtletí vykázala menší než očekávanou ztrátu předplatitelů v rámci své streamovací činnosti.I přes obtížnou konkurenci se daří i menším hráčům na poli streamingu. Brett Feldman ze společnosti Goldman Sachs v lednovém sdělení klientům označil Warner Bros Discovery za nejlepší mediální titul s jednou z nejatraktivnějších odměn za riziko.Společnost, která vznikla loňskou fúzí Discovery a WarnerMedia, plánuje na jaře spustit kombinovanou streamovací službu HBO Max a Discovery+, což by podle Feldmana mělo poskytnout lepší přehled o jejím růstovém potenciálu.Necelá polovina analytiků hodnotí akcie jako nákupní, přičemž konsenzuální cílová cena naznačuje přibližně 33% růst akcií oproti středečnímu závěru. Po zhruba 60% propadu v roce 2022 již akcie letos vzrostly o téměř 66 %.„Ačkoli mediální společnost čelí všem stejným sekulárním a cyklickým výzvám jako její kolegové, domníváme se, že má nejlepší pozici pro růst EBITDA, generování lepšího FCF a snižování zadluženosti rozvahy, protože integruje WarnerMedia a vidí nárůst synergií,“ uvedl.Jessica Ehrlichová z Bank of America v prosincovém sdělení klientům uvedla, že poskytování lepšího mixu obsahu a lepšího uživatelského rozhraní by mohlo „snížit odliv uživatelů a zvýšit jejich zapojení“.Příjemci reklamy pod radaremZdá se, že streamovací giganti mají nejlepší pozici pro využití trendů v oblasti odpojování kabelů, ale nejsou jedinými potenciálními vítězi.Laura Martinová z Needhamu tento týden ve své zprávě klientům vyzdvihla společnost Magnite , která je připravena těžit z růstu připojené televize. Přibližně 82 % analytiků říká, že akcie kupovat, což je připraveno na 11% nárůst oproti středečnímu závěru.„MGNI je placena na základě procenta z celkových reklamních výdajů a odborníci předpokládají rychlý růst programatické reklamy v USA v příštích 3 letech,“ napsala. Martin zdůraznil, jak pandemie proměnila spotřebitelské sledování a pomohla zvýšit celkový adresovatelný trh společnosti Magnite.Akcie společnosti se letos zvýšily o 7 % poté, co v roce 2022 klesly o více než 39 %.The Trade Desk je další reklamní akcií, kterou Wall Street hodnotí jako býčí, přičemž více než 60 % analytiků jí udělilo nákupní hodnocení.Společnost Macquarie Research v zářijovém sdělení klientům označila společnost za „klíčového příjemce“ další fáze růstu propojené televize a za jednoho z největších vítězů v oblasti reklamních technologií.V letošním roce akcie vzrostly o více než 25 %. V roce 2022 se propadla o 51 %. Konsensuální cílová cena naznačuje, že by akcie mohly od středečního závěru posílit o téměř 23 %.„Vzhledem k tomu, že kupující zvyšují poptávku po větším množství reklamního inventáře, roste programatická poptávka na soukromých trzích – to je kolbiště TTD,“ napsal analytik Tim Nollen a dodal, že očekává, že se společnost nakonec stane kupcem reklamy Netflixu.„Domníváme se, že tato společnost byla vybudována správným způsobem: strategicky se zařadila tam, kam proudí dolary na straně poptávky, prostřednictvím globálních agentur pro nákup médií,“ uvedl.