Určitou vinu na tom nesou rychle rostoucí úrokové sazby, které mohou nerentabilním růstovým akciím vážně ublížit. Navíc se skutečným protivětrem pro firmu stalo zpomalení trhu s digitální reklamou.
Od konce března však akcie v roce 2023 vzrostly o téměř 60 %, čímž s velkým náskokem překonaly výkonnost indexu Nasdaq Composite. Investoři by se mohli rychle domnívat, že to nejhorší je pro Roku za námi a že je nyní čas se do akcií za historicky levný násobek ceny k prodejní ceně ve výši 2,8 nacpat.
Existují však některá klíčová rizika, která by neměla být ignorována. Podívejme se na tuto společnost poskytující streamovací služby blíže.
Nevýnosný podnik
Od své první veřejné nabídky akcií v září 2017 měla společnost Roku pouze jeden celý fiskální rok 2021, kdy vykázala kladný čistý zisk. A v roce 2022 společnost vykázala čistou ztrátu ve výši 498 milionů dolarů, což je její největší ztráta za jeden rok.

Aby bylo jasno, společnost Roku nevytváří trvale zisky. A ve velmi nejistém ekonomickém prostředí, kde úrokové sazby mohou zůstat vyšší než po většinu minulého desetiletí, začnou investoři od podniků, které vlastní, požadovat kladné hospodářské výsledky.
Pokud jde o zbytek roku 2023, konsenzuální odhady analytiků z Wall Street počítají v tomto roce s čistou ztrátou 742 milionů dolarů, což je více než v roce 2022. Pokud dojde k dlouhodobému poklesu na trhu s digitální reklamou, může společnost Roku přežít, aniž by musela získat další kapitál?
Vedení společnosti Roku očekává, že v roce 2024 dosáhne kladného upraveného zisku před úroky, zdaněním a odpisy
Nedostatek vyjednávacího vlivu
Jednou z nejpříznivějších vlastností Roku je skutečnost, že se snaží být agnostickou platformou a chce, aby každá streamovací služba byla nabízena 70 milionům aktivních účtů. Vzhledem k tomu, že streamování zábavy nadále odbourává tradiční kabelovou a televizní vysílání, Roku by měl těžit z toho, že je pro lidi špičkovou branou, která jim umožní konsolidovat všechna předplatná na jednom místě. Obliba služeb podporovaných reklamou by také mohla zvýšit vyhlídky Roku, protože teoreticky dává společnosti větší možnost prodávat sloty marketérům.

Není to však tak skvělý scénář, jak by se mohlo zdát. Roku se v roce 2021 dostala do sporu s YouTube společnosti Alphabet a nakonec v prosinci téhož roku dosáhla dohody o zachování služby videa na vyžádání na platformě Roku. Překvapivé však je, že společnost Roku nedostává od YouTube žádné příjmy.
A vzhledem k nedávnému spuštění velmi očekávaného reklamního tarifu společnosti Netflix mohou investoři předpokládat, že by to mohlo být pro Roku finančně výhodné. Na základě partnerství YouTube se společností Roku je pravděpodobné, že ani ta nebude od Netflixu dostávat žádný reklamní inventář. Roku nemá žádné vyjednávací páky s předními poskytovateli obsahu. Jinými slovy, potřebuje tyto služby mnohem více než ony potřebují Roku.
Soupeření s velkými jmény
Společnost Roku je přímým konkurentem největších a finančně nejsilnějších společností. Ano, Roku má mezi operačními systémy pro chytré televize v USA, Kanadě a Mexiku nejvyšší podíl na trhu, což nelze podceňovat. V této oblasti si vytvořila dobře známou značku.
Roku se však musí neustále obávat výše zmíněné společnosti Alphabet, stejně jako Applu a Amazonu. Alphabet je nespornou jedničkou v oblasti digitální reklamy. Amazon v roce 2022 vygeneroval příjmy z reklamy ve výši 37,7 miliardy dolarů. A podle odhadů vyprodukuje Apple do roku 2026 příjmy z reklamy ve výši 30 miliard dolarů.

Všechny tyto firmy mají kromě vlastních hardwarových přehrávačů, které konkurují multimediálním tyčím Roku, také vlastní streamovací služby. Pokud se některý z těchto dominantních technologických gigantů rozhodne investovat více prostředků do tohoto trhu, může to být pro Roku děsivá situace.
Akcionáři by měli tato rizika zvážit, než začnou uvažovat o nákupu akcií Roku.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky