Tento termín zavedla Dr. Carol Dwecková na základě svého výzkumu toho, jak studenti reagují na neúspěchy nebo výzvy. Studenti, kteří se soustředili spíše na úsilí a učení než na neúspěch, dokázali příště dosáhnout lepších výsledků.
Dwecková tvrdí, že úspěšní lidé se vyznačují spíše tím, jak přistupují k životním výzvám, než svým talentem, vzděláním nebo vrozenými schopnostmi. Ti, kteří mají růstové myšlení, vědí, že se někdy něco nepovede, takže musíte být připraveni a odolní, abyste výzvy proměnili v příležitosti pro sebe, svůj tým i firmu.
V dnešním pracovním klimatu – zejména v důsledku propouštění – se mnoho lidí ocitá v těžkých situacích nebo v situacích, kdy se občas něco nedaří. Ačkoli tedy růstové myšlení zní teoreticky vzrušujícím způsobem, jak si dnes člověk tuto dovednost skutečně pěstuje a rozvíjí v zaměstnání? Zde je pět konkrétních příkladů, jak v práci rozvíjet růstové myšlení.
STANOVUJTE SI ČTVRTLETNĚ OSOBNÍ CÍLE
Stanovení cílů může působit zdrcujícím a zastrašujícím dojmem, zejména pokud jste v nové firmě nebo jste byli nedávno povýšeni na novou pozici. Někdy se nám může stát, že se nám nepodaří dosáhnout cílů, protože jsou příliš velké nebo nedostatečně konkrétní. Stanovení nereálných cílů, kterých nelze dosáhnout, ve vás pocit růstu nevybuduje. Stanovení čtvrtletních cílů, které vám pomohou dosáhnout cíle, vám může připadat zvládnutelnější a progresivnější. Vytvoření vzpomínky na dosažení cíle pomáhá budovat sebedůvěru, která umožní, aby další cíl, který si stanovíte, byl větší výzvou. Tento postupný proces zvyšuje vaše růstové myšlení.
PODPORUJTE KREATIVITU, KDYŽ JSTE SOUČÁSTÍ TÝMU
Zdroj: Getty Images
Práce neurovědkyně Dr. Barbary Fredricksonové o pozitivitě týmu naznačují, že potřebujete poměr pozitivních a negativních příspěvků 3:1. V tomto poměru je třeba, abyste byli kreativní. Pokud je tato rovnováha zajištěna, mají týmy kolektivně mozkovou kapacitu, která jim umožňuje přístup k jejich kreativitě a inovacím.
Práce v týmu, kde můžete navazovat na myšlenky ostatních, stejně jako nabízet kritiku, vytváří prostředí, ve kterém je v pořádku mít nápady, které nemusí fungovat nebo které vaši kolegové z týmu nepřevezmou. Řešení problémů a generování originálních myšlenek je v takto pracujících týmech pravděpodobnější. To zvyšuje šance týmu na úspěch.
OPTIMISTICKÉ PŘEDSUDKY FUNGUJÍ
Je již dobře zdokumentováno, že sklon k optimistickému myšlení se může projevit pozitivnějšími výsledky. Podle dalšího neurovědce Taliho Sharota je pro rozvoj optimistického sklonu nutné věřit, že se nám v budoucnu může dařit ještě lépe než nyní. Tato víra pomáhá budovat odolnost a pocit pokroku a růstu.
DOVOLTE SI SELHAT
Součástí budování naší odolnosti a optimismu je vědomí, že ve skutečnosti nastanou chvíle, kdy selžeme, a to je v pořádku. Nevyzkoušet něco nového nebo neposunout nějakou myšlenku vpřed nám zabrání v pokroku. Jako lidský druh jsme se vždy učili metodou pokusů a omylů. V práci to znamená, že je třeba podporovat zkoušení, selhávání, učení a pokrok.
Týmy, které pracují na „předběžných analýzách“, které se ptají: „Co by se mohlo stát, kdybychom zkusili tohle?“, také těží z identifikace vítězných cest vpřed a vyřazení těch nápadů, které by nemusely fungovat.
Mělo by se také podporovat retrospektivní učení, aby všichni v týmu mohli po realizaci jakéhokoli nápadu/projektu/úkolu stavět na poznatcích pro budoucnost. To jsou některé ze základů kultury učení, která může podpořit růst zaměstnanců.
BÝT LIDSKÝ
Zdroj: Getty Images
„Přinést do práce svého člověka“, jak uvádí kniha Eriky Keswinové, je dobrá rada pro ty, kteří chtějí v pracovním prostředí prospívat. Být zranitelný a autentický není dobré jen pro naši vlastní pohodu, ale umožňuje to i ostatním cítit, že mohou dělat totéž.
Prostředí, kde je podporována autenticita, podporuje poskytování zpětné vazby všemi směry (nahoru, dolů i do strany). Bez kultury pozitivní a konstruktivní zpětné vazby není možné růst a rozvíjet se bez ohledu na úroveň nebo plat.
Jednou z rozhodujících složek rozvoje růstového myšlení je, že není statické. To, že jste ho jednou prokázali, neznamená, že ho máte na celý život. Je aktivní a vyvíjí se a v některých případech je těžší ho nasadit. Těchto pět taktik je třeba vyzkoušet a experimentovat, aby růst pokračoval i v průběhu času.
Tento termín zavedla Dr. Carol Dwecková na základě svého výzkumu toho, jak studenti reagují na neúspěchy nebo výzvy. Studenti, kteří se soustředili spíše na úsilí a učení než na neúspěch, dokázali příště dosáhnout lepších výsledků.Dwecková tvrdí, že úspěšní lidé se vyznačují spíše tím, jak přistupují k životním výzvám, než svým talentem, vzděláním nebo vrozenými schopnostmi. Ti, kteří mají růstové myšlení, vědí, že se někdy něco nepovede, takže musíte být připraveni a odolní, abyste výzvy proměnili v příležitosti pro sebe, svůj tým i firmu.V dnešním pracovním klimatu – zejména v důsledku propouštění – se mnoho lidí ocitá v těžkých situacích nebo v situacích, kdy se občas něco nedaří. Ačkoli tedy růstové myšlení zní teoreticky vzrušujícím způsobem, jak si dnes člověk tuto dovednost skutečně pěstuje a rozvíjí v zaměstnání? Zde je pět konkrétních příkladů, jak v práci rozvíjet růstové myšlení.STANOVUJTE SI ČTVRTLETNĚ OSOBNÍ CÍLEStanovení cílů může působit zdrcujícím a zastrašujícím dojmem, zejména pokud jste v nové firmě nebo jste byli nedávno povýšeni na novou pozici. Někdy se nám může stát, že se nám nepodaří dosáhnout cílů, protože jsou příliš velké nebo nedostatečně konkrétní. Stanovení nereálných cílů, kterých nelze dosáhnout, ve vás pocit růstu nevybuduje. Stanovení čtvrtletních cílů, které vám pomohou dosáhnout cíle, vám může připadat zvládnutelnější a progresivnější. Vytvoření vzpomínky na dosažení cíle pomáhá budovat sebedůvěru, která umožní, aby další cíl, který si stanovíte, byl větší výzvou. Tento postupný proces zvyšuje vaše růstové myšlení.PODPORUJTE KREATIVITU, KDYŽ JSTE SOUČÁSTÍ TÝMUPráce neurovědkyně Dr. Barbary Fredricksonové o pozitivitě týmu naznačují, že potřebujete poměr pozitivních a negativních příspěvků 3:1. V tomto poměru je třeba, abyste byli kreativní. Pokud je tato rovnováha zajištěna, mají týmy kolektivně mozkovou kapacitu, která jim umožňuje přístup k jejich kreativitě a inovacím.Práce v týmu, kde můžete navazovat na myšlenky ostatních, stejně jako nabízet kritiku, vytváří prostředí, ve kterém je v pořádku mít nápady, které nemusí fungovat nebo které vaši kolegové z týmu nepřevezmou. Řešení problémů a generování originálních myšlenek je v takto pracujících týmech pravděpodobnější. To zvyšuje šance týmu na úspěch.OPTIMISTICKÉ PŘEDSUDKY FUNGUJÍJe již dobře zdokumentováno, že sklon k optimistickému myšlení se může projevit pozitivnějšími výsledky. Podle dalšího neurovědce Taliho Sharota je pro rozvoj optimistického sklonu nutné věřit, že se nám v budoucnu může dařit ještě lépe než nyní. Tato víra pomáhá budovat odolnost a pocit pokroku a růstu.DOVOLTE SI SELHATSoučástí budování naší odolnosti a optimismu je vědomí, že ve skutečnosti nastanou chvíle, kdy selžeme, a to je v pořádku. Nevyzkoušet něco nového nebo neposunout nějakou myšlenku vpřed nám zabrání v pokroku. Jako lidský druh jsme se vždy učili metodou pokusů a omylů. V práci to znamená, že je třeba podporovat zkoušení, selhávání, učení a pokrok.Týmy, které pracují na „předběžných analýzách“, které se ptají: „Co by se mohlo stát, kdybychom zkusili tohle?“, také těží z identifikace vítězných cest vpřed a vyřazení těch nápadů, které by nemusely fungovat.Mělo by se také podporovat retrospektivní učení, aby všichni v týmu mohli po realizaci jakéhokoli nápadu/projektu/úkolu stavět na poznatcích pro budoucnost. To jsou některé ze základů kultury učení, která může podpořit růst zaměstnanců.BÝT LIDSKÝ„Přinést do práce svého člověka“, jak uvádí kniha Eriky Keswinové, je dobrá rada pro ty, kteří chtějí v pracovním prostředí prospívat. Být zranitelný a autentický není dobré jen pro naši vlastní pohodu, ale umožňuje to i ostatním cítit, že mohou dělat totéž.Prostředí, kde je podporována autenticita, podporuje poskytování zpětné vazby všemi směry . Bez kultury pozitivní a konstruktivní zpětné vazby není možné růst a rozvíjet se bez ohledu na úroveň nebo plat.Jednou z rozhodujících složek rozvoje růstového myšlení je, že není statické. To, že jste ho jednou prokázali, neznamená, že ho máte na celý život. Je aktivní a vyvíjí se a v některých případech je těžší ho nasadit. Těchto pět taktik je třeba vyzkoušet a experimentovat, aby růst pokračoval i v průběhu času.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...