Zde se dozvíte, jak si společnost vedla:
Zisk na akcii: 18 centů oproti 1 centu, který očekávali analytici podle společnosti Refinitiv.
Tržby: 9,23 miliardy dolarů oproti 9,33 miliardy dolarů, které očekávali analytici podle společnosti Refinitiv.
Tržby za čtvrtletí vzrostly o 14 % oproti stejnému čtvrtletí loňského roku.
Společnost Uber vykázala čistý zisk ve výši 394 milionů dolarů, tj. 18 centů na akcii, ve srovnání s čistou ztrátou ve výši 2,6 miliardy dolarů, tj. 1,33 dolaru na akcii, ve stejném čtvrtletí loňského roku. To zahrnuje čistý zisk 386 milionů dolarů z přecenění kapitálových investic společnosti Uber.
V připraveném prohlášení generální ředitel Dara Khosrowshahi uvedl, že společnost dosáhla v tomto čtvrtletí dvou významných milníků: prvního čtvrtletí s volným peněžním tokem nad 1 miliardu USD a prvního provozního zisku podle účetních standardů GAAP. V úterním rozhovoru pro televizní stanici CNBC v pořadu „Squawk Box“ dodal, že společnost plánuje být v budoucnu zisková každé čtvrtletí.
„Obou těchto milníků bylo dosaženo díky kombinaci disciplinované exekuce, rekordního publika a silného zapojení,“ uvedl Khosrowshahi v prohlášení.
Během úterního čtvrtletního hovoru s investory Khosrowshahi uvedl, že finanční ředitel Nelson Chai opustí společnost v lednu 2024. Chai působil jako finanční ředitel Uberu od roku 2018 a v roce 2019 pomohl společnosti vstoupit na burzu. Společnost uvedla, že zahájila hledání jeho nástupce.
Společnost Uber vykázala upravený zisk EBITDA ve výši 916 milionů USD, což představuje meziroční nárůst o 152 %. Hrubé rezervace za čtvrtletí dosáhly 33,6 miliardy USD, což je meziroční nárůst o 16 %.
Za třetí čtvrtletí roku 2023 společnost Uber uvedla, že očekává hrubé rezervace v rozmezí 34 až 35 miliard USD a upravený zisk EBITDA ve výši 975 až 1,025 miliardy USD, což je podle serveru StreetAccount v obou případech více, než očekávali analytici.

Zde jsou výsledky největších segmentů podnikání společnosti Uber:
Mobilita
Doručování
Khosrowshahi pro CNBC uvedl, že nákladní doprava zůstává pro Uber náročným místem, protože spotřebitelé utrácejí více za služby než za přepravu zboží. Uvedl, že z výdajů za služby v konečném důsledku těží mobilita a doručování, ale že Uber upravuje náklady na nákladní dopravu.
Počet měsíčně aktivních zákazníků platformy Uber dosáhl ve druhém čtvrtletí 137 milionů, což je meziroční nárůst o 12 %. V daném období bylo na platformě uskutečněno 2,3 miliardy cest, což je meziroční nárůst o 22 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky