Investiční pohled na akcie Instacart a Delivery Hero
Akcie společnosti Instacart se po nedávné primární veřejné nabídce nadále potýkají s problémy, přinejmenším částečně díky skepsi analytiků z Wall Street ohledně krátkodobých vyhlídek společnosti.
Akcie společnosti Instacart klesají pod svou IPO cenu. Další analytik vidí rizika
Společnost Instacart (CART), oficiálně známá jako Maplebear, minulý měsíc ocenila svou primární veřejnou nabídku na 30 USD za akcii a zahájila obchodování na ceně 42 USD. Od té doby se však akcie této služby na rozvoz potravin propadají. V pondělí akcie rozšířily svůj nedávný pokles, propadly se o více než 7 % a stanovily nové intradenní minimum po IPO na 27,51 USD.
CART
Maplebear Inc.
NasdaqGS
$42.99
$0.91
2.16%
K tomuto tlaku se přidal i analytik společnosti Gordon Haskett Robert Mollins, který v pondělí zvýšil doporučení pro akcie Instacart s ratingem Držet a cílovou cenou 31 USD. To následuje po podobně opatrných výzvách od analytika společnosti Needham Bernieho McTiernana a analytika BTIG Jakea Fullera, kteří oba stanovili pro akcie neutrální hodnocení.
Mollins ze společnosti Gordon Haskett ve své výzkumné zprávě píše, že má pochybnosti o tom, že se počet zákazníků, kteří budou nadále opatrněji utrácet, podstatně zvýší. „Údaje z našeho průzkumu naznačují, že poptávka spotřebitelů po online dodávkách potravin se v posledních měsících podstatně snížila“ ve srovnání s úrovní zaznamenanou v období pandemie. Říká také, že návrat k práci z kanceláří podnítí některé lidi k tomu, aby se vrátili k nakupování potravin v obchodech, místo aby si je objednávali online za vyšší cenu.
Zdroj: Shutterstock
Stejně jako McTiernan a Fuller se i Mollins obává konkurence, která podle něj již letos vedla ke ztrátě tržního podílu společnosti Instacart v segmentu online dodávek potravin. Mollins také vidí riziko, že by zákazníci Instacartu mohli přejít k alternativním programům společností Amazon.com (AMZN) a Walmart (WMT), které nabízejí více služeb a lepší cenu. V neposlední řadě dochází k závěru, že „existuje příliš mnoho rizik a málo katalyzátorů“ na to, aby investory nadchla mírná sleva z ocenění společnosti vůči širšímu trhu.
Goldman Sachs tvrdí, že akcie této globální doručovací platformy vyletí o více než 100 %
Podle analytiků Goldman Sachs se akcie německé platformy pro rozvoz jídla Delivery Hero během příštích 12 měsíců zdvojnásobí.
Americká investiční banka stanovila cílovou cenu pro akcie na 54,60 eur (163,07 USD), což představuje potenciální nárůst o 101 % oproti závěrečné ceně 27,17 eur z 29. září.
Goldman Sachs zůstává vůči společnosti Delivery Hero býčí, i když investoři mají nadále obavy o trajektorii volných peněžních toků. Její důvěra pramení z výsledků společnosti Delivery Hero za první pololetí letošního roku, které podle Goldmanu ukázaly, že její volné peněžní toky se mohou ve druhé polovině roku vyrovnat díky zlepšení ukazatele EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací).
V poznámce z 1. října analytici Goldman Sachs pod vedením Lisy Yangové uvedli, že společnost vnímají jako svého druhu „lídra trhu“ v oblasti rozvozu jídla a očekávají, že bude těžit z „konkurenčnějšího prostředí“.
Zdroj: Getty Images
„Společnost Delivery Hero působí na příznivějších trzích ve srovnání se svými kolegy z hlediska makroekonomiky a jednotkové ekonomiky. Hrubá hodnota jejích transakcí je z 95 % generována v zemích, kde má společnost vedoucí postavení,“ napsali analytici.
Platforma pro rozvoz jídla uvádí, že působí ve více než 70 zemích a má partnerství s více než 500 000 restauracemi. V některých regionech provozuje svou činnost pod místními značkami. Například vlastní společnost Foodpanda, která působí v některých částech Asie, a Tabalat na Blízkém východě.
Společnost Delivery Hero je zapojena do probíhajících jednání o potenciálním prodeji části svého podnikání Foodpanda v jihovýchodní Asii, nicméně tým Goldman Sachs to vnímá pozitivně a věří, že jakákoli taková transakce zvýrazní opci kolem jejích aktiv.
Mezi nejbližší konkurenty společnosti Delivery Hero patří britský hráč Deliveroo, čínská platforma Meituan a americký Uber Eats.
Několik platforem pro doručování jídla se objevilo v době vrcholící pandemie, kdy země po celém světě zavedly sociální distanční omezení. Zmírnění těchto omezení spolu s rostoucí inflací potravin přimělo mnoho hráčů k odchodu z trhů, kterým nedominují.
„Pozornost se přesunula na ziskový růst,“ vysvětlila Yangová ze společnosti Goldman Sachs a dodal, že „trh bude pravděpodobně potřebovat zlepšení růstu a ziskovosti, aby akcie v této oblasti dosáhly trvalé výkonnosti“. Očekává, že Delivery Hero letos zaznamená největší zlepšení, pokud jde o EBITDA jako procento hrubé hodnoty transakcí.
Akcie společnosti Instacart klesají pod svou IPO cenu. Další analytik vidí rizikaSpolečnost Instacart , oficiálně známá jako Maplebear, minulý měsíc ocenila svou primární veřejnou nabídku na 30 USD za akcii a zahájila obchodování na ceně 42 USD. Od té doby se však akcie této služby na rozvoz potravin propadají. V pondělí akcie rozšířily svůj nedávný pokles, propadly se o více než 7 % a stanovily nové intradenní minimum po IPO na 27,51 USD. K tomuto tlaku se přidal i analytik společnosti Gordon Haskett Robert Mollins, který v pondělí zvýšil doporučení pro akcie Instacart s ratingem Držet a cílovou cenou 31 USD. To následuje po podobně opatrných výzvách od analytika společnosti Needham Bernieho McTiernana a analytika BTIG Jakea Fullera, kteří oba stanovili pro akcie neutrální hodnocení.Mollins ze společnosti Gordon Haskett ve své výzkumné zprávě píše, že má pochybnosti o tom, že se počet zákazníků, kteří budou nadále opatrněji utrácet, podstatně zvýší. „Údaje z našeho průzkumu naznačují, že poptávka spotřebitelů po online dodávkách potravin se v posledních měsících podstatně snížila“ ve srovnání s úrovní zaznamenanou v období pandemie. Říká také, že návrat k práci z kanceláří podnítí některé lidi k tomu, aby se vrátili k nakupování potravin v obchodech, místo aby si je objednávali online za vyšší cenu.Stejně jako McTiernan a Fuller se i Mollins obává konkurence, která podle něj již letos vedla ke ztrátě tržního podílu společnosti Instacart v segmentu online dodávek potravin. Mollins také vidí riziko, že by zákazníci Instacartu mohli přejít k alternativním programům společností Amazon.com a Walmart , které nabízejí více služeb a lepší cenu. V neposlední řadě dochází k závěru, že „existuje příliš mnoho rizik a málo katalyzátorů“ na to, aby investory nadchla mírná sleva z ocenění společnosti vůči širšímu trhu.Goldman Sachs tvrdí, že akcie této globální doručovací platformy vyletí o více než 100 %Podle analytiků Goldman Sachs se akcie německé platformy pro rozvoz jídla Delivery Hero během příštích 12 měsíců zdvojnásobí.Americká investiční banka stanovila cílovou cenu pro akcie na 54,60 eur , což představuje potenciální nárůst o 101 % oproti závěrečné ceně 27,17 eur z 29. září.Goldman Sachs zůstává vůči společnosti Delivery Hero býčí, i když investoři mají nadále obavy o trajektorii volných peněžních toků. Její důvěra pramení z výsledků společnosti Delivery Hero za první pololetí letošního roku, které podle Goldmanu ukázaly, že její volné peněžní toky se mohou ve druhé polovině roku vyrovnat díky zlepšení ukazatele EBITDA .V poznámce z 1. října analytici Goldman Sachs pod vedením Lisy Yangové uvedli, že společnost vnímají jako svého druhu „lídra trhu“ v oblasti rozvozu jídla a očekávají, že bude těžit z „konkurenčnějšího prostředí“.Zdroj: Getty Images
„Společnost Delivery Hero působí na příznivějších trzích ve srovnání se svými kolegy z hlediska makroekonomiky a jednotkové ekonomiky. Hrubá hodnota jejích transakcí je z 95 % generována v zemích, kde má společnost vedoucí postavení,“ napsali analytici.Platforma pro rozvoz jídla uvádí, že působí ve více než 70 zemích a má partnerství s více než 500 000 restauracemi. V některých regionech provozuje svou činnost pod místními značkami. Například vlastní společnost Foodpanda, která působí v některých částech Asie, a Tabalat na Blízkém východě.Společnost Delivery Hero je zapojena do probíhajících jednání o potenciálním prodeji části svého podnikání Foodpanda v jihovýchodní Asii, nicméně tým Goldman Sachs to vnímá pozitivně a věří, že jakákoli taková transakce zvýrazní opci kolem jejích aktiv.Mezi nejbližší konkurenty společnosti Delivery Hero patří britský hráč Deliveroo, čínská platforma Meituan a americký Uber Eats.Několik platforem pro doručování jídla se objevilo v době vrcholící pandemie, kdy země po celém světě zavedly sociální distanční omezení. Zmírnění těchto omezení spolu s rostoucí inflací potravin přimělo mnoho hráčů k odchodu z trhů, kterým nedominují.„Pozornost se přesunula na ziskový růst,“ vysvětlila Yangová ze společnosti Goldman Sachs a dodal, že „trh bude pravděpodobně potřebovat zlepšení růstu a ziskovosti, aby akcie v této oblasti dosáhly trvalé výkonnosti“. Očekává, že Delivery Hero letos zaznamená největší zlepšení, pokud jde o EBITDA jako procento hrubé hodnoty transakcí.