Podle Goldman Sachs tato globální technologická akcie prudce vzroste, protože se rozjíždí “gaming-as-a-service”
Rostoucí japonský herní průmysl láká investory po celém světě a renomovaná investiční instituce Goldman Sachs vyzdvihuje zábavní a technologický gigant Sony jako rozhodující investiční příležitost.
Banka na Wall Street poukazuje na schopnost společnosti Sony využít rostoucí popularitu modelů her jako služby (GaaS) a anime obsahu, což jsou prosperující segmenty digitální zábavy.
GaaS představuje evoluční posun v herním průmyslu. Namísto běžných samostatných titulů, které vyžadují pouze jednorázový nákup, fungují hry založené na GaaS na principu průběžného příjmu a trvale uvádějí nový obsah, aby stimulovaly opakované výdaje hráčů. Podle analytiků společnosti Goldman Sachs naznačuje promyšlený vstup společnosti Sony do oblasti GaaS, který podtrhuje nedávná akvizice společnosti Bungie, specialisty na GaaS, za úctyhodných 3,6 miliardy dolarů, její odhodlání zachytit tento rozvíjející se trh. Klíčovým přínosem Bungie je konsolidace portfolia živých služeb Sony, které by mělo do fiskálního roku 2028 dosáhnout tuctu titulů, což je oproti současnému jedinému titulu obrovský skok.
Zdroj: Getty Images
Goldman Sachs předpovídá, že nedávná úprava ceny předplatného multiplayerových her pro PlayStation doplní expanzi společnosti Sony do oblasti GaaS a dále zvýší podíl zábavního portfolia na komplexním podnikání společnosti Sony. Údaje společnosti FactSet ukazují, že tržby z her v současné době představují 31 % celkových příjmů korporace. Společnost Sony rovněž zastřešuje významné divize elektronických a zobrazovacích produktů, hudby a finančních služeb.
Goldman Sachs předpokládá příznivý vývoj a v příštích 12 měsících předpokládá 25% růst akcií Sony Group Corporation na úroveň 16 000 jenů (107 USD). Akcie této nadnárodní společnosti jsou rovněž kótovány na newyorské burze. Souhrnná prognóza, na které se podílelo 26 analytiků společnosti FactSet, předpovídá povzbudivý 26% a 29% nárůst akcií společnosti Sony kótovaných na burze v Tokiu, resp. v USA.
Mezitím vzkvétající poptávka po streamovacích a cloudových herních službách podnítila v posledních letech řadu fúzí a akvizic. Zejména společnost Microsoft, která vlastní Xbox, po rozsáhlém mandátu regulačních orgánů zpečetila akvizici vydavatele videoher Activision Blizzard.
Souběžně s proaktivní strategií GaaS společnosti Sony se hovoří o značném růstovém potenciálu streamovací komponenty společnosti Crunchyroll, která se zabývá anime. Společnost Crunchyroll, kterou Sony koupila v roce 2017, obsluhuje ze své základny v Kalifornii především mezinárodní trhy. Společnost Goldman Sachs uvedla: “Náš tým odhaduje, že do roku 2036 budou zámořské trhy představovat 80 % prodeje japonských anime.” Zpráva banky dále rozvádí předpokládaný nárůst počtu předplatitelů společnosti Crunchyroll o 14 % ročně až do roku 2018, který bude doplněn o nadsazený 20% nárůst poplatků za předplatitele ve stejném období.
Vzhledem k tomu, že Crunchyroll a GaaS budou od fiskálního roku 2025 pomalu přispívat k zisku, Goldman Sachs očekává další zvýšení konsensuálních odhadů zisku a násobků ocenění. Celkově lze říci, že nezměrný potenciál v oblasti GaaS a anime staví společnost Sony do pozice atraktivní příležitosti pro investory, kteří se chtějí podílet na zajímavém japonském herním sektoru.
Banka na Wall Street poukazuje na schopnost společnosti Sony využít rostoucí popularitu modelů her jako služby a anime obsahu, což jsou prosperující segmenty digitální zábavy.GaaS představuje evoluční posun v herním průmyslu. Namísto běžných samostatných titulů, které vyžadují pouze jednorázový nákup, fungují hry založené na GaaS na principu průběžného příjmu a trvale uvádějí nový obsah, aby stimulovaly opakované výdaje hráčů. Podle analytiků společnosti Goldman Sachs naznačuje promyšlený vstup společnosti Sony do oblasti GaaS, který podtrhuje nedávná akvizice společnosti Bungie, specialisty na GaaS, za úctyhodných 3,6 miliardy dolarů, její odhodlání zachytit tento rozvíjející se trh. Klíčovým přínosem Bungie je konsolidace portfolia živých služeb Sony, které by mělo do fiskálního roku 2028 dosáhnout tuctu titulů, což je oproti současnému jedinému titulu obrovský skok.Goldman Sachs předpovídá, že nedávná úprava ceny předplatného multiplayerových her pro PlayStation doplní expanzi společnosti Sony do oblasti GaaS a dále zvýší podíl zábavního portfolia na komplexním podnikání společnosti Sony. Údaje společnosti FactSet ukazují, že tržby z her v současné době představují 31 % celkových příjmů korporace. Společnost Sony rovněž zastřešuje významné divize elektronických a zobrazovacích produktů, hudby a finančních služeb.Goldman Sachs předpokládá příznivý vývoj a v příštích 12 měsících předpokládá 25% růst akcií Sony Group Corporation na úroveň 16 000 jenů . Akcie této nadnárodní společnosti jsou rovněž kótovány na newyorské burze. Souhrnná prognóza, na které se podílelo 26 analytiků společnosti FactSet, předpovídá povzbudivý 26% a 29% nárůst akcií společnosti Sony kótovaných na burze v Tokiu, resp. v USA. Mezitím vzkvétající poptávka po streamovacích a cloudových herních službách podnítila v posledních letech řadu fúzí a akvizic. Zejména společnost Microsoft, která vlastní Xbox, po rozsáhlém mandátu regulačních orgánů zpečetila akvizici vydavatele videoher Activision Blizzard.Souběžně s proaktivní strategií GaaS společnosti Sony se hovoří o značném růstovém potenciálu streamovací komponenty společnosti Crunchyroll, která se zabývá anime. Společnost Crunchyroll, kterou Sony koupila v roce 2017, obsluhuje ze své základny v Kalifornii především mezinárodní trhy. Společnost Goldman Sachs uvedla: “Náš tým odhaduje, že do roku 2036 budou zámořské trhy představovat 80 % prodeje japonských anime.” Zpráva banky dále rozvádí předpokládaný nárůst počtu předplatitelů společnosti Crunchyroll o 14 % ročně až do roku 2018, který bude doplněn o nadsazený 20% nárůst poplatků za předplatitele ve stejném období.Vzhledem k tomu, že Crunchyroll a GaaS budou od fiskálního roku 2025 pomalu přispívat k zisku, Goldman Sachs očekává další zvýšení konsensuálních odhadů zisku a násobků ocenění. Celkově lze říci, že nezměrný potenciál v oblasti GaaS a anime staví společnost Sony do pozice atraktivní příležitosti pro investory, kteří se chtějí podílet na zajímavém japonském herním sektoru.