V návaznosti na tuto zprávu se společnost rozhodla zvýšit svůj celoroční výhled, i když akcie během předobchodní fáze vzrostly o více než 2 %.
Průzkum analytiků společnosti LSEG, dříve známé jako Refinitiv, vykreslil pro společnost pozitivní obraz. Zisk na akcii byl vykázán v upravené výši 74 centů oproti očekávaným 69 centům. Stejně tak se projevil i úspěch v oblasti tržeb, které s upravenými 11,91 miliardami dolarů překonaly očekávaných 11,44 miliard dolarů.
Coca-Cola odhalila čistý zisk připadající na akcionáře za třetí čtvrtletí ve výši 3,09 miliardy dolarů, tj. 71 centů na akcii, což představuje nárůst oproti 2,83 miliardy dolarů, tj. 65 centů na akcii, zaznamenaných ve stejném období loňského roku. Po odečtení zisků z transakcí, nákladů na restrukturalizaci a dalších faktorů vydělala mezinárodní nápojová společnost 74 centů na akcii. Čisté tržby, které překonaly očekávání, vzrostly o 8 % na 11,91 miliardy dolarů, a to bez započtení jednotlivých položek. To vše přispělo k 11% nárůstu organických tržeb, který zohledňuje zejména dopady akvizic a odprodejů.

Stejně jako mnoho podniků po celém světě i Coca-Cola v posledních dvou letech zvýšila ceny svých výrobků s odkazem na růst nákladů na komodity. Od července letošního roku však přestala zvyšovat ceny v USA a v Evropě. Za nedávno skončené čtvrtletí byly ceny údajně o 9 % vyšší než ve stejném období předchozího roku.
Navzdory vyšším cenám výrobků zaznamenal jednotkový objem beden Coca-Coly, který nezahrnuje výhradně ceny a měnu, v tomto čtvrtletí 2% nárůst. Částečně na rozdíl od konkurentů, jako je PepsiCo, kteří zaznamenali prudší pokles poptávky, se poptávka společnosti Coca-Cola zmírnila jen mírně.
Coca-Cola vykázala v Severní Americe stejný objem, ale zaznamenala zvýšený prodej mléčných nápojů Coke Zero Sugar a Fairlife. Ta, čerpajíc paralely s konkurenční společností Pepsi, oznámila, že objem jejích nápojů v Severní Americe se ve třetím čtvrtletí snížil o 6 %.
Všechny nápojové divize společnosti Coca-Cola však vykázaly růst objemu. Jak její divize perlivých nealkoholických nápojů, tak divize džusů, mléčných a rostlinných nápojů zaznamenaly 2% nárůst objemu. Dále divize Coca-Cola zabývající se vodou, sportem, kávou a čajem zaznamenala 1% nárůst objemu.
Pro celý letošní rok společnost Coca-Cola upravila očekávaný růst srovnatelného zisku na akcii na 7-8 %, oproti předchozímu rozpětí 5-6 %. Podobně společnost aktualizovala svůj výhled pro organické tržby a předpovídá nárůst o 10 – 11 % oproti předchozímu rozpětí 8 – 9 %.
Při pohledu do finančního roku 2024 společnost očekává středně velký jednociferný měnový nárůst. Podrobné informace týkající se zbytku výhledu na rok 2024 budou sděleny, až společnost začátkem příštího roku zveřejní své výsledky za čtvrté čtvrtletí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky