oznámil toto pondělí rekordní zisk za třetí čtvrtletí, který představuje historicky nejvyšší čtvrtletní zisk. Tento gigant v oblasti elektromobilů si udržel vedoucí postavení na domácím trhu navzdory rostoucí konkurenci a klesající poptávce. Výsledek byl dosažen v situaci, kdy konkurenti snižují ceny, aby podpořili poptávku na největším automobilovém trhu na světě.
Podle burzovního prohlášení čistý zisk společnosti BYD za 3. čtvrtletí 2021 vyskočil o 82,2 % oproti stejnému období loňského roku na 10,41 miliardy jüanů (1,42 miliardy USD). Tento prudký nárůst zisku byl podpořen výrazným 38,5% nárůstem tržeb na 162,15 miliardy jüanů. Společnost se sídlem v Šen-čenu již dříve v říjnu předpokládala, že čistý zisk za 3. čtvrtletí by se mohl potenciálně zdvojnásobit. Konečná výše zisku však mírně zaostala za odhadem společnosti, který se pohyboval mezi 9,55 a 11,55 miliardami jüanů.
Bez ohledu na to byl nárůst čistého zisku za 3. čtvrtletí méně výrazný ve srovnání s 2. čtvrtletím roku 2021, kdy zisk dramaticky vzrostl o 145 %. Zisk za třetí čtvrtletí tak odráží udržitelnou a rozvážnou růstovou strategii společnosti, která prokazatelně optimálně funguje i v méně než ideálních tržních podmínkách.
Jedním z významných investorů společnosti BYD je Berkshire Hathaway Warrena Buffeta. Přestože několik konkurentů snížilo své ceny, aby zvýšili prodej, prodejní čísla společnosti BYD zůstala stabilní a neustále rostla. Ve třetím čtvrtletí byla zaznamenána hrubá zisková marže ve výši 22,12 %, což je výrazné zlepšení oproti 18,73 % ve druhém čtvrtletí.
Zdroj: Getty Images
Pro srovnání, společnost Tesla, která se musela uchýlit k agresivnímu snižování cen, zejména v Číně, aby zvýšila poptávku, dosáhla za čtvrtletí končící v září pouze 17,9% hrubé marže. Tato hodnota zaostala za prognózami analytiků, kteří očekávali více než 18 %, a byla nižší než 18,2 % v předchozím čtvrtletí.
Společnost BYD a další čínští výrobci elektrických vozidel postupně pronikají na zahraniční trhy v rámci koordinované expanze. Zejména společnost BYD zaznamenala ve třetím čtvrtletí meziroční nárůst prodejů nových energetických vozidel (NEV) o 53 % na 824 001 kusů, což je číslo, které nemá v prodejních záznamech společnosti obdoby. Působivý je také počet vozidel NEV prodaných v tomto období na zámořských trzích, který činil 71 231 kusů. To představuje kolosální nárůst o 323 % oproti předchozímu roku.
V září společnost zahájila prodej svého druhého modelu elektromobilu v Japonsku. Současně hledala strategická partnerství, aby podpořila své prodejní aktivity v jihovýchodní Asii a dále rozšířila svůj zámořský trh.
Souhrnný prodej NEV v Číně mezitím v září zaznamenal nárůst o 22,1 % oproti předchozímu roku a dosáhl 36,6 % celkového prodeje automobilů. Tento nárůst však naznačuje ochlazení oproti prudkému nárůstu o 34,5 % v srpnu.
Závěrem lze říci, že čínská společnost BYD Co Ltd pokračuje ve svém vzestupném trendu a ve 3. čtvrtletí vykázala rekordní výsledek hospodaření, který je vůbec nejvyšší za celé čtvrtletí. Tento výkon ukazuje, jak obrovský pokrok společnost BYD a další čínští výrobci elektromobilů na vysoce konkurenčním trhu elektromobilů dosahují, a to i přes pokles poptávky na trhu.
oznámil toto pondělí rekordní zisk za třetí čtvrtletí, který představuje historicky nejvyšší čtvrtletní zisk. Tento gigant v oblasti elektromobilů si udržel vedoucí postavení na domácím trhu navzdory rostoucí konkurenci a klesající poptávce. Výsledek byl dosažen v situaci, kdy konkurenti snižují ceny, aby podpořili poptávku na největším automobilovém trhu na světě.Podle burzovního prohlášení čistý zisk společnosti BYD za 3. čtvrtletí 2021 vyskočil o 82,2 % oproti stejnému období loňského roku na 10,41 miliardy jüanů . Tento prudký nárůst zisku byl podpořen výrazným 38,5% nárůstem tržeb na 162,15 miliardy jüanů. Společnost se sídlem v Šen-čenu již dříve v říjnu předpokládala, že čistý zisk za 3. čtvrtletí by se mohl potenciálně zdvojnásobit. Konečná výše zisku však mírně zaostala za odhadem společnosti, který se pohyboval mezi 9,55 a 11,55 miliardami jüanů.Bez ohledu na to byl nárůst čistého zisku za 3. čtvrtletí méně výrazný ve srovnání s 2. čtvrtletím roku 2021, kdy zisk dramaticky vzrostl o 145 %. Zisk za třetí čtvrtletí tak odráží udržitelnou a rozvážnou růstovou strategii společnosti, která prokazatelně optimálně funguje i v méně než ideálních tržních podmínkách.Jedním z významných investorů společnosti BYD je Berkshire Hathaway Warrena Buffeta. Přestože několik konkurentů snížilo své ceny, aby zvýšili prodej, prodejní čísla společnosti BYD zůstala stabilní a neustále rostla. Ve třetím čtvrtletí byla zaznamenána hrubá zisková marže ve výši 22,12 %, což je výrazné zlepšení oproti 18,73 % ve druhém čtvrtletí.Pro srovnání, společnost Tesla, která se musela uchýlit k agresivnímu snižování cen, zejména v Číně, aby zvýšila poptávku, dosáhla za čtvrtletí končící v září pouze 17,9% hrubé marže. Tato hodnota zaostala za prognózami analytiků, kteří očekávali více než 18 %, a byla nižší než 18,2 % v předchozím čtvrtletí.Společnost BYD a další čínští výrobci elektrických vozidel postupně pronikají na zahraniční trhy v rámci koordinované expanze. Zejména společnost BYD zaznamenala ve třetím čtvrtletí meziroční nárůst prodejů nových energetických vozidel o 53 % na 824 001 kusů, což je číslo, které nemá v prodejních záznamech společnosti obdoby. Působivý je také počet vozidel NEV prodaných v tomto období na zámořských trzích, který činil 71 231 kusů. To představuje kolosální nárůst o 323 % oproti předchozímu roku.V září společnost zahájila prodej svého druhého modelu elektromobilu v Japonsku. Současně hledala strategická partnerství, aby podpořila své prodejní aktivity v jihovýchodní Asii a dále rozšířila svůj zámořský trh.Souhrnný prodej NEV v Číně mezitím v září zaznamenal nárůst o 22,1 % oproti předchozímu roku a dosáhl 36,6 % celkového prodeje automobilů. Tento nárůst však naznačuje ochlazení oproti prudkému nárůstu o 34,5 % v srpnu.Závěrem lze říci, že čínská společnost BYD Co Ltd pokračuje ve svém vzestupném trendu a ve 3. čtvrtletí vykázala rekordní výsledek hospodaření, který je vůbec nejvyšší za celé čtvrtletí. Tento výkon ukazuje, jak obrovský pokrok společnost BYD a další čínští výrobci elektromobilů na vysoce konkurenčním trhu elektromobilů dosahují, a to i přes pokles poptávky na trhu.