Jak podle Deutsche Bank profitovat ze zpomalení globálního trhu elektromobilů
Deutsche Bank odhalila obavy ze zpomalení globálního trhu s elektromobily, které ovlivňují vyhlídky tradičních výrobců automobilů a dodavatelů elektromobilů.
Tim Rokossa, vedoucí výzkumu, po rozhovorech s anonymním dodavatelem baterií prozradil, že harmonogramy výroby ve Spojených státech a Evropě jsou o 30 % až 50 % nižší než stanovené výrobní cíle pro masový a prémiový trh. Toto odhalení je na základě Rokossovy analýzy znepokojivé pro výrobce originálního vybavení automobilů, jako jsou General Motors (GM) a Ford Motor.
Začátkem tohoto měsíce GM a Honda zrušily plány na společný vývoj elektromobilů, jejichž cena by byla nižší než 30 000 USD. Podobně Ford odložil investici do elektromobilů ve výši 12 miliard dolarů.
Rokossa a několik dalších analytiků Deutsche Bank vyjádřili své obavy v poznámce, v níž uvedli: “Zatímco kroky společností Ford a GM k úpravě výrobních plánů s cílem snížit poptávku a ušetřit kapitál jsou z krátkodobého hlediska pragmaticky pozitivní pro marže a FCF, vyvolávají také hlubší obavy ohledně jejich schopnosti úspěšného přechodu na EV v dlouhodobém horizontu a terminální hodnoty.”
Zdroj: Ford
Předpovídají vyšší tlak na tyto dvě jména v důsledku “umírnění cen vozidel”. Penalizováni však nebyli pouze výrobci automobilů. Utrpěly také akcie dodavatelů vystavených elektromobilům, což odráží obavy ohledně stavu jejich nevyřízených objednávek a rizikového profilu růstu, což by mohlo ovlivnit prognózy zisku a obchodní násobky.
V této situaci Deutsche Bank navrhla několik společností, o kterých si myslí, že mohou přežít navzdory rostoucí nejistotě v sektoru.
Analytici projevili omezený zájem o tradiční výrobce OEM, a to i vzhledem k nedávnému poklesu hodnoty a po stávce. Tesla, Inc. (TSLA) však zůstává výjimečnou společností, kterou Deutsche Bank hodnotí pozitivně. Banka uznala, že Tesla má dlouhodobě lepší pozici a disponuje nákladovou základnou, která jí umožňuje ziskově prodávat vozidla za nižší cenu než mnozí konkurenti, zejména pokud se jí podaří vyrábět vozidla příští generace za poloviční náklady než v současnosti.
Zároveň však upozornila na možné krátkodobé ohrožení předpovědí objemu a zisku společnosti Tesla v roce 2024, a to kvůli oslabení poptávky po elektromobilech, cenovému riziku a “stárnoucím modelům”.
Analytici také doporučili potenciální americké dodavatele elektromobilů, do kterých by se mělo investovat. Tvoří je agnostičtí dodavatelé pohonných jednotek s růstem a obsahem, kteří jsou především nezávislí na objemech EV a spalovacích motorů.
Deutsche Bank se domnívá, že společnost Mobileye Global Inc. (MBLY), která se zabývá technologiemi pro samořízená vozidla, zažije v příštích šesti měsících vyšší trajektorii díky klíčovým výhrám z jednání s globálními výrobci originálního vybavení (OEM).
Dodavatel pro automobilový průmysl BorgWarner Inc. (BWA)je v příznivé pozici, přičemž Deutsche Bank vyzdvihuje jako výhodu primární expozici společnosti na čínském trhu. Rokossa rovněž zmínil, že pomalejší křivka zavádění elektrických vozidel by mohla společnosti pomoci udržet si ziskové marže.
BWA
BorgWarner Inc.
NYSE
$26.45
$0.43
1.65%
Zvýšený zájem investorů může přijít, jakmile více společností vystavených elektromobilům začne otevřeně kalkulovat s riziky plynoucími z jejich zpomalení. Podle Deutsche Bank se snížení ratingu akcií může zdát přehnané v porovnání s rozsahem pomalejšího růstu.
V Evropě Deutsche Bank očekává, že BMW vykáže odolnost díky úspěšnému přechodu na elektromobily a flexibilní výrobní strategii, která se dokáže přizpůsobit tržním trendům.
Rokossa vyzdvihuje Čínu jako příznivou destinaci pro hnutí za přijetí elektromobilů. Deutsche Bank dává nejvyšší hodnocení společnosti XPeng Inc. (XPEV) na základě jejího “přesvědčivého plánu růstu a zlepšování marží podpořeného hlubokým partnerstvím s VW a Didi”. Společnost XPeng již dříve oznámila plány na uvedení technologie asistence řidiče v Evropě do konce roku 2024 a expanzi do 50 měst v Číně do konce roku.
Tim Rokossa, vedoucí výzkumu, po rozhovorech s anonymním dodavatelem baterií prozradil, že harmonogramy výroby ve Spojených státech a Evropě jsou o 30 % až 50 % nižší než stanovené výrobní cíle pro masový a prémiový trh. Toto odhalení je na základě Rokossovy analýzy znepokojivé pro výrobce originálního vybavení automobilů, jako jsou General Motors a Ford Motor.Začátkem tohoto měsíce GM a Honda zrušily plány na společný vývoj elektromobilů, jejichž cena by byla nižší než 30 000 USD. Podobně Ford odložil investici do elektromobilů ve výši 12 miliard dolarů.Rokossa a několik dalších analytiků Deutsche Bank vyjádřili své obavy v poznámce, v níž uvedli: “Zatímco kroky společností Ford a GM k úpravě výrobních plánů s cílem snížit poptávku a ušetřit kapitál jsou z krátkodobého hlediska pragmaticky pozitivní pro marže a FCF, vyvolávají také hlubší obavy ohledně jejich schopnosti úspěšného přechodu na EV v dlouhodobém horizontu a terminální hodnoty.”Předpovídají vyšší tlak na tyto dvě jména v důsledku “umírnění cen vozidel”. Penalizováni však nebyli pouze výrobci automobilů. Utrpěly také akcie dodavatelů vystavených elektromobilům, což odráží obavy ohledně stavu jejich nevyřízených objednávek a rizikového profilu růstu, což by mohlo ovlivnit prognózy zisku a obchodní násobky.V této situaci Deutsche Bank navrhla několik společností, o kterých si myslí, že mohou přežít navzdory rostoucí nejistotě v sektoru.Analytici projevili omezený zájem o tradiční výrobce OEM, a to i vzhledem k nedávnému poklesu hodnoty a po stávce. Tesla, Inc. však zůstává výjimečnou společností, kterou Deutsche Bank hodnotí pozitivně. Banka uznala, že Tesla má dlouhodobě lepší pozici a disponuje nákladovou základnou, která jí umožňuje ziskově prodávat vozidla za nižší cenu než mnozí konkurenti, zejména pokud se jí podaří vyrábět vozidla příští generace za poloviční náklady než v současnosti.Zároveň však upozornila na možné krátkodobé ohrožení předpovědí objemu a zisku společnosti Tesla v roce 2024, a to kvůli oslabení poptávky po elektromobilech, cenovému riziku a “stárnoucím modelům”. Analytici také doporučili potenciální americké dodavatele elektromobilů, do kterých by se mělo investovat. Tvoří je agnostičtí dodavatelé pohonných jednotek s růstem a obsahem, kteří jsou především nezávislí na objemech EV a spalovacích motorů.Deutsche Bank se domnívá, že společnost Mobileye Global Inc. , která se zabývá technologiemi pro samořízená vozidla, zažije v příštích šesti měsících vyšší trajektorii díky klíčovým výhrám z jednání s globálními výrobci originálního vybavení . Dodavatel pro automobilový průmysl BorgWarner Inc. je v příznivé pozici, přičemž Deutsche Bank vyzdvihuje jako výhodu primární expozici společnosti na čínském trhu. Rokossa rovněž zmínil, že pomalejší křivka zavádění elektrických vozidel by mohla společnosti pomoci udržet si ziskové marže. Zvýšený zájem investorů může přijít, jakmile více společností vystavených elektromobilům začne otevřeně kalkulovat s riziky plynoucími z jejich zpomalení. Podle Deutsche Bank se snížení ratingu akcií může zdát přehnané v porovnání s rozsahem pomalejšího růstu.V Evropě Deutsche Bank očekává, že BMW vykáže odolnost díky úspěšnému přechodu na elektromobily a flexibilní výrobní strategii, která se dokáže přizpůsobit tržním trendům.Rokossa vyzdvihuje Čínu jako příznivou destinaci pro hnutí za přijetí elektromobilů. Deutsche Bank dává nejvyšší hodnocení společnosti XPeng Inc. na základě jejího “přesvědčivého plánu růstu a zlepšování marží podpořeného hlubokým partnerstvím s VW a Didi”. Společnost XPeng již dříve oznámila plány na uvedení technologie asistence řidiče v Evropě do konce roku 2024 a expanzi do 50 měst v Číně do konce roku.