čtvrtletí klesla a zdá se, že příští rok bude doslova a do písmene drsný.
Akcie společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA) mají za sebou dobrý rok. Navzdory výstřelkům generálního ředitele Elona Muska a údajnému „kolapsu“ trhu s elektromobily investoři zdvojnásobili své peníze.
Tesla za poslední dva roky téměř zdvojnásobila tržby a zůstává zisková. Společnost rozšířila výrobu na třech kontinentech a nadále expanduje. Při současném tempu růstu bude Tesla v roce 2025 větší než General Motors nebo Ford Motor. Proč tedy máte pocit, že toto bude medvědí pohled na akcie TSLA?
Nejnovější obavy ohledně akcií TSLA
Společnost Tesla ve třetím čtvrtletí roku 2023 vydělala 2,3 miliardy dolarů, tedy 66 centů na akcii, při tržbách 23,3 miliardy dolarů. Společnost uvedla, že její zisková marže činila téměř 18 %.
Analytici ji označili za chybu. Byl to nejmenší zisk za poslední dva roky. Tržby nedosáhly ani na tuto hodnotu. Marže se snížily v důsledku snížení cen. Od zveřejnění výsledků klesla cena akcií o 5 %.
Zdroj: Getty Images
Od té doby se zprávy moc nezlepšily.
Dřívější předpovědi, že by se Musk mohl stát druhým Henrym Fordem, a to ne v dobrém slova smyslu, přinesly své ovoce. To může být pro Teslu ta nejmenší starost.
Stávka ve Švédsku se nyní rozšířila do zbytku Skandinávie. Zákazníci pojišťovny podali v Texasu hromadnou žalobu proti svým sazbám.
Továrna v Mexiku, která měla vyrábět automobil za 25 000 dolarů, byla odložena.
Oznamovatel společnosti Tesla tvrdí, že její funkce Autopilot není bezpečná pro použití na veřejných komunikacích. Společnost Hertz Global Holdings ustoupila od své podpory společnosti Tesla. Evropská společnost Sixt se k ní přidala.
Nejvíce znepokojující je, že daňové úlevy na některé modely Tesla budou v příštím roce sníženy na polovinu. Daňové úlevy byly velkou pomocí při zvyšování prodejů Tesly.
Zdroj: Burzovnísvět.cz
Rok přechodu
Příští rok se pro celý průmysl elektromobilů jeví jako rok přechodu.
Trh se špičkovými vozy je nasycen a většina výrobců elektromobilů na to nebyla připravena. Dokonce ani Tesla ještě není připravena, protože plánuje tento vůz za 25 000 dolarů. Zpoždění při stavbě Giga Mexico by mohlo odsunout výrobu až na rok 2026.
Mezitím čínská společnost BYD, která již vyrábí vozy s cenou blízkou této hranici, připravuje exportní nápor. V říjnu BYD prodal 300 000 vozů. Tesla v říjnu v Číně vyrobila něco přes 72 000 vozů.
Pak je tu čínská společnost CATL, která dodává Tesle a kterou americká vláda považuje za bezpečnostní hrozbu. CATL nyní tvrdí, že se svým nejnovějším designem dokáže ujet na jedno nabití 600 mil.
Přicházejí nové polovodičové baterie, často vyrobené z jiných materiálů a schopné ujet 600-750 mil na jedno nabití. Na silnicích se však objeví až za několik let. Očekávám, že mnoho zákazníků střední třídy si na tyto baterie počká a koupí si raději hybridy.
Suma sumárum
Tesla je nepochybně americkým šampionem v oblasti elektromobilů. Ale to je v ceně akcií.
Tesla je jednou z mála společností vyrábějících elektromobily, která dosahuje zisku. Očekávám však, že ziskovost odvětví se v roce 2024 sníží, a to kvůli skepsi kupujících a přechodu na nové materiály.
Očekáváme, že do roku 2027 budou lepší a bezpečnější baterie dodávat automobily s dojezdem dnešních spalovacích motorů (ICE), a to za ceny střední třídy. Vlastním hybrid. Očekávám, že můj příští vůz bude elektrický.
Tesla bude existovat i v roce 2027. Většina dnešních výrobců elektromobilů nebude. Ale i to je již započítáno v ceně akcií Tesly, které mají hodnotu osminásobku letošních tržeb. Očekáváme, že příští rok bude pro Teslu a celé odvětví elektromobilů těžký. Akcie Tesly budete moci příští Vánoce pořídit za nižší cenu.
čtvrtletí klesla a zdá se, že příští rok bude doslova a do písmene drsný.Akcie společnosti Tesla mají za sebou dobrý rok. Navzdory výstřelkům generálního ředitele Elona Muska a údajnému „kolapsu“ trhu s elektromobily investoři zdvojnásobili své peníze.Tesla za poslední dva roky téměř zdvojnásobila tržby a zůstává zisková. Společnost rozšířila výrobu na třech kontinentech a nadále expanduje. Při současném tempu růstu bude Tesla v roce 2025 větší než General Motors nebo Ford Motor. Proč tedy máte pocit, že toto bude medvědí pohled na akcie TSLA?Společnost Tesla ve třetím čtvrtletí roku 2023 vydělala 2,3 miliardy dolarů, tedy 66 centů na akcii, při tržbách 23,3 miliardy dolarů. Společnost uvedla, že její zisková marže činila téměř 18 %.Analytici ji označili za chybu. Byl to nejmenší zisk za poslední dva roky. Tržby nedosáhly ani na tuto hodnotu. Marže se snížily v důsledku snížení cen. Od zveřejnění výsledků klesla cena akcií o 5 %.Od té doby se zprávy moc nezlepšily.Dřívější předpovědi, že by se Musk mohl stát druhým Henrym Fordem, a to ne v dobrém slova smyslu, přinesly své ovoce. To může být pro Teslu ta nejmenší starost.Stávka ve Švédsku se nyní rozšířila do zbytku Skandinávie. Zákazníci pojišťovny podali v Texasu hromadnou žalobu proti svým sazbám.Vychvalované vozidlo Cybertruck sklidilo nevalné ohlasy.Továrna v Mexiku, která měla vyrábět automobil za 25 000 dolarů, byla odložena.Oznamovatel společnosti Tesla tvrdí, že její funkce Autopilot není bezpečná pro použití na veřejných komunikacích. Společnost Hertz Global Holdings ustoupila od své podpory společnosti Tesla. Evropská společnost Sixt se k ní přidala.Nejvíce znepokojující je, že daňové úlevy na některé modely Tesla budou v příštím roce sníženy na polovinu. Daňové úlevy byly velkou pomocí při zvyšování prodejů Tesly.Příští rok se pro celý průmysl elektromobilů jeví jako rok přechodu.Trh se špičkovými vozy je nasycen a většina výrobců elektromobilů na to nebyla připravena. Dokonce ani Tesla ještě není připravena, protože plánuje tento vůz za 25 000 dolarů. Zpoždění při stavbě Giga Mexico by mohlo odsunout výrobu až na rok 2026.Mezitím čínská společnost BYD, která již vyrábí vozy s cenou blízkou této hranici, připravuje exportní nápor. V říjnu BYD prodal 300 000 vozů. Tesla v říjnu v Číně vyrobila něco přes 72 000 vozů.Pak je tu čínská společnost CATL, která dodává Tesle a kterou americká vláda považuje za bezpečnostní hrozbu. CATL nyní tvrdí, že se svým nejnovějším designem dokáže ujet na jedno nabití 600 mil.Přicházejí nové polovodičové baterie, často vyrobené z jiných materiálů a schopné ujet 600-750 mil na jedno nabití. Na silnicích se však objeví až za několik let. Očekávám, že mnoho zákazníků střední třídy si na tyto baterie počká a koupí si raději hybridy.Tesla je nepochybně americkým šampionem v oblasti elektromobilů. Ale to je v ceně akcií.Tesla je jednou z mála společností vyrábějících elektromobily, která dosahuje zisku. Očekávám však, že ziskovost odvětví se v roce 2024 sníží, a to kvůli skepsi kupujících a přechodu na nové materiály.Očekáváme, že do roku 2027 budou lepší a bezpečnější baterie dodávat automobily s dojezdem dnešních spalovacích motorů , a to za ceny střední třídy. Vlastním hybrid. Očekávám, že můj příští vůz bude elektrický.Tesla bude existovat i v roce 2027. Většina dnešních výrobců elektromobilů nebude. Ale i to je již započítáno v ceně akcií Tesly, které mají hodnotu osminásobku letošních tržeb. Očekáváme, že příští rok bude pro Teslu a celé odvětví elektromobilů těžký. Akcie Tesly budete moci příští Vánoce pořídit za nižší cenu.
Akcie společnosti Rocket Lab, amerického hráče v oblasti vesmírných technologií, v úterý dosáhly historického intradenního maxima 45,48 USD – nejvyšší...