Klíčové body
- Při úvodních pohovorech se zaměřte na hodnotu, kterou můžete přinést firmě, nikoli na osobní cíle
- Vyhýbejte se otázkám o platu a benefitech na začátku pohovoru
- Vyjádřete své nadšení pro práci a ukažte, jak vaše dovednosti a zkušenosti mohou přispět k úspěchu organizace
To, jak se na první schůzce představíte, ovlivní, zda postoupíte do další fáze výběrového řízení. Otázky týkající se životního stylu a místa výkonu práce si nechte na pozdější dobu.
Na začátku musíte vstoupit nohou do dveří. Jako trenér veřejného vystupování, který pomohl více než 2 000 lidem po celém světě přednést své poselství, vám tyto tipy mohou pomoci získat práci, kterou chcete, a zvýšit vaši kariérní dráhu.
Berte každé své vystoupení při hledání práce jako příležitost k získání důvěryhodnosti a navázání kontaktu s publikem.
Neříkejte věci, které se soustředí na vaše osobní cíle:
„Hledám práci na určitém místě.“
„Hledám práci s minimálním platem a benefity.“
„Hledám práci na určitém místě.
„Hledám práci, která mi poskytne dostatek volného času na realizaci mých osobních zájmů.“
Místo toho říkejte věci, které upozorňují na hodnotu, kterou přidáte:
„Hledám práci, kde mohu přispět k ochraně životního prostředí a zároveň se soustředit na výsledek hospodaření.“
Začněte slovy: „Hledám práci v Richmondu ve Virginii,“ a konverzace se tak bude týkat spíše vás než organizace.

Pokud máte konkrétní geografickou lokalitu, kde chcete žít, udělejte si předem průzkum, abyste se ujistili, že vaše zamýšlená cílová pracovní pozice má provoz nebo flexibilitu práce tam, kde chcete být.
Tímto způsobem můžete vést rozhovor o obsahu práce a o tom, čeho tam chcete dosáhnout. To je důležité zejména na veletrhu práce nebo veletrhu, kde se scházejí lidé a organizace z celého světa.
Zaměřte se při úvodních rozhovorech na to, jaký dopad chcete prací pro danou organizaci dosáhnout. Mluvte o tom, co vás profesně pohání.
Věnujme chvíli diskusi o tom, že se ucházíte o práci, u které je výslovně uvedeno, že je v místě, kde nebydlíte. Pokud tam nebydlíte a neplánujete tam bydlet, můžete ušetřit čas všech, včetně svého, tím, že se o místo nebudete ucházet.
Pokud tam nebydlíte, ale rádi byste se tam přestěhovali nebo jste ochotni se tam přestěhovat, uveďte to v motivačním dopise.
Buďte konkrétní. „Plánuji se přestěhovat zpět do Albany, abych byl nablízku své rodině“.
Nebo: „Jsem ochoten se přestěhovat, pokud mi nový zaměstnavatel uhradí některé náklady spojené s přestěhováním.“
Jsem přesvědčen, že mohu úspěšně plnit vaše cíle, pokud budu pracovat na dálku a navštěvovat kancelář každý měsíc.“
Ať už je váš herní plán, jak byste tuto práci, která se nachází jinde, vykonávali, jakýkoli, napište ho do motivačního dopisu, pokud chcete, aby vás brali jako vážného kandidáta.
„Mým cílem je pracovat v technologickém sektoru, abych využil dovednosti, které jsem se naučil na vysoké škole, a pomohl tak své nové společnosti dosáhnout jejích cílů“.
Využijte této příležitosti k tomu, abyste si upevnili důvěryhodnost tím, že zdůrazníte dovednosti, které máte díky předchozím zaměstnáním, kurzům a stážím, které jste absolvovali, nebo jiné příklady, které prokáží, že již máte dovednosti pro danou organizaci nebo pozici.
Vyprávějte příběhy o tom, čeho jste v této oblasti práce dosáhli.
Ukažte své nadšení pro daný typ práce, místo abyste mluvili o tom, jak pro vás bude práce dobrá.
„Miloval jsem svou práci, ze které jsem byl právě propuštěn, a mým cílem je pracovat pro podobnou společnost, abych využil své odborné znalosti v tomto odvětví.“
Osoba, se kterou mluvíte na veletrhu práce nebo na pohovoru, je také člověk
Pokud vás propustili, lidé s vámi mohou soucítit a chtít vám pomoci. Využijte propuštění k navázání kontaktu se svým publikem – i když je to publikum jen jedno.
Vyprávějte krátký, kultivovaný příběh o tom, jak jste byli propuštěni a jakou práci jste v té době dělali.
Ukažte, že jste svou práci milovali a chcete v ní pokračovat. Dejte najevo, že k bývalému zaměstnavateli nechováte špatné pocity
Podělte se o konkrétní úspěchy ze svých předchozích zaměstnání.

Kdykoli použijete nějakou statistiku nebo řeknete něco jako: „Zvýšil jsem prodej o 15 %,“ snažte se, aby se tato statistika dala vztáhnout k danému případu.
Můžete například říci: „V loňském roce jsem do našeho seznamu přidal pět nových klientů. To je o 15 % více šťávy z vašeho lisu na stejný produkt.“ V tomto případě je to pro vás zajímavé.
Nebo: „Když jsem přišel do firmy jako nový zaměstnanec, mohl jsem se na naše procesy podívat novým pohledem.
Doporučení, která jsem předložil svému nadřízenému, vedla k roční úspoře nákladů ve výši téměř 100 000 USD, což je ekvivalent snížení vašeho osobního měsíčního rozpočtu o 10 %, aniž byste se museli vzdát členství v posilovně.“
Jakmile se dostanete hlouběji do procesu pohovoru, je čas položit otázky, které vám pomohou rozhodnout se, zda danou práci chcete, včetně otázek na plat, místo, flexibilní rozvrh a benefity.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky