Land Rover odštěpuje značku Defender jako samostatnou jednotku s vlastní identitou
Nejnovější model, Defender OCTA, nabízí extrémní výkon a inovativní technologie
OCTA je vybaven 4,4litrovým V8 motorem a novým systémem dynamického odpružení „6D“
Legendární a oblíbený Defender je nyní samostatnou jednotkou. Land Rover se rozhodl, že Defender, jehož automobilový genofond sahá až do roku 1948, je dospělý – připravený opustit hnízdo a vyletět jako samostatná, i když úzce propojená značka.
Tento krok dává výkonnému SUV, které se v roce 2020 vrátilo na plný úvazek pod hlavičku Jaguar Land Rover, šanci roztáhnout tato křídla a měnit svou identitu prostřednictvím specializovaných vozů menších sérií.
Nejnovějším a nejvýraznějším přírůstkem do hejna Defenderů je OCTA – nejdůležitější nová tvář řady, protože tento stroj chce nově definovat extrémní výkony Defenderu i celé kolekce JLR.
Historie Defenderu sahá až do roku 1983, ale vyrostl z původní konstrukce dřívějších Land Roverů (v podstatě obdélník s kolem v každém rohu, aby se omezila neodpružená hmotnost a umožnila svižnější jízda v terénu). Od té doby se SUV, stejně jako zbytek kolekce automobilky, vyvinulo z pracovního stroje určeného spíše širšímu publiku na špičkový výtvor určený pro movitější zákazníky.
Společnost JLR ukončila výrobu modelu Defender v roce 2016 v souvislosti s plným přechodem značky Land Rover na rodinu luxusních SUV. Nyní je klasická značka Defender plně obnovena a stojí vedle Range Roveru, Discovery a Jaguaru jako čtyři pilíře JLR, přičemž každý z nich může vyvíjet své vlastní varianty a speciální vozy.
Během nedávného Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který se konal podél malebných hor South Downs v jihovýchodní Anglii, nabídli tvůrci vozu Defender možnost vyzkoušet si první významný přírůstek do modelové řady Defender – prototyp OCTA.
Vedle pronikavého řevu legend F1 a hyperaut zdolávajících Goodwoodský kopec, který se ozýval v dešti, dával OCTA pocítit své schopnosti uprostřed bláta a špíny profesionální off-roadové trati okruhu.
Ačkoli každý Defender přijíždí připraven zdolat každou horu a přebrodit každý potok, OCTA přebírá staré specifikace pro zvládání takových povinností a posouvá je všechny do oblasti, kterou by Kenny Loggins mohl popsat jako „high as you can go“.
OCTA nese 4,4litrový motor V8 se dvěma turbodmychadly, který zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Pomocí systému dynamického odpružení, který konstruktéři SUV nazvali „6D“, využívá OCTA hydraulicky propojené a plynule proměnné poloaktivní tříventilové tlumiče s centrálním rozdělováním zatížení řízené umělou inteligencí na palubě.
To je velmi působivý způsob, jak říci, že OCTA nejenže zvládá terénní výzvy v rychlosti, ale vozidla tak mohou činit bezpečně a zároveň poskytovat tolik komfortu, kolik gravitace dovolí.
Aby tvůrci vozu vytvořili prostor pro drsný svět, rozšířili jeho rozvor o 68 mm a zvýšili světlou výšku SUV o 28 mm. Hloubka brodivosti OCTA je celých 1 000 mm, tedy zhruba tři stopy.
Konečný výsledek poskytuje zážitek z jízdy v terénu, který se nepodobá ničemu, o co se Land Rover, Range Rover nebo (nyní) Defender ve svých předchozích konstrukcích pokoušeli.
OCTA má všechny potřebné technické asistenty na palubě (například boční kamery, asistenta pro jízdu do kopce a nový jízdní režim OCTA pro nejtěsnější průjezd terénem), které řidiči pomáhají pilotovat SUV i v tom nejskalnatějším nebo nejmokřejším terénu. Je to však výkon a odolnost, které tento nejnovější Defender skutečně odlišují.
V plné rychlosti v blátivých podmínkách OCTA stále dokáže najít stopu při akceleraci a zároveň přesně trefit vrchol zatáčky. Zadní část se rozšiřuje tak akorát, aby poskytla řidiči i případným spolujezdcům vzrušení.
Pokud se SUV postaví do cesty neuvážený násep nad padlým stromem nebo kamenitý výstupek, OCTA ho zvládne s řidičovou špičkou dole – zachytí vzduch a pak se s uklidňující rovnováhou vrátí do neurvalých pout země.
Stručně řečeno, nikdy žádný Defender ani jiné sériově vyráběné vozidlo JLR nedokázalo tak agresivně projíždět pískem, sněhem, kamením, řekami a stromy.
Podle Jamala Hameediho, ředitele divize JLR Special Vehicle Operations, se tým OCTA pustil do nejextrémnějšího testovacího programu, který byl kdy na stavbu SVO uvalen.
„Provedli jsme více než milion kilometrů testů v reálném provozu od pouští až po Arjeplog ve Švédsku, jižně od polárního kruhu,“ říká Hameedi. „Přidali jsme dalších 13 960 testů. Výsledkem byl první Defender, který oficiálně absolvoval všechny extrémní trasy v našem testovacím zařízení v Eastnoru ve Velké Británii.
Stanovili jsme si za cíl posunout terénní výkony Defenderu za hranice všeho, co jsme dosud viděli, a to se nám podařilo.“
V USA je k prodeji omezený počet 1 000 kusů, každý OCTA bude dodán na zakázku prostřednictvím online objednávky se základní doporučenou cenou přibližně 168 000 USD. Na trh dorazí až v modelovém roce 2025, ale zájemci z řad budoucích kupců mohou kontaktovat prodejce a objednat si jej již nyní.
Vůz jako OCTA, který se tak agresivně odchyluje od předchozích designů, může vyvolat vlny v celé rodině značky JLR a signalizovat éru změn. Zatímco Defender vyráží do volné přírody a Range Rover redefinuje svá výkonnostní měřítka s modelem 2025 Sport SV Edition 1, Jaguar zůstává uprostřed totálního přerodu.
Jaguar opustil svou kolekci luxusních spotřebních vozů střední třídy a světu se znovu představí s omezenou sadou špičkových, elektricky poháněných výkonných luxusních staveb.
Zatímco se výkonný ředitel společnosti Jaguar Rawdon Glover soustředí na tento skok, poznamenává, že celá identita JLR se upírá k modelu Defender OCTA.
„V průběhu let jsme byli svědky toho, že se mnoho verzí vozů Jaguar nebo Land Rover či Range Rover zaměřovalo na dynamické výkony,“ říká Glover. „O tom Defender nutně nebyl, protože jeho identitou je ‚jet kamkoli potřebujete a dělat cokoli, co potřebujete‘. OCTA tento charakter přebírá a vše, co se ho týká, vytáčí do nové identity Defenderu.“
Glover si uvědomuje paralely mezi Defenderem, který nově definuje hranice své přítomnosti, a posláním jeho týmu Jaguar představit světu novou automobilovou entitu.
„Při navrhování OCTA nešlo jen o to vytvořit nejrychlejší Defender,“ dodává. „Šlo také o nové definování terénních a jízdních schopností. OCTA ukazuje světu, co konstrukce a inženýrství JLR dokáže a dokáže, a poukazuje na to, jak se bude naše rodina značek utvářet.
Legendární a oblíbený Defender je nyní samostatnou jednotkou. Land Rover se rozhodl, že Defender, jehož automobilový genofond sahá až do roku 1948, je dospělý – připravený opustit hnízdo a vyletět jako samostatná, i když úzce propojená značka. Tento krok dává výkonnému SUV, které se v roce 2020 vrátilo na plný úvazek pod hlavičku Jaguar Land Rover, šanci roztáhnout tato křídla a měnit svou identitu prostřednictvím specializovaných vozů menších sérií. Nejnovějším a nejvýraznějším přírůstkem do hejna Defenderů je OCTA – nejdůležitější nová tvář řady, protože tento stroj chce nově definovat extrémní výkony Defenderu i celé kolekce JLR. Historie Defenderu sahá až do roku 1983, ale vyrostl z původní konstrukce dřívějších Land Roverů . Od té doby se SUV, stejně jako zbytek kolekce automobilky, vyvinulo z pracovního stroje určeného spíše širšímu publiku na špičkový výtvor určený pro movitější zákazníky. Společnost JLR ukončila výrobu modelu Defender v roce 2016 v souvislosti s plným přechodem značky Land Rover na rodinu luxusních SUV. Nyní je klasická značka Defender plně obnovena a stojí vedle Range Roveru, Discovery a Jaguaru jako čtyři pilíře JLR, přičemž každý z nich může vyvíjet své vlastní varianty a speciální vozy.Apartmány Benecko - Investiční apartmány v obci Benecko přímo na sjezdovce Reklama Během nedávného Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který se konal podél malebných hor South Downs v jihovýchodní Anglii, nabídli tvůrci vozu Defender možnost vyzkoušet si první významný přírůstek do modelové řady Defender – prototyp OCTA. Vedle pronikavého řevu legend F1 a hyperaut zdolávajících Goodwoodský kopec, který se ozýval v dešti, dával OCTA pocítit své schopnosti uprostřed bláta a špíny profesionální off-roadové trati okruhu. Ačkoli každý Defender přijíždí připraven zdolat každou horu a přebrodit každý potok, OCTA přebírá staré specifikace pro zvládání takových povinností a posouvá je všechny do oblasti, kterou by Kenny Loggins mohl popsat jako „high as you can go“. OCTA nese 4,4litrový motor V8 se dvěma turbodmychadly, který zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Pomocí systému dynamického odpružení, který konstruktéři SUV nazvali „6D“, využívá OCTA hydraulicky propojené a plynule proměnné poloaktivní tříventilové tlumiče s centrálním rozdělováním zatížení řízené umělou inteligencí na palubě. To je velmi působivý způsob, jak říci, že OCTA nejenže zvládá terénní výzvy v rychlosti, ale vozidla tak mohou činit bezpečně a zároveň poskytovat tolik komfortu, kolik gravitace dovolí. Aby tvůrci vozu vytvořili prostor pro drsný svět, rozšířili jeho rozvor o 68 mm a zvýšili světlou výšku SUV o 28 mm. Hloubka brodivosti OCTA je celých 1 000 mm, tedy zhruba tři stopy. Konečný výsledek poskytuje zážitek z jízdy v terénu, který se nepodobá ničemu, o co se Land Rover, Range Rover nebo Defender ve svých předchozích konstrukcích pokoušeli. OCTA má všechny potřebné technické asistenty na palubě , které řidiči pomáhají pilotovat SUV i v tom nejskalnatějším nebo nejmokřejším terénu. Je to však výkon a odolnost, které tento nejnovější Defender skutečně odlišují. V plné rychlosti v blátivých podmínkách OCTA stále dokáže najít stopu při akceleraci a zároveň přesně trefit vrchol zatáčky. Zadní část se rozšiřuje tak akorát, aby poskytla řidiči i případným spolujezdcům vzrušení. Pokud se SUV postaví do cesty neuvážený násep nad padlým stromem nebo kamenitý výstupek, OCTA ho zvládne s řidičovou špičkou dole – zachytí vzduch a pak se s uklidňující rovnováhou vrátí do neurvalých pout země. Stručně řečeno, nikdy žádný Defender ani jiné sériově vyráběné vozidlo JLR nedokázalo tak agresivně projíždět pískem, sněhem, kamením, řekami a stromy. Podle Jamala Hameediho, ředitele divize JLR Special Vehicle Operations, se tým OCTA pustil do nejextrémnějšího testovacího programu, který byl kdy na stavbu SVO uvalen. „Provedli jsme více než milion kilometrů testů v reálném provozu od pouští až po Arjeplog ve Švédsku, jižně od polárního kruhu,“ říká Hameedi. „Přidali jsme dalších 13 960 testů. Výsledkem byl první Defender, který oficiálně absolvoval všechny extrémní trasy v našem testovacím zařízení v Eastnoru ve Velké Británii. Stanovili jsme si za cíl posunout terénní výkony Defenderu za hranice všeho, co jsme dosud viděli, a to se nám podařilo.“ V USA je k prodeji omezený počet 1 000 kusů, každý OCTA bude dodán na zakázku prostřednictvím online objednávky se základní doporučenou cenou přibližně 168 000 USD. Na trh dorazí až v modelovém roce 2025, ale zájemci z řad budoucích kupců mohou kontaktovat prodejce a objednat si jej již nyní. Vůz jako OCTA, který se tak agresivně odchyluje od předchozích designů, může vyvolat vlny v celé rodině značky JLR a signalizovat éru změn. Zatímco Defender vyráží do volné přírody a Range Rover redefinuje svá výkonnostní měřítka s modelem 2025 Sport SV Edition 1, Jaguar zůstává uprostřed totálního přerodu. Jaguar opustil svou kolekci luxusních spotřebních vozů střední třídy a světu se znovu představí s omezenou sadou špičkových, elektricky poháněných výkonných luxusních staveb. Zatímco se výkonný ředitel společnosti Jaguar Rawdon Glover soustředí na tento skok, poznamenává, že celá identita JLR se upírá k modelu Defender OCTA. „V průběhu let jsme byli svědky toho, že se mnoho verzí vozů Jaguar nebo Land Rover či Range Rover zaměřovalo na dynamické výkony,“ říká Glover. „O tom Defender nutně nebyl, protože jeho identitou je ‚jet kamkoli potřebujete a dělat cokoli, co potřebujete‘. OCTA tento charakter přebírá a vše, co se ho týká, vytáčí do nové identity Defenderu.“ Glover si uvědomuje paralely mezi Defenderem, který nově definuje hranice své přítomnosti, a posláním jeho týmu Jaguar představit světu novou automobilovou entitu. „Při navrhování OCTA nešlo jen o to vytvořit nejrychlejší Defender,“ dodává. „Šlo také o nové definování terénních a jízdních schopností. OCTA ukazuje světu, co konstrukce a inženýrství JLR dokáže a dokáže, a poukazuje na to, jak se bude naše rodina značek utvářet.