Letecké společnosti Air China a China Southern Airlines ve středu obdrží první letouny domácího dopravce COMAC C919 a stanou se tak druhým a třetím čínským dopravcem, který bude letoun provozovat. Tento krok přichází v době, kdy se čínský výrobce letadel COMAC snaží konkurovat na trhu osobních letadel, kterému dominují západní výrobci Airbus a Boeing. Letoun C919, který pojme až 192 osob, vstoupil do domácího provozu v loňském roce a obdržel objednávky na více než 1 000 letadel. COMAC sice prodává letoun C919 v zahraničí, ale stále se potýká s problémy při získávání certifikací od USA a Evropské unie. Přesto prognóza poradenské společnosti Cirium, která se zabývá letectvím, předpovídá do roku 2042 přibližně 1 700 dodávek letounu C919, což by znamenalo 25% podíl na trhu ve srovnání s letadly Boeing a Airbus. Společnost Suparna Airlines se sídlem v Šanghaji, dceřiná společnost Hainan Airlines, plánuje v budoucnu provozovat výhradně letouny C919. Očekává se, že expandující čínský komerční letecký průmysl bude do roku 2043 potřebovat přibližně 8 830 nových letadel.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky