Tencent zaznamenal lepší než očekávaný 47% nárůst zisku díky hrám a nástrojům AI
Čínská technologická společnost Tencent zveřejnila působivé výsledky za třetí čtvrtletí, které překonaly očekávání analytiků díky růstu ve svých klíčových segmentech – hrách, reklamních službách a cloudových technologiích.
Zisk společnosti Tencent vzrostl o 47 % díky úspěchům v hrách, reklamě a cloudu
Tržby z domácích a mezinárodních her posílily, přičemž rostly o 14 % a 11 %
Tencent využívá AI k zlepšení cílení reklam a zvýšení míry prokliků v aplikaci WeChat
Objem tržeb z e-commerce miniprogramů WeChatu překročil 2 biliony jüanů díky rozšíření nabídky služeb
Zisk společnosti vzrostl o 47 % a dosáhl 53,23 miliardy jüanů (přibližně 7,37 miliardy USD), čímž převýšil odhadovaných 46,18 miliardy jüanů. Tencent se stále více prosazuje jako významný hráč nejen v herním průmyslu, ale i v oblasti umělé inteligence a digitální reklamy.
Růst herního segmentu a mezinárodní expanze
Hry zůstávají pro Tencent klíčovým zdrojem příjmů, přičemž tržby z domácích her vzrostly meziročně o 14 % na 37,3 miliardy jüanů. Tento růst je poháněn nejen úspěchem stávajících titulů, ale také oblibou nových her, které si získávají dlouhodobou popularitu na trhu. Tržby z mezinárodních her pak vykázaly růst o 11 % na 14,5 miliardy jüanů. Tento růst odráží úspěšné snahy Tencentu expandovat mimo Čínu a etablovat se na globálních trzích, což zvyšuje jeho konkurenceschopnost proti jiným technologickým gigantům v oblasti her, jako je například Activision Blizzard.
Společnost ve svém vyjádření uvedla, že jak stávající, tak i nové herní tituly vykazují „věčně zelený potenciál“, což naznačuje jejich dlouhodobý růst a stálý zájem hráčů. Tencent navíc investuje do vývoje her, které těží z pokročilých technologií umělé inteligence, čímž posiluje uživatelskou interakci a vylepšuje celkový herní zážitek. Tato strategie společnosti pomáhá nejen udržovat stávající uživatele, ale i přitahovat nové hráče, kteří hledají inovativní a interaktivní herní prostředí.
Zdroj: Getty Images
Růst příjmů z reklamy a posílení WeChatu
Reklamní segment Tencentu vykázal meziroční nárůst o 17 % a dosáhl 29,99 miliardy jüanů, čímž se stal jedním z nejrychleji rostoucích zdrojů příjmů mimo herní sektor. Tento růst podtrhuje sílící poptávku inzerentů po využití krátkých videí, miniprogramů a funkcí vyhledávání v aplikaci WeChat(v Číně nazývané Weixin). WeChat, který je jednou z nejpopulárnějších komunikačních platforem v Číně s 1,38 miliardami aktivních uživatelů měsíčně, se stává stále důležitějším nástrojem pro inzerenty díky svému rozšířenému uživatelskému dosahu a novým funkcím, které zvyšují interakci uživatelů s obsahem.
Jedním z klíčových nástrojů pro zvyšování efektivity reklamy je implementace umělé inteligence, která umožňuje cílené kampaně s vysokou mírou prokliků a engagementu. V červnu Tencent vylepšil reklamní funkci, která pomocí umělé inteligence vybírá nebo dokonce vytváří cílené reklamy, jež se zobrazují v článcích a videích na WeChatu. Tento krok vedl k devítinásobnému nárůstu počtu uživatelů využívajících tuto funkci oproti předchozímu roku, přičemž počet firem využívajících cílené reklamy přesáhl 200 000. Tento nárůst ukazuje, jak efektivní mohou být inovace zaměřené na umělou inteligenci při zvyšování reklamních příjmů.
Cloudové služby a umělá inteligence
Tencent pokračuje v expanzi svých cloudových služeb a technologických nástrojů zaměřených na umělou inteligenci, což přispívá k růstu společnosti v rámci globálního boomu v oblasti AI. Využití umělé inteligence v marketingových službách a cloudu se stává jednou z klíčových oblastí růstu, přičemž Tencent v tomto segmentu očekává dlouhodobý růstový potenciál. Společnost plánuje pokračovat v investicích do technologií, které podporují zlepšení uživatelského zážitku a poskytují vyšší hodnotu jejím partnerům.
Umělá inteligence je také základem nového vyhledávacího systému na WeChatu, kde se počet komerčních dotazů a míra prokliků zvýšily díky zavedení pokročilých jazykových modelů. Tyto pokroky odrážejí úspěšnou integraci umělé inteligence do každodenních funkcí a ukazují, jak Tencent využívá technologický vývoj ke zlepšení služeb a zvýšení efektivity svých produktů.
Krátká videa a e-commerce jako konkurenční výhoda
Tencent se v poslední době zaměřuje na rozvoj svých krátkých videí a elektronických obchodních služeb, aby mohl lépe konkurovat platformě Douyin, čínské verzi TikToku od ByteDance, a dalším online nákupním platformám. Společnost vytvořila řadu miniprogramů pro e-commerce na WeChatu, které uživatelům umožňují objednávat jídlo, dobíjet elektromobily či využívat lékařské služby. Tento segment vygeneroval za třetí čtvrtletí hrubou hodnotu zboží ve výši přes 2 biliony jüanů, což představuje meziroční nárůst o desítky procent. Tento úspěch zdůrazňuje rostoucí význam elektronického obchodování pro Tencent a jeho strategii rozšířit svůj dosah do dalších oblastí.
Tencent plánuje nadále investovat do rozvoje technologií umělé inteligence, her a elektronického obchodování, což by mělo přispět k udržení růstové trajektorie. Společnost využívá jak silného zázemí v domácím prostředí, tak i příležitostí na mezinárodním trhu. S rozšiřující se základnou aktivních uživatelů na platformě WeChat a rostoucím zájmem o služby využívající umělou inteligenci se Tencent snaží zajistit dlouhodobý růst i v náročném konkurenčním prostředí.
Růst Tencentu za třetí čtvrtletí je důkazem toho, že se společnosti daří zlepšovat a rozšiřovat své produkty a služby v souladu s aktuálními trendy v technologickém sektoru. Budoucí výkon akcií a úspěch společnosti budou záviset na tom, zda Tencent dokáže nadále reagovat na potřeby trhu a přizpůsobovat se dynamickým změnám v oblasti technologií a digitálního marketingu.
Zisk společnosti vzrostl o 47 % a dosáhl 53,23 miliardy jüanů , čímž převýšil odhadovaných 46,18 miliardy jüanů. Tencent se stále více prosazuje jako významný hráč nejen v herním průmyslu, ale i v oblasti umělé inteligence a digitální reklamy.Růst herního segmentu a mezinárodní expanzeHry zůstávají pro Tencent klíčovým zdrojem příjmů, přičemž tržby z domácích her vzrostly meziročně o 14 % na 37,3 miliardy jüanů. Tento růst je poháněn nejen úspěchem stávajících titulů, ale také oblibou nových her, které si získávají dlouhodobou popularitu na trhu. Tržby z mezinárodních her pak vykázaly růst o 11 % na 14,5 miliardy jüanů. Tento růst odráží úspěšné snahy Tencentu expandovat mimo Čínu a etablovat se na globálních trzích, což zvyšuje jeho konkurenceschopnost proti jiným technologickým gigantům v oblasti her, jako je například Activision Blizzard.Společnost ve svém vyjádření uvedla, že jak stávající, tak i nové herní tituly vykazují „věčně zelený potenciál“, což naznačuje jejich dlouhodobý růst a stálý zájem hráčů. Tencent navíc investuje do vývoje her, které těží z pokročilých technologií umělé inteligence, čímž posiluje uživatelskou interakci a vylepšuje celkový herní zážitek. Tato strategie společnosti pomáhá nejen udržovat stávající uživatele, ale i přitahovat nové hráče, kteří hledají inovativní a interaktivní herní prostředí.Růst příjmů z reklamy a posílení WeChatuReklamní segment Tencentu vykázal meziroční nárůst o 17 % a dosáhl 29,99 miliardy jüanů, čímž se stal jedním z nejrychleji rostoucích zdrojů příjmů mimo herní sektor. Tento růst podtrhuje sílící poptávku inzerentů po využití krátkých videí, miniprogramů a funkcí vyhledávání v aplikaci WeChat . WeChat, který je jednou z nejpopulárnějších komunikačních platforem v Číně s 1,38 miliardami aktivních uživatelů měsíčně, se stává stále důležitějším nástrojem pro inzerenty díky svému rozšířenému uživatelskému dosahu a novým funkcím, které zvyšují interakci uživatelů s obsahem.Jedním z klíčových nástrojů pro zvyšování efektivity reklamy je implementace umělé inteligence, která umožňuje cílené kampaně s vysokou mírou prokliků a engagementu. V červnu Tencent vylepšil reklamní funkci, která pomocí umělé inteligence vybírá nebo dokonce vytváří cílené reklamy, jež se zobrazují v článcích a videích na WeChatu. Tento krok vedl k devítinásobnému nárůstu počtu uživatelů využívajících tuto funkci oproti předchozímu roku, přičemž počet firem využívajících cílené reklamy přesáhl 200 000. Tento nárůst ukazuje, jak efektivní mohou být inovace zaměřené na umělou inteligenci při zvyšování reklamních příjmů.Cloudové služby a umělá inteligenceTencent pokračuje v expanzi svých cloudových služeb a technologických nástrojů zaměřených na umělou inteligenci, což přispívá k růstu společnosti v rámci globálního boomu v oblasti AI. Využití umělé inteligence v marketingových službách a cloudu se stává jednou z klíčových oblastí růstu, přičemž Tencent v tomto segmentu očekává dlouhodobý růstový potenciál. Společnost plánuje pokračovat v investicích do technologií, které podporují zlepšení uživatelského zážitku a poskytují vyšší hodnotu jejím partnerům.Umělá inteligence je také základem nového vyhledávacího systému na WeChatu, kde se počet komerčních dotazů a míra prokliků zvýšily díky zavedení pokročilých jazykových modelů. Tyto pokroky odrážejí úspěšnou integraci umělé inteligence do každodenních funkcí a ukazují, jak Tencent využívá technologický vývoj ke zlepšení služeb a zvýšení efektivity svých produktů.Krátká videa a e-commerce jako konkurenční výhodaTencent se v poslední době zaměřuje na rozvoj svých krátkých videí a elektronických obchodních služeb, aby mohl lépe konkurovat platformě Douyin, čínské verzi TikToku od ByteDance, a dalším online nákupním platformám. Společnost vytvořila řadu miniprogramů pro e-commerce na WeChatu, které uživatelům umožňují objednávat jídlo, dobíjet elektromobily či využívat lékařské služby. Tento segment vygeneroval za třetí čtvrtletí hrubou hodnotu zboží ve výši přes 2 biliony jüanů, což představuje meziroční nárůst o desítky procent. Tento úspěch zdůrazňuje rostoucí význam elektronického obchodování pro Tencent a jeho strategii rozšířit svůj dosah do dalších oblastí.Tencent Holdings Limited Výhled do budoucnaTencent plánuje nadále investovat do rozvoje technologií umělé inteligence, her a elektronického obchodování, což by mělo přispět k udržení růstové trajektorie. Společnost využívá jak silného zázemí v domácím prostředí, tak i příležitostí na mezinárodním trhu. S rozšiřující se základnou aktivních uživatelů na platformě WeChat a rostoucím zájmem o služby využívající umělou inteligenci se Tencent snaží zajistit dlouhodobý růst i v náročném konkurenčním prostředí.Růst Tencentu za třetí čtvrtletí je důkazem toho, že se společnosti daří zlepšovat a rozšiřovat své produkty a služby v souladu s aktuálními trendy v technologickém sektoru. Budoucí výkon akcií a úspěch společnosti budou záviset na tom, zda Tencent dokáže nadále reagovat na potřeby trhu a přizpůsobovat se dynamickým změnám v oblasti technologií a digitálního marketingu.