Fitch Ratings revidoval výhled pro Volkswagen AG (OTC:VWAGY) (VW) z „stabilního“ na „negativní“, přičemž dlouhodobý rating emise (IDR) zůstal na „A-“. Změna výhledu je způsobena zhoršujícími se tržními podmínkami v USA a rostoucími náklady, které vyplývají z tarifů uvalených na automobilový sektor.
Agentura predikuje, že EBIT marže VW klesnou o 100-150 bazických bodů na přibližně 5 % a marže volného peněžního toku (FCF) zůstanou v následujících 12 měsících negativní, což klesne pod jejich citlivostní limity pro rating. I když se očekává střednědobé oživení díky nižším nákladům na restrukturalizaci a novým modelům, Fitch vidí omezený prostor pro zlepšení ratingu kvůli riziku implementace a dalším ekonomickým tlakům, které vyplývají z revidovaných predikcí pro většinu Evropy.
Potvrzení IDR odráží silnou kapitálovou strukturu a solidní podnikatelský profil VW, který zahrnuje dobrou geografickou diversifikaci a produktové portfólio pokrývající téměř všechny subsektory automobilového a komerčního vozového parku.
Fitch odhaduje, že 25% tarif zaměřený na evropské automobily určené pro americký trh způsobí pokles EBIT marže VW o 100-150 bazických bodů v roce 2025, kromě nedávných nákladů na restrukturalizaci v Evropě. Tyto tarify ovlivňují třetinu prodeje VW v USA a méně než 4 % jeho celkového prodeje, přičemž primárně dopadají na ziskové značky Audi a Porsche.
Ačkoliv společnost může přenést tento cenový nárůst na zákazníky, může to vést ke ztrátě podílu na trhu v USA. Ratingová agentura očekává, že provozní marže se do roku 2026 zotaví na 7 %. Prodloužené obchodní diskuse mezi politickými stranami o řešení a inflace způsobená tarify by však mohla potlačit poptávku po nových autech a dále negativně ovlivnit provozní marže.
Fitch Ratings revidoval výhled pro Volkswagen AG z „stabilního“ na „negativní“, přičemž dlouhodobý rating emise zůstal na „A-“. Změna výhledu je způsobena zhoršujícími se tržními podmínkami v USA a rostoucími náklady, které vyplývají z tarifů uvalených na automobilový sektor.
Agentura predikuje, že EBIT marže VW klesnou o 100-150 bazických bodů na přibližně 5 % a marže volného peněžního toku zůstanou v následujících 12 měsících negativní, což klesne pod jejich citlivostní limity pro rating. I když se očekává střednědobé oživení díky nižším nákladům na restrukturalizaci a novým modelům, Fitch vidí omezený prostor pro zlepšení ratingu kvůli riziku implementace a dalším ekonomickým tlakům, které vyplývají z revidovaných predikcí pro většinu Evropy.
Potvrzení IDR odráží silnou kapitálovou strukturu a solidní podnikatelský profil VW, který zahrnuje dobrou geografickou diversifikaci a produktové portfólio pokrývající téměř všechny subsektory automobilového a komerčního vozového parku.
Fitch odhaduje, že 25% tarif zaměřený na evropské automobily určené pro americký trh způsobí pokles EBIT marže VW o 100-150 bazických bodů v roce 2025, kromě nedávných nákladů na restrukturalizaci v Evropě. Tyto tarify ovlivňují třetinu prodeje VW v USA a méně než 4 % jeho celkového prodeje, přičemž primárně dopadají na ziskové značky Audi a Porsche.
Ačkoliv společnost může přenést tento cenový nárůst na zákazníky, může to vést ke ztrátě podílu na trhu v USA. Ratingová agentura očekává, že provozní marže se do roku 2026 zotaví na 7 %. Prodloužené obchodní diskuse mezi politickými stranami o řešení a inflace způsobená tarify by však mohla potlačit poptávku po nových autech a dále negativně ovlivnit provozní marže.