Britský maloobchodní řetězec Marks & Spencer obnovil přijímání objednávek oblečení prostřednictvím služby „click and collect“ po 15týdenní přestávce způsobené kybernetickým útokem a krádeží dat.
Společnost M&S, která existuje již 141 let, přestala přijímat objednávky přes svůj web a aplikaci na oděvy a dodávky domů a vyzvednutí v obchodech 25. dubna, tři dny poté, co oznámila, že řeší „kybernetický incident”.
Online objednávky s dodáním obnovila 10. června, ale služby „click and collect”, které zákazníkům umožňují objednat si zboží online a vyzvednout si ho v obchodech, zůstaly pozastaveny.
Webové stránky M&S v pondělí oznámily, že služba „click and collect“ byla obnovena. Společnost na žádost o komentář okamžitě nereagovala.
V květnu společnost M&S odhadla, že hacknutí jejích systémů ji v finančním roce 2025/26 bude stát asi 300 milionů liber
V rámci řešení hackerského útoku a krádeže dat společnost M&S odpojila další systémy. To snížilo dostupnost oblečení i potravin v obchodech, což dále snížilo tržby.
Těží z toho konkurenti, jako je Next v oděvním průmyslu a Sainsbury’s v potravinářství.
CEO společnosti M&S Stuart Machin na začátku července investorům sdělil, že skupina by měla nejhorší dopady incidentu překonat do srpna.
Akcie společnosti M&S letos zatím klesly o 12 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky