LOUISVILLE (Reuters) – Ford plánuje v roce 2027 uvést na trh novou řadu cenově dostupných elektromobilů, včetně středně velkého pickupu s cílovou cenou 30 000 dolarů, oznámila společnost v pondělí. Ford se tak snaží dosáhnout nákladové efektivity čínských konkurentů.
Nový středně velký čtyřdveřový pickup bude montován v továrně automobilky v Louisville v Kentucky. Ford investuje do továrny, která vyrábí modely Escape a Lincoln Corsair, téměř 2 miliardy dolarů a zachová alespoň 2 200 pracovních míst, uvedla společnost v prohlášení.
Čínské automobilky, jako je BYD, zefektivnily svůj dodavatelský řetězec a výrobní systém, aby mohly vyrábět elektromobily za zlomek nákladů západních automobilek. Ačkoli se tyto vozy ještě nedostaly na americký trh, generální ředitel Ford Jim Farley uvedl, že nastavují nový standard, kterému musí společnosti jako Ford dostát.
„Nemohu vám s 100% jistotou říci, že vše půjde hladce,“ řekl Farley v pondělí před davem lidí v montážním závodě Ford v Louisville a připomněl, že minulé snahy amerických automobilek o výrobu cenově dostupných automobilů selhaly. „Je to sázka. Existuje riziko.“
LOUISVILLE – Ford plánuje v roce 2027 uvést na trh novou řadu cenově dostupných elektromobilů, včetně středně velkého pickupu s cílovou cenou 30 000 dolarů, oznámila společnost v pondělí. Ford se tak snaží dosáhnout nákladové efektivity čínských konkurentů.
Nový středně velký čtyřdveřový pickup bude montován v továrně automobilky v Louisville v Kentucky. Ford investuje do továrny, která vyrábí modely Escape a Lincoln Corsair, téměř 2 miliardy dolarů a zachová alespoň 2 200 pracovních míst, uvedla společnost v prohlášení.
Čínské automobilky, jako je BYD, zefektivnily svůj dodavatelský řetězec a výrobní systém, aby mohly vyrábět elektromobily za zlomek nákladů západních automobilek. Ačkoli se tyto vozy ještě nedostaly na americký trh, generální ředitel Ford Jim Farley uvedl, že nastavují nový standard, kterému musí společnosti jako Ford dostát.
„Nemohu vám s 100% jistotou říci, že vše půjde hladce,“ řekl Farley v pondělí před davem lidí v montážním závodě Ford v Louisville a připomněl, že minulé snahy amerických automobilek o výrobu cenově dostupných automobilů selhaly. „Je to sázka. Existuje riziko.“