února na novém místě, v Salles du Carrousel v paláci Louvre.
Tento hypersportovní vůz byl navržen jako výstavní exponát s maximální rychlostí 236 mil za hodinu a sochařsky tvarovanou karoserií pro maximální využití proudění vzduchu.
„Profilée je takový vůz, který nebyl dosud na trhu nabízen a který je jediný existující,“ uvedl v tiskové zprávě Peter Wallman, předseda RM Sotheby’s EMEA.
RM Sotheby’s nezveřejnila předběžný odhad ceny vozu, ale uvedla, že část výtěžku půjde na charitativní účely.

Po odhalení modelu Chiron Pur Sport1 v roce 2020 se světu ukázala dosud nejextrémnější osobnost rodiny Chiron2. S šest stop širokým pevným zadním křídlem, kratšími převody, pokročilými hořčíkovými koly a řadou dalších inovací byl Pur Sport navržen pro zatáčky. Byl by rychle vyprodán, ale někteří zákazníci se ptali, zda by mohl být vyroben model Chiron, který by integroval aspekty jeho charakteru a zároveň si zachoval nadčasovou eleganci modelů jako Chiron nebo Chiron Sport3. A tak se zrodil Chiron Profilée4.
Christophe Piochon, prezident společnosti Bugatti Automobiles, řekl: „Vzhledem k tomu, že jsme vážně vzali v úvahu přání zákazníků prozkoumat méně radikální verzi modelu Pur Sport, začali jsme na podzim 2020 s návrhem a vývojem modelu Chiron Profilée. V době, kdy jsme viděli předsériový vůz vyjíždět z výroby, byla všechna místa pro Chiron omezená na pouhých 500 kusů určena. Věděli jsme však, že to, co jsme vytvořili, je příliš krásné na to, abychom to mohli skrývat. Je to – v každém ohledu – jedinečný kousek v historii Bugatti a skutečný sběratelský kousek. A protože jsme chtěli dát spravedlivou šanci každému ctiteli značky Bugatti získat tento jedinečný vůz, rozhodli jsme se na jeho dražbě spolupracovat s aukční síní RM Sotheby’s.“

Výrobci jen zřídkakdy věnují čas a úsilí tomu, aby uvedli vůz do plné výrobní specifikace, když vědí, že se vyrobí pouze jeden kus. Model Profilée byl však plně vyvinut, otestován a prošel všemi vysoce kvalitními normami, které Bugatti uplatňuje na všechny své vozy, což mu umožnilo získat jednotnou homologaci pro Evropu.
V aukci také….
Mercedes-Benz 300 SL Roadster z roku 1959, který prošel pětiletou renovací ukončenou v roce 2021, bude nabízen v rozmezí 1,5 až 1,8 milionu eur. Vůz, který je pravděpodobně jedním z nejlépe restaurovaných vozů 300 SL, je dokončen ve vzácné barevné kombinaci Hellblau na krémové kůži.
V nabídce bude také McLaren Speedtail z roku 2020, který se má prodávat za 2,2 až 2,6 milionu eur. Vůz je jedním z pouhých 100 vyrobených modelů a podle RM Sotheby’s má na tachometru pouhých 70 mil.
Ferrari 643 z roku 1991, které oficiálně odstartovalo kariéru francouzského závodníka Jeana Alesiho ve Formuli 1, se bude v únoru dražit v aukční síni RM Sotheby’s v Paříži. Předprodejní odhad činí 2,9 až 3,4 milionu eur

Sportovní vůz s číslem podvozku 127 je podle RM Sotheby’s stále plně provozuschopný. Může se pochlubit 3,5litrovým motorem V12 o výkonu přes 710 koní, což je dostupný výkon motoru, který je téměř šestkrát vyšší než výkon běžného vozu.
58letý Alesi řídil Ferrari v roce 1991 ve francouzském Magny-Cours a skončil čtvrtý. Ve stejném roce se zúčastnil také Velkých cen Austrálie, Velké Británie a Francie, ale podle RM Sotheby’s byl v závěrečné Velké ceně Austrálie za volantem jeho týmový kolega Gianni Morbidelli.
Alesi závodil s Ferrari až do roku 1995, kdy vyhrál Velkou cenu Kanady, což bylo jeho jediné vítězství v kariéře ve Formuli 1.
Vůz bude nabízen na aukci aukčního domu v Paříži 1. února na novém místě, v Salles du Carrousel v paláci Louvre.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky