Společnost ukončila spolupráci s Ye, dříve známým jako Kanye West, 25. října poté, co se hudebník na sociálních sítích a v rozhovorech dopustil řady urážlivých a antisemitských tirád.
Adidas nyní plánuje čistý zisk z pokračujících činností ve výši přibližně 250 milionů eur (251,56 milionu USD), což je méně než cíl ve výši přibližně 500 milionů eur stanovený 20. října. Společnost nyní očekává měnově neutrální tržby pro rok 2022 v nízkém jednociferném růstu, přičemž hrubá marže by nyní měla dosáhnout přibližně 47 % za rok.
Zdroj: Bloomberg
Adidas ve třetím čtvrtletí vykázal 4% meziroční nárůst měnově neutrálních tržeb, přičemž v oblasti e-commerce v regionu EMEA, Severní Ameriky a Latinské Ameriky došlo k dvoucifernému růstu. Hrubá marže klesla o jeden procentní bod na 49,1 % v důsledku „vyšších nákladů dodavatelského řetězce, vyššího zlevňování a nepříznivého tržního mixu“, uvedla společnost.
Provozní zisk dosáhl 564 milionů eur, zatímco čistý zisk z pokračujících činností ve výši 66 milionů eur, což je méně než 479 milionů eur před rokem, byl „negativně ovlivněn několika jednorázovými náklady v celkové výši téměř 300 milionů eur a také mimořádnými daňovými dopady ve 3. čtvrtletí,“ uvedl Adidas.
„Tato částka se liší od předběžného údaje zveřejněného 20. října 2022 kvůli negativním daňovým dopadům ve třetím čtvrtletí v souvislosti s rozhodnutím společnosti ukončit partnerství s adidas Yeezy. Tento negativní daňový dopad bude plně kompenzován pozitivním daňovým dopadem obdobné výše ve čtvrtém čtvrtletí,“ uvedla společnost Adidas.
Zdroj: Reuters
Společnost rovněž prozradila, že již 20. října snížila svůj celoroční výhled v důsledku „dalšího zhoršení trendů návštěvnosti ve Velké Číně, vyšší aktivity v oblasti vyklízení s cílem snížit zvýšenou úroveň zásob a také celkových jednorázových nákladů ve výši přibližně 500 milionů eur“.
„Tržní prostředí se na začátku září změnilo, protože spotřebitelská poptávka na západních trzích se zpomalila a trendy návštěvnosti ve Velké Číně se dále zhoršily,“ uvedl v prohlášení finanční ředitel společnosti Adidas Harm Ohlmeyer.
„V důsledku toho jsme v celém odvětví zaznamenali výrazný nárůst zásob, což vedlo k vyšší propagační aktivitě ve zbytku roku, která bude stále více zatěžovat naše příjmy.“
Ohlmeyer uvedl, že společnost byla „povzbuzena“ „znatelným“ nadšením v rámci příprav na mistrovství světa ve fotbale, které se koná koncem tohoto měsíce v Kataru.
Společnost ukončila spolupráci s Ye, dříve známým jako Kanye West, 25. října poté, co se hudebník na sociálních sítích a v rozhovorech dopustil řady urážlivých a antisemitských tirád.Adidas nyní plánuje čistý zisk z pokračujících činností ve výši přibližně 250 milionů eur , což je méně než cíl ve výši přibližně 500 milionů eur stanovený 20. října. Společnost nyní očekává měnově neutrální tržby pro rok 2022 v nízkém jednociferném růstu, přičemž hrubá marže by nyní měla dosáhnout přibližně 47 % za rok.Zdroj: BloombergAdidas ve třetím čtvrtletí vykázal 4% meziroční nárůst měnově neutrálních tržeb, přičemž v oblasti e-commerce v regionu EMEA, Severní Ameriky a Latinské Ameriky došlo k dvoucifernému růstu. Hrubá marže klesla o jeden procentní bod na 49,1 % v důsledku „vyšších nákladů dodavatelského řetězce, vyššího zlevňování a nepříznivého tržního mixu“, uvedla společnost.Provozní zisk dosáhl 564 milionů eur, zatímco čistý zisk z pokračujících činností ve výši 66 milionů eur, což je méně než 479 milionů eur před rokem, byl „negativně ovlivněn několika jednorázovými náklady v celkové výši téměř 300 milionů eur a také mimořádnými daňovými dopady ve 3. čtvrtletí,“ uvedl Adidas.„Tato částka se liší od předběžného údaje zveřejněného 20. října 2022 kvůli negativním daňovým dopadům ve třetím čtvrtletí v souvislosti s rozhodnutím společnosti ukončit partnerství s adidas Yeezy. Tento negativní daňový dopad bude plně kompenzován pozitivním daňovým dopadem obdobné výše ve čtvrtém čtvrtletí,“ uvedla společnost Adidas.Zdroj: ReutersSpolečnost rovněž prozradila, že již 20. října snížila svůj celoroční výhled v důsledku „dalšího zhoršení trendů návštěvnosti ve Velké Číně, vyšší aktivity v oblasti vyklízení s cílem snížit zvýšenou úroveň zásob a také celkových jednorázových nákladů ve výši přibližně 500 milionů eur“.Chcete využít této příležitosti?„Tržní prostředí se na začátku září změnilo, protože spotřebitelská poptávka na západních trzích se zpomalila a trendy návštěvnosti ve Velké Číně se dále zhoršily,“ uvedl v prohlášení finanční ředitel společnosti Adidas Harm Ohlmeyer.„V důsledku toho jsme v celém odvětví zaznamenali výrazný nárůst zásob, což vedlo k vyšší propagační aktivitě ve zbytku roku, která bude stále více zatěžovat naše příjmy.“Ohlmeyer uvedl, že společnost byla „povzbuzena“ „znatelným“ nadšením v rámci příprav na mistrovství světa ve fotbale, které se koná koncem tohoto měsíce v Kataru.