Ale širší výprodej na technologickém trhu od listopadu 2021 byl pro mnoho rychle rostoucích akcií krutý a některé z nich nyní představují atraktivní nabídku rizika a výnosu.
Zejména dvě akcie mění tvář svých odvětví prostřednictvím inovací. Je to ambiciózní podnik a úspěch se málokdy obejde bez překážek. Pokud se jim však podaří zvrátit náladu ohledně skutečné hodnoty svých akcií, mohou v dlouhodobém horizontu výrazně posílit vaše portfolio.
Latch: pokles o 68 %
Odvětví zabezpečení nových budov pravděpodobně není prvním místem, kde byste hledali transformující se technologické akcie. Společnost Latch (NASDAQ:LTCH) však přináší inovativní řešení, která mění způsob, jakým stavitelé výškových budov přemýšlejí o správě hostů a přístupu. Společnost Latch se stala tak populární, že 3 z 10 nových bytů v USA jsou vybaveny jejími bezpečnostními produkty.
Technologie Smart Access společnosti umožňuje uživatelům odemykat dveře pomocí aplikace Latch, kódu klíče nebo dokonce hodinek Apple Watch. Nabízí několik hardwarových konfigurací, které slouží pro novou výstavbu nebo modernizaci stávajících budov. A interkom Latch Intercom umožňuje novodobou správu hostů a doručovatelů a dává uživatelům pravomoc povolit přístup návštěvě nebo kurýrovi, i když nejsou doma.
Na rozdíl od mnoha poskytovatelů zabezpečení, kteří systémy nainstalují a pak se přesunou jinam, je však Latch také společností poskytující software jako službu. Jakmile jsou její systémy Intercom a Smart Home implementovány, účtuje každému pronajímateli poplatek za předplatné, čímž vytváří opakující se tok příjmů. V nedávném třetím čtvrtletí roku 2021 zaúčtovala 59,8 milionu dolarů ročních opakujících se příjmů, což je rostoucí část z očekávaných 360 milionů dolarů celkových rezervací na rok 2021.
Dokončení budov nějakou dobu trvá, a protože společnost Latch často uzavírá dohody se stavebními firmami ještě před zahájením výstavby, vykazuje rezervace, které by se měly po dokončení proměnit v tržby. Jakmile společnost Latch oficiálně oznámí výsledky za čtvrté čtvrtletí roku 2021, očekává, že za celý rok dosáhne příjmů ve výši až 42 milionů dolarů. V roce 2022 analytici očekávají, že se toto číslo vyšplhá o 252 % na 148 milionů dolarů, což je přirozený výsledek rychle se realizujících rezervací.
Společnost Latch zatím není zisková, ale růst jejích příjmů v příštích několika letech by mohl otevřít cestu ke kladnému zisku na akcii. Její akcie se na veřejných trzích obchodují necelý rok, a přestože jsou příslibem, investoři by měli tuto sázku považovat za dlouhodobou.
Lemonade: pokles o 84 %
Umělá inteligence (AI) umožňuje společnostem rychle dodávat produkty a řešení, které dříve vyžadovaly hodiny práce člověka. V tomto případě společnost Lemonade (NYSE:LMND) využívá pokročilé technologie k prodeji pojištění. Nabízí pět různých typů pojištění včetně pojištění vozidel, což je segment, do kterého vstoupila teprve nedávno.
Cílem společnosti Lemonade je zpříjemnit zákaznickou zkušenost a její bot Maya s umělou inteligencí toho dosahuje tím, že poskytuje cenovou nabídku za méně než 90 sekund. Není třeba frustrujících a zdlouhavých telefonátů ani těžkopádných online dotazníků. Rychlé je i podání žádosti o pojistné plnění, jejíž vyřízení trvá pouhé tři minuty. To je obzvláště atraktivní pro mladší kupující, neboť většina zákazníků společnosti Lemonade je mladší 34 let.
Když společnost Lemonade vyvíjela pojištění majitelů domů, nájemníků, domácích mazlíčků a životní pojištění, její strategie spočívala v tom, že se její model umělé inteligence v průběhu času učil. Čím více dat přijímá, tím je přesnější, a proto může být dosažení optimálního výkonu pomalý proces. Když se přeorientovala na pojištění vozidel, které je zatím jejím největším trhem, rozhodla se přišroubovat akvizici, aby proces urychlila.
V listopadu 2021 společnost Lemonade koupila společnost Metromile (NASDAQ:MILE), která rovněž využívá umělou inteligenci pro účely pojištění. V té době měla společnost Metromile nashromážděno přes 3 miliardy mil dat a v oblasti pojištění vozidel měla před společností Lemonade desetiletý náskok. Metromile navíc do transakce přinesl své licence pro 49 států, což je pro Lemonade jako nového účastníka na trhu nesmírně cenné.
Společnost Lemonade má již 1,36 milionu zákazníků, ale pojištění vozidel by mohlo změnit její podnikání a pomoci jí získat podíl na trhu od mnohem větších hráčů v oboru. V roce 2020 společnost dosáhla příjmů ve výši 94 milionů dolarů, ale v roce 2022 analytici očekávají, že se tato částka vyšplhá na 219 milionů dolarů. To je 132% nárůst za pouhé dva roky nebo 52% složená roční míra růstu.
A může to být ještě lepší. Hodnota amerického trhu s pojištěním vozidel se v roce 2022 odhaduje na 316 miliard dolarů, takže i když akcie společnosti Lemonade klesly o 84 % ze svého historického maxima 182 dolarů, má obrovský trh, na kterém může růst. To z ní dělá zajímavou dlouhodobou sázku pro investory, kteří jsou otevřeni určitému riziku.
Ale širší výprodej na technologickém trhu od listopadu 2021 byl pro mnoho rychle rostoucích akcií krutý a některé z nich nyní představují atraktivní nabídku rizika a výnosu.Zejména dvě akcie mění tvář svých odvětví prostřednictvím inovací. Je to ambiciózní podnik a úspěch se málokdy obejde bez překážek. Pokud se jim však podaří zvrátit náladu ohledně skutečné hodnoty svých akcií, mohou v dlouhodobém horizontu výrazně posílit vaše portfolio.Latch: pokles o 68 %Odvětví zabezpečení nových budov pravděpodobně není prvním místem, kde byste hledali transformující se technologické akcie. Společnost Latch však přináší inovativní řešení, která mění způsob, jakým stavitelé výškových budov přemýšlejí o správě hostů a přístupu. Společnost Latch se stala tak populární, že 3 z 10 nových bytů v USA jsou vybaveny jejími bezpečnostními produkty.Technologie Smart Access společnosti umožňuje uživatelům odemykat dveře pomocí aplikace Latch, kódu klíče nebo dokonce hodinek Apple Watch. Nabízí několik hardwarových konfigurací, které slouží pro novou výstavbu nebo modernizaci stávajících budov. A interkom Latch Intercom umožňuje novodobou správu hostů a doručovatelů a dává uživatelům pravomoc povolit přístup návštěvě nebo kurýrovi, i když nejsou doma.Na rozdíl od mnoha poskytovatelů zabezpečení, kteří systémy nainstalují a pak se přesunou jinam, je však Latch také společností poskytující software jako službu. Jakmile jsou její systémy Intercom a Smart Home implementovány, účtuje každému pronajímateli poplatek za předplatné, čímž vytváří opakující se tok příjmů. V nedávném třetím čtvrtletí roku 2021 zaúčtovala 59,8 milionu dolarů ročních opakujících se příjmů, což je rostoucí část z očekávaných 360 milionů dolarů celkových rezervací na rok 2021.Dokončení budov nějakou dobu trvá, a protože společnost Latch často uzavírá dohody se stavebními firmami ještě před zahájením výstavby, vykazuje rezervace, které by se měly po dokončení proměnit v tržby. Jakmile společnost Latch oficiálně oznámí výsledky za čtvrté čtvrtletí roku 2021, očekává, že za celý rok dosáhne příjmů ve výši až 42 milionů dolarů. V roce 2022 analytici očekávají, že se toto číslo vyšplhá o 252 % na 148 milionů dolarů, což je přirozený výsledek rychle se realizujících rezervací.Chcete využít této příležitosti?Společnost Latch zatím není zisková, ale růst jejích příjmů v příštích několika letech by mohl otevřít cestu ke kladnému zisku na akcii. Její akcie se na veřejných trzích obchodují necelý rok, a přestože jsou příslibem, investoři by měli tuto sázku považovat za dlouhodobou.Lemonade: pokles o 84 %Umělá inteligence umožňuje společnostem rychle dodávat produkty a řešení, které dříve vyžadovaly hodiny práce člověka. V tomto případě společnost Lemonade využívá pokročilé technologie k prodeji pojištění. Nabízí pět různých typů pojištění včetně pojištění vozidel, což je segment, do kterého vstoupila teprve nedávno.Cílem společnosti Lemonade je zpříjemnit zákaznickou zkušenost a její bot Maya s umělou inteligencí toho dosahuje tím, že poskytuje cenovou nabídku za méně než 90 sekund. Není třeba frustrujících a zdlouhavých telefonátů ani těžkopádných online dotazníků. Rychlé je i podání žádosti o pojistné plnění, jejíž vyřízení trvá pouhé tři minuty. To je obzvláště atraktivní pro mladší kupující, neboť většina zákazníků společnosti Lemonade je mladší 34 let.Když společnost Lemonade vyvíjela pojištění majitelů domů, nájemníků, domácích mazlíčků a životní pojištění, její strategie spočívala v tom, že se její model umělé inteligence v průběhu času učil. Čím více dat přijímá, tím je přesnější, a proto může být dosažení optimálního výkonu pomalý proces. Když se přeorientovala na pojištění vozidel, které je zatím jejím největším trhem, rozhodla se přišroubovat akvizici, aby proces urychlila.V listopadu 2021 společnost Lemonade koupila společnost Metromile , která rovněž využívá umělou inteligenci pro účely pojištění. V té době měla společnost Metromile nashromážděno přes 3 miliardy mil dat a v oblasti pojištění vozidel měla před společností Lemonade desetiletý náskok. Metromile navíc do transakce přinesl své licence pro 49 států, což je pro Lemonade jako nového účastníka na trhu nesmírně cenné.Společnost Lemonade má již 1,36 milionu zákazníků, ale pojištění vozidel by mohlo změnit její podnikání a pomoci jí získat podíl na trhu od mnohem větších hráčů v oboru. V roce 2020 společnost dosáhla příjmů ve výši 94 milionů dolarů, ale v roce 2022 analytici očekávají, že se tato částka vyšplhá na 219 milionů dolarů. To je 132% nárůst za pouhé dva roky nebo 52% složená roční míra růstu.A může to být ještě lepší. Hodnota amerického trhu s pojištěním vozidel se v roce 2022 odhaduje na 316 miliard dolarů, takže i když akcie společnosti Lemonade klesly o 84 % ze svého historického maxima 182 dolarů, má obrovský trh, na kterém může růst. To z ní dělá zajímavou dlouhodobou sázku pro investory, kteří jsou otevřeni určitému riziku.