(NYSE:KR) od jejího říjnového minima se může zdát nákup nového podílu trochu děsivý. Ještě větší skepsí je skutečnost, že při současné ceně blízko 46 USD za akcii dosáhly akcie tohoto potravinářského řetězce konsensuální cílové ceny analytiků 45,79 USD. Nezdá se, že by už bylo možné sklízet nějaké další růsty.
Přesto existuje dobrý důvod očekávat od společnosti Kroger v roce 2022 velké věci – věci, které v roce 2021 nebyly na místě. Zde jsou tři klíčové faktory růstu, které z akcií činí nečekaně solidní nákup na prahu nového roku.
Rozšířený zpětný odkup akcií
Přinejmenším část nedávné rally lze přičíst tomu, že společnost představila nový, značně rozšířený program zpětného odkupu akcií. Společnost Kroger koncem prosince oznámila, že její představenstvo schválilo zpětný odkup akcií v hodnotě 1 miliardy USD, čímž nahradilo předchozí povolení k odkupu, na které zbývalo v rozpočtu pouze 157 milionů USD.
Je to docela velká věc. Společnost Kroger má v současné době hodnotu 34 miliard dolarů. Za předpokladu, že vše zůstane při starém, vyřazením akcií v hodnotě 1 miliardy dolarů z oběhu se hodnota zbývajících akcií zvýší asi o 3 %, než by byla bez zpětného odkupu.
Rychle rostoucí reklamní byznys
Těm, kteří tuto platformu pravidelně používají, to možná není snadno patrné, ale reklamní bannery, které se zobrazují zákazníkům nakupujícím potraviny online na webu Kroger.com, přinášejí příjmy a jsou placeny značkami, které chtějí zákazníky nasměrovat na své produkty. Využívají digitální data, která společnost Kroger shromáždila o svých zákaznících v průběhu několika let. Inzerenti mohou s maloobchodním prodejcem spotřebního zboží také spolupracovat na společných reklamních kampaních.
Zatím přesně nevíme, jak velký je tento byznys. Společnost v rámci své zprávy za třetí čtvrtletí pouze uvedla, že její takzvaný alternativní ziskový byznys – převážně reklama – zůstává na cestě k dosažení provozního zisku blízkého 150 milionům dolarů za fiskální rok 2021. To je docela slušná část z provozního zisku 2,5 miliardy dolarů, který Kroger vyprodukoval za první tři čtvrtletí loňského roku. A to díky webové stránce, kterou se potravinářský řetězec chystal provozovat tak jako tak.
Bez ohledu na to, v jaké fázi se reklamní operace společnosti Kroger právě nacházejí, je pravděpodobné, že jen poškrábaly povrch. Společnost eMarketer, která se zabývá průzkumem trhu, odhaduje, že výdaje na vlastní média a reklamní platformy amerických maloobchodníků vzrostou letos o dalších 31 % a příští rok o 26 % na cestě k reklamním výdajům v hodnotě 52 miliard dolarů v roce 2023. I kdyby se podařilo získat jen malou část tohoto růstu, mohlo by to společnosti Kroger výrazně zvýšit zisk.
A nezapomeňte, že dobře fungující reklamní byznys nejenže přináší další zdroj zisku do peněžního toku společnosti Kroger, ale také podporuje online prodeje.
Rostoucí síť pro rozvoz a doručování zboží
A konečně, společnost Kroger od poloviny loňského roku obrovským způsobem rozšiřuje své logistické kapacity – což by mohlo být snadno přehlédnutelné ve všech těch hlučných zprávách souvisejících s pandemií, které v poslední době zaměstnávají investory. V říjnu oznámila rozšíření o dvě nová fulfillment centra v Kalifornii a v prosinci přidala „mluvčí“ pro doručování v Indianě jen několik dní poté, co zahájila provoz v novém fulfillment centru v Severní Karolíně. Tyto události završují celoroční sérii podobných expanzí, z nichž většina má zavést automatizaci a efektivitu na podporu obchodů a doručování do domácností.
Není snadné přesně určit, jaké dopady na horní a dolní hranici příjmů tyto snahy budou mít. Přesto lze předpokládat, že tyto investice umožní společnosti Kroger lépe reagovat na potřeby zákazníků, kteří nakupují potraviny. I bez konkrétních údajů mají investoři všechny důvody věřit, že větší a bohatší společnost Kroger bude schopna využít těchto logistických vylepšení, aby si udržela náskok před potenciálními konkurenty.
Čas jít nakupovat potraviny
Udržení vedoucího podílu na trhu mezi specializovanými řetězci obchodů s potravinami samozřejmě není pro společnost Kroger nic nového. Společnost již léta úspěšně využívá své velikosti, což jí zajišťuje dlouhodobou kadenci tržeb a zisků. Při pohledu do budoucna si analytická obec uvědomuje, že pandemií vyvolaný nárůst tržeb a zisků pouze zvýšil základní úroveň, od které bude společnost Kroger pokračovat v růstu svých horních a dolních linií.
Proto i přes nedávný nárůst akcií není jejich hodnota příliš vysoká, aby o ní uvažovali dlouhodobí investoři. Akcie společnosti Kroger jsou oceněny pouze na přibližně 13násobek předpokládaného letošního zisku a tento výhled může stále podceňovat, kolik se toho právě teď děje, co posílí zisky v roce 2022 a dále.
od jejího říjnového minima se může zdát nákup nového podílu trochu děsivý. Ještě větší skepsí je skutečnost, že při současné ceně blízko 46 USD za akcii dosáhly akcie tohoto potravinářského řetězce konsensuální cílové ceny analytiků 45,79 USD. Nezdá se, že by už bylo možné sklízet nějaké další růsty.Přesto existuje dobrý důvod očekávat od společnosti Kroger v roce 2022 velké věci – věci, které v roce 2021 nebyly na místě. Zde jsou tři klíčové faktory růstu, které z akcií činí nečekaně solidní nákup na prahu nového roku.Rozšířený zpětný odkup akciíPřinejmenším část nedávné rally lze přičíst tomu, že společnost představila nový, značně rozšířený program zpětného odkupu akcií. Společnost Kroger koncem prosince oznámila, že její představenstvo schválilo zpětný odkup akcií v hodnotě 1 miliardy USD, čímž nahradilo předchozí povolení k odkupu, na které zbývalo v rozpočtu pouze 157 milionů USD.Je to docela velká věc. Společnost Kroger má v současné době hodnotu 34 miliard dolarů. Za předpokladu, že vše zůstane při starém, vyřazením akcií v hodnotě 1 miliardy dolarů z oběhu se hodnota zbývajících akcií zvýší asi o 3 %, než by byla bez zpětného odkupu.Rychle rostoucí reklamní byznysTěm, kteří tuto platformu pravidelně používají, to možná není snadno patrné, ale reklamní bannery, které se zobrazují zákazníkům nakupujícím potraviny online na webu Kroger.com, přinášejí příjmy a jsou placeny značkami, které chtějí zákazníky nasměrovat na své produkty. Využívají digitální data, která společnost Kroger shromáždila o svých zákaznících v průběhu několika let. Inzerenti mohou s maloobchodním prodejcem spotřebního zboží také spolupracovat na společných reklamních kampaních.Zatím přesně nevíme, jak velký je tento byznys. Společnost v rámci své zprávy za třetí čtvrtletí pouze uvedla, že její takzvaný alternativní ziskový byznys – převážně reklama – zůstává na cestě k dosažení provozního zisku blízkého 150 milionům dolarů za fiskální rok 2021. To je docela slušná část z provozního zisku 2,5 miliardy dolarů, který Kroger vyprodukoval za první tři čtvrtletí loňského roku. A to díky webové stránce, kterou se potravinářský řetězec chystal provozovat tak jako tak.Bez ohledu na to, v jaké fázi se reklamní operace společnosti Kroger právě nacházejí, je pravděpodobné, že jen poškrábaly povrch. Společnost eMarketer, která se zabývá průzkumem trhu, odhaduje, že výdaje na vlastní média a reklamní platformy amerických maloobchodníků vzrostou letos o dalších 31 % a příští rok o 26 % na cestě k reklamním výdajům v hodnotě 52 miliard dolarů v roce 2023. I kdyby se podařilo získat jen malou část tohoto růstu, mohlo by to společnosti Kroger výrazně zvýšit zisk.Chcete využít této příležitosti?A nezapomeňte, že dobře fungující reklamní byznys nejenže přináší další zdroj zisku do peněžního toku společnosti Kroger, ale také podporuje online prodeje.Rostoucí síť pro rozvoz a doručování zbožíA konečně, společnost Kroger od poloviny loňského roku obrovským způsobem rozšiřuje své logistické kapacity – což by mohlo být snadno přehlédnutelné ve všech těch hlučných zprávách souvisejících s pandemií, které v poslední době zaměstnávají investory. V říjnu oznámila rozšíření o dvě nová fulfillment centra v Kalifornii a v prosinci přidala „mluvčí“ pro doručování v Indianě jen několik dní poté, co zahájila provoz v novém fulfillment centru v Severní Karolíně. Tyto události završují celoroční sérii podobných expanzí, z nichž většina má zavést automatizaci a efektivitu na podporu obchodů a doručování do domácností.Není snadné přesně určit, jaké dopady na horní a dolní hranici příjmů tyto snahy budou mít. Přesto lze předpokládat, že tyto investice umožní společnosti Kroger lépe reagovat na potřeby zákazníků, kteří nakupují potraviny. I bez konkrétních údajů mají investoři všechny důvody věřit, že větší a bohatší společnost Kroger bude schopna využít těchto logistických vylepšení, aby si udržela náskok před potenciálními konkurenty.Čas jít nakupovat potravinyUdržení vedoucího podílu na trhu mezi specializovanými řetězci obchodů s potravinami samozřejmě není pro společnost Kroger nic nového. Společnost již léta úspěšně využívá své velikosti, což jí zajišťuje dlouhodobou kadenci tržeb a zisků. Při pohledu do budoucna si analytická obec uvědomuje, že pandemií vyvolaný nárůst tržeb a zisků pouze zvýšil základní úroveň, od které bude společnost Kroger pokračovat v růstu svých horních a dolních linií.Proto i přes nedávný nárůst akcií není jejich hodnota příliš vysoká, aby o ní uvažovali dlouhodobí investoři. Akcie společnosti Kroger jsou oceněny pouze na přibližně 13násobek předpokládaného letošního zisku a tento výhled může stále podceňovat, kolik se toho právě teď děje, co posílí zisky v roce 2022 a dále.