Rozdíl mezi získáním nabídky a odmítnutím může spočívat v dovednostech – nejen v kvalifikaci, kterou uvedete v jednom řádku životopisu, ale také v příkladech, které uvedete v pohovoru nebo v motivačním dopise a které zdůrazní vaše silné stránky.
„Zaměstnavatelé dávají přednost soft skills tak, jako nikdy předtím,“ říká Andrew McCaskill, odborník na kariéru ze společnosti LinkedIn, v rozhovoru pro CNBC Make It. „Uvědomují si, že tento nový svět vzdálené a hybridní práce vyžaduje lidi, kteří se umí přizpůsobit a jsou ochotni se učit.“
Podle celosvětové zprávy společnosti Monster „Future of Work“, která zahrnovala odpovědi 3 000 vedoucích pracovníků firem ze září, 58 % zaměstnavatelů uvedlo, že hledání kandidátů se správnými dovednostmi bylo během pandemie koronaviru jejich největší výzvou při najímání zaměstnanců.
Dalších 63 % zaměstnavatelů však uvedlo, že by přijali někoho s přenositelnými dovednostmi – myslí se tím týmová práce, řízení času nebo vedení – a vyškolili by ho v technických aspektech práce.
Zde jsou tři hlavní dovednosti, které budou uchazeči o zaměstnání v roce 2022 potřebovat, podle McCaskilla a kariérní expertky společnosti Monster Vicki Salemiové.

Spolehlivost
Na pozadí historické míry odchodů ze zaměstnání a napjaté situace na trhu práce jsou spolehliví zaměstnanci pro firmy obrovským přínosem. McCaskill uvádí, že spolehlivost je „klíčovou dovedností“, kterou zaměstnavatelé od svých týmů očekávají, a důležitou vlastností, kterou je třeba zdůraznit v životopise.
„Existuje mnoho způsobů, jak spolehlivost v žádosti zdůraznit, od prokázání, že jste schopni být soběstační a plnit cíle nebo úkoly společnosti, až po zdůraznění vedoucí úlohy na důležitém projektu,“ vysvětluje.
Náborovému pracovníkovi můžete ukázat, že jste spolehlivý zaměstnanec, a zároveň vysvětlit své každodenní povinnosti na své poslední pozici. Dodržování termínů, včasné reagování na požadavky a zvednutí ruky pro úkol jsou příklady spolehlivosti na pracovišti.
Komunikace
Častá a jasná komunikace je kritickou dovedností, kterou náboráři u kandidátů na zaměstnání hledají, zejména proto, že mnoho společností pokračuje v práci na dálku nebo v hybridní práci. „Pandemie vystupňovala potřebu vyniknout v komunikaci, ujistit se, že se nic neztratí v překladu, protože pracujeme na různých místech, a také potřebu empatie v této těžké době,“ říká McCaskill.

Kromě toho, že tuto dovednost doplníte do svého životopisu a profilu na síti LinkedIn, měli byste své komunikační dovednosti předvést v praxi – buď v motivačním dopise, nebo během pohovoru – na příkladech. Efektivní komunikace může zahrnovat kladení podrobných otázek během schůzek, poskytování zpětné vazby nebo vedení prezentací.
„Když se vás náborář zeptá: „Jak jste řešili situaci, která se nevydařila?“, můžete uvést, že jste v reálném čase informovali svůj tým na Slacku nebo e-mailem a pak jste předložili návrhy, jak bychom mohli zlepšit naši reakci do budoucna,“ říká Salemiová pro CNBC Make It.
Řešení problémů
Pandemie od nás všech vyžadovala, abychom se přizpůsobili a byli odolní vůči neustálým změnám. V pracovním prostředí, kde se komunikace a spolupráce může zdát roztříštěná, se dovednosti řešení problémů staly nezbytnými.
„Zaměstnavatelé chtějí lidi, kteří se rychle orientují a umí řešit konflikty pomocí jedinečných řešení,“ říká McCaskill. Před pohovorem Salemi doporučuje vzpomenout si alespoň na jednu situaci, kdy jste se ujali vedení a vyřešili problém s využitím kreativity a kritického myšlení.
Může jít například o spolupráci s obtížným klientem, pomoc při řešení nedostatku zaměstnanců nebo vyřešení technického problému. Ujistěte se, že vaše anekdota odpovídá na tyto tři otázky, říká Salemiová:
- Jaká byla situace?
- Jak jste ji řešili?
- Jaký byl výsledek a dopad?
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























